Bruker-162103 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har veldig lyst på å lage mitt eget spill. Spillet skal bli et ordentlig spill lik med CoD, Alan Wake osv. Men problemet er hvilke programmer jeg trenger for å lage spillet. Programmering det kan jeg, som C++ osv. Men hvilke programmer anbefales det for animasjoner, 3D modellering (har Maya 2009), bildeprogram (har Photoshop CS2 og CS4), lyd redigering, video redigering osv? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Unnskyld for å være frekk, men om du virkelig kan C++ så vet du nok hvordan du lager et spill. Det er ikke bare å laste ned et program og forvente at det blir likt CoD serien. Gode spill krever mye arbeid og mye matte(3D krever Trigonometri). Det finnes programmer som kan hjelpe deg med å lage "småspill" men du kommer nok aldri opp på et likt nivå som Alan Wake eller Call of Duty med slike programmer. Lenke til kommentar
Rub_The_Nub Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Unnskyld, men jeg måtte le litt nå; du vet vel at det er mer enn en person som står bak et spill, selv om det er dårlig eller bra? Lage et lignende CoD alene kan du sammenligne med som å bygge et kjøpesenter alene; det vil da et par tiår... Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Unreal Engine 3 er gratis for privat bruk om dagen. Har ingen erfaring med det selv, men hvis du ikke var klar over det så vet du det nå. Lenke til kommentar
Death Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Selv om det ikke er engines du spør om kan du også ta en titt på http://unity3d.com/. Som også har en gratis versjon. Lenke til kommentar
xdrea Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Dersom du ikke er 100% stødig på programmering, kan du prøve yoyo gamemaker. Har selv laget noen relativt kule spill med den ^_^ Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) 3D Rad Med det kan du "Lage" et eget spill, du setter opp scenen osv da. Ganske stilig å drive på med. EDIT: Er nok ikke akkurat dette du leter etter, men du kan sikkert prøve det ut. Endret 10. mars 2010 av SvinepelS Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Tja, det sitter vel rundt 100 personer i ett par år for å lage noe som CoD så du trenger nok litt mer enn bare programvare Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hva med eventuellt og modde litt heller? Lag din egen vri av mount and blad for eksempel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå