Gå til innhold

problemer med CPU/Hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei!

I helga oppstod det et problem på min personlige datamaskin som er en hjemmemekket amd sak bestående av:

1 stk ABIT KD7 RAID Hovedkort

1 stk AMD XP2400 t (h.bred) prosessor (1 stk AMD Athlon 1100 mhz i reserve)

2 stk 256 MB DDR-Minnebrikker 266 mhz bus

1 stk Segate Barracuda 120 GB Harddisk

1 stk noname floppydrive

1 stk Combo CD/RW/DVD

1 stk Aopen miditower med 250w power (som funker)

1 stk Chieftec tower m/350w power (som er død)

1 stk ATI Radeon 9500 64MB skj.kort

1 Stk Gainward MX200 64MB skjermkort

1 Stk Voodoo 3 32 Mb agp skjermkort

1 stk Matrox G400 16 mb skjermkort

For å gjøre en lang historie kort ... Bygde PC for en kompis .. Kjøpte komponenter som tilsvarende ovenfor bortsett fra MSI hovedkort. Prosessoren (AMD XP2400) som er helt ny fra Komplett oppførte seg ikke pent. Når den var montert og jeg koblet til alle strømkabler så bare spant vifta i ca 1 sek før den skrudde seg av. Når jeg satte den prosessoren i min maskin som beskrevet over skjedde akkurat det samme.

Kan dette være at bios ikke støtter så høy cpu ... Syns det høres litt snålt ut ettersom dette er forholdsvis nye hovedkort og XP2400 er vel ikke så veldig ny.

maskina har fungert veldig bra med en Xp1800 i flre mnd, men siden jeg ikke har den prosessoren lengre vet jeg ikke om det er vedvarende

Så døde plutselig Chieftec kabinettet mitt ... Ikke noe strøm fra strømforsyninga .. regner med at det skyldes tordenvær og ei sikring eller noe som har gått.

Men jeg har et reservetower stående og prøvde å montere hele sulamitten i den .. først med XP2400 cpu'en .. emn den var fortsatt like samarbeidsvillig. Derfor prøvde jeg å sette i ATHLON 1100 prosessoren ... Da spinner prosessorvifta i gang Men jeg får ikke noe bilde. Jeg har prøvd med alle skjermkortene men null reaksjon. Det kan skyldes gammelt kabinett med dårlig strømforsyning .....

Tips mottas med takk.. Jævlig kjedelig å sitte på en AMD-K6 450 MHZ med 128 mb SDRAM PC100 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...