Gå til innhold

Battlefield gjennom Steam

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil gjerne spille Battlefield 2, men bor på Kringsjå studentby i Oslo hvor universitet har stengt porter for Battlfied siden det benytter TCP-forbindelser. Men spill gjennom Steam er tillat, og Battlefield finnes på Steam, så derfor lurer jeg på om noen her i forumet vet om studentbynett tillater Battlefield gjennom Steam? Har allerede ringt UiO, men de kunne ikke svare på spørsmålet. Kjekt å vite svaret før jeg kjøper Battlefield spill på Steam.

Dette står på nettsiden til UiO:

"Tjenester det er åpnet for i dag: Spill som benytter SteamTM (UDP 27000-27020 og TCP 27020-27050). Merk at servere som benytter porter utover de som er nevnt her ikke vil kunne benyttes."

"Tjenester vi ikke ønsker å åpne for: Spill som benytter mange porter, samt spill som trenger TCP-forbindelse inn (herunder Battlefield-serien, C&C TW)."

http://www2.usit.uio.no/it/studentbynett/udp.html

Spørsmålet er om det finnes Battlefield servere som benytter port TCP 27020-27050, slik at man kan bruke denne via Steam for å spille. Har noen erfaring med dette?

Endret av Antisthenes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield bruker samme porter om du kjøper det i buttiken eller gjennom steam, så å kjøpe det gjennom steam vil ikke fungere.

Alternativene er å bruke en proxy som sender videre informasjoenen gjennom riktig port, men skal du ha en ordentlig en så koster det noen kroner i måneden i tilegg til at du kommer til å merke en betydelig økning av latency.

Noe jeg har 0 erfaring med er programmer som "stopper" informasjonen før den når porten og sender den ut en annen port istedenfor. Har forhørt meg litt om denne muligheten og det ble sagt at det var lite sansynlig at du vil kunne finne servere på denne måten, men det kan jo testes.

Legger med en link jeg fant til et slikt program her. Gjorde kun et kjappt google søk så kan ikke anbefale programmet, men hvis du virkelig vil kan det jo være verdt et forsøk.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...