nubbiz Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har all respekt for de som liker Crysis. Hadde selv store forhåpninger til det, spesielt etter FarCry, som fikk meg til å tro på fps igjen, noe jeg ikke hadde gjort siden Half-Life og System-Shock 2. Nå kom Half-Life 2 et halvt år senere ca. om jeg husker riktig, og dro fps-sjangeren nok et steg i riktig retning. Crysis derimot, satt jeg igjen med følelsen av et helt greit spill, med flere gode ideer og konsepter, polert av grafikkteknologi, flere år forut for sin tid. Dette endte selvfølgelig med at innstillingene måtte senkes til midt på treet, og jeg satt igjen med følelsen av et helt greit spill, en god del bedre enn mye annet på markedet, men fortsatt et spill som ikke ga meg noe når grafikken ikke var på maks. Nå er ikke jeg den som hopper høyest etter realistisk grafikk, men når et spill synker så betraktelig som Crysis (for min del) gjorde bare pga. grafikkinnstillingene, klarer det ikke helt å overbevise meg. Jeg kommer nok til, med blanke ark og null fordommer, å plukke opp en kopi av Crysis 2 når det lanseres og med kryssede fingre håpe at det ikke ender opp som FarCry sin etterfølger Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Etter å ha bråtestet Crysis 1 og Cryengine, så må jeg si jeg gleder meg til å se hva de har fått til med den mye omtalte Cryengine 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Har all respekt for de som liker Crysis. Hadde selv store forhåpninger til det, spesielt etter FarCry, som fikk meg til å tro på fps igjen, noe jeg ikke hadde gjort siden Half-Life og System-Shock 2. Nå kom Half-Life 2 et halvt år senere ca. om jeg husker riktig, og dro fps-sjangeren nok et steg i riktig retning. Crysis derimot, satt jeg igjen med følelsen av et helt greit spill, med flere gode ideer og konsepter, polert av grafikkteknologi, flere år forut for sin tid. Dette endte selvfølgelig med at innstillingene måtte senkes til midt på treet, og jeg satt igjen med følelsen av et helt greit spill, en god del bedre enn mye annet på markedet, men fortsatt et spill som ikke ga meg noe når grafikken ikke var på maks. Nå er ikke jeg den som hopper høyest etter realistisk grafikk, men når et spill synker så betraktelig som Crysis (for min del) gjorde bare pga. grafikkinnstillingene, klarer det ikke helt å overbevise meg. Jeg kommer nok til, med blanke ark og null fordommer, å plukke opp en kopi av Crysis 2 når det lanseres og med kryssede fingre håpe at det ikke ender opp som FarCry sin etterfølger Da håper jeg du har oppgradert PCen din til Crysis 2, ellers er det lite, eller ingen vits i det hele tatt faktisk. Å kjøre Crysis på medium er som å kjøre en Ferrari med lada motor, det går faen ikke. Det ødelegger hele opplevelsen, hele meningen, og hele spillet. på hardware forumet var det en som hadde spilt dette på medium, og han synes spillet sugde, og kunne ikke skjønne at det skulle bli noe bedre med bare litt bedre graffikk. Jeg overbeviste han om at det var det, og han kjøpte en ny PC, og da han prøvde det igjen ble han helt frelst faktisk, var nærmest som et annet spill og han unnskylde for all dritt han noensinne hadde sagt. Eneste jeg vil understreke her, er at forskjellen er enorm, o medium og high innstillinger er nesten som 2 forskjellige spill. Endret 13. februar 2010 av MrLG Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Har all respekt for de som liker Crysis. Hadde selv store forhåpninger til det, spesielt etter FarCry, som fikk meg til å tro på fps igjen, noe jeg ikke hadde gjort siden Half-Life og System-Shock 2. Nå kom Half-Life 2 et halvt år senere ca. om jeg husker riktig, og dro fps-sjangeren nok et steg i riktig retning. Crysis derimot, satt jeg igjen med følelsen av et helt greit spill, med flere gode ideer og konsepter, polert av grafikkteknologi, flere år forut for sin tid. Dette endte selvfølgelig med at innstillingene måtte senkes til midt på treet, og jeg satt igjen med følelsen av et helt greit spill, en god del bedre enn mye annet på markedet, men fortsatt et spill som ikke ga meg noe når grafikken ikke var på maks. Nå er ikke jeg den som hopper høyest etter realistisk grafikk, men når et spill synker så betraktelig som Crysis (for min del) gjorde bare pga. grafikkinnstillingene, klarer det ikke helt å overbevise meg. Jeg kommer nok til, med blanke ark og null fordommer, å plukke opp en kopi av Crysis 2 når det lanseres og med kryssede fingre håpe at det ikke ender opp som FarCry sin etterfølger Da håper jeg du har oppgradert PCen din til Crysis 2, ellers er det lite, eller ingen vits i det hele tatt faktisk. Å kjøre Crysis på medium er som å kjøre en Ferrari med lada motor, det går faen ikke. Det ødelegger hele opplevelsen, hele meningen, og hele spillet. på hardware forumet var det en som hadde spilt dette på medium, og han synes spillet sugde, og kunne ikke skjønne at det skulle bli noe bedre med bare litt bedre graffikk. Jeg overbeviste han om at det var det, og han kjøpte en ny PC, og da han prøvde det igjen ble han helt frelst faktisk, var nærmest som et annet spill og han unnskylde for all dritt han noensinne hadde sagt. Eneste jeg vil understreke her, er at forskjellen er enorm, o medium og high innstillinger er nesten som 2 forskjellige spill. Jeg har selvfølgelig spilt igjennom spillet i etterkant, med ultra high mod på xp, og står fortsatt ved hva jeg nevnte i forrige innlegg Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Crysis er faktisk et spill hvor opplevelsen er avhengig av hvordan du spiller det. Det er kanskje typisk å si noe sånt, men her er det faktisk tilfelle. Dersom du spiller det som et vanlig FPS så får du et ganske middelmådig spill. Og på den høyeste vanskelighetsgraden (delta) er det egentlig på sitt beste, for da er du langt i fra uovervinnelig som mange ser ut til å ha et bilde av. Her må du bruke list og god taktikk for å ta ut fiender. Normal er barnemat i forhold. Faktisk mener jeg at Crysis er det beste som har skjedd FPS-sjangeren siden Half Life 2. Jeg frykter at konsollene ødelegger noe for serien. Håper bare at det ikke er i altfor stor grad. Skal man tro techdemoen får fremdeles PC den siste innen teknologi, bare i noe mindre skala pga. begrensningene på konsollene. Litt synd, men jeg tar det jeg får. Kjernen vil dog være inntakt. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Crysis velig bra gfx, men tror fant nytt spill kommer til veldig bra gfx Metro 2033 Crysis folka selger jo spill motorn vidre for andre selskaper også. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Kan ikke helt sammenlignes. På enkelte punkter imponerer spillet, men andre er det ganske annenrangs. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Kom over denne filmen fra GDC (riktignok bare noen som filmer en skjerm, men bedre en ingenting). Det presenteres vel like mye som en tech demo for CryEngine3, men det virker som det meste (alt?) er fra foreløpig arbeid med Crysis2. http://pc.ign.com/dor/objects/14354294/crysis-2/videos/cryengine3_trl_offscreen.html?show=hi Endret 13. mars 2010 av Riboflavin Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ser for meg mange timer med sandbox-moro når dette spillet kommer. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Mer nytt fra Crysis 2: Video fra GDC som demonstrerer mer av teknologien: http://www.gametrailers.com/video/gdc-10-crysis-2/63009 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå