Gå til innhold

Ny gaming pc (max 9500)

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Acer Aspire 6920 i ca halvannet år nå, bestemte meg for kjøpe/bygge en ny stasjonær pc til 9500. Søkt litt rundt og funnet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

til en grei pris.

Noen som har noen kommentarer om pc'en eller forslag til en bedre pc i samme prisklasse?

Vil ha Intel I7 920 (orker ikke å kjøpe I7 950 når jeg kan klokke 920 til samme ytelse som en 950). Et bra skjermkort til spill som Mw2, og Battlefield Bad Company 2

Det hadde vært kjekt med noe respons :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott pakke det der. Hovedkortet er kanskje litt ribbet ettersom det ikke har seks minnespor, men det er kanskje bare bagateller. Du får uansett tre-kanals minne over tre minnespor.

Ellers er også minnet litt i "slappeste" laget med relativt høye minnetider og lav frekvens. Tvilsomt at disse er spesielt overklokkingsvennlige, men om du nå finner ut at du skal overklokke koster det ikke skjorta for nye og bedre brikker heller.

Et bra skjermkort som skal takle dem aller fleste spill ser det ut til at det også er, ettersom det (per dags dato) er verdens nest beste singelkjerne-skjermkort. :) Et meget godt og stillegående kabinett med gode muligheter for kabelskjuling er det også.

Husk at om du skal overklokke bør du ha en annen kjøler enn den originale som følger med prosessoren.

Lenke til kommentar

Flott pakke det der. Hovedkortet er kanskje litt ribbet ettersom det ikke har seks minnespor, men det er kanskje bare bagateller. Du får uansett tre-kanals minne over tre minnespor.

Ellers er også minnet litt i "slappeste" laget med relativt høye minnetider og lav frekvens. Tvilsomt at disse er spesielt overklokkingsvennlige, men om du nå finner ut at du skal overklokke koster det ikke skjorta for nye og bedre brikker heller.

Et bra skjermkort som skal takle dem aller fleste spill ser det ut til at det også er, ettersom det (per dags dato) er verdens nest beste singelkjerne-skjermkort. :) Et meget godt og stillegående kabinett med gode muligheter for kabelskjuling er det også.

Husk at om du skal overklokke bør du ha en annen kjøler enn den originale som følger med prosessoren.

Ok :) takk for kommentaren

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil pirke på, er minnebrikkene som har, etter min mening, altfor stor timing. Den burde være mye mindre, det er det som er litt dumt med ddr3, mange mener at de ddr2 kortene med timing på rundt 2-3 er bedre enn ddr3 kort selv om de ikke har like høy hastighet. Men de er veldig brukbare.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil pirke på, er minnebrikkene som har, etter min mening, altfor stor timing. Den burde være mye mindre, det er det som er litt dumt med ddr3, mange mener at de ddr2 kortene med timing på rundt 2-3 er bedre enn ddr3 kort selv om de ikke har like høy hastighet. Men de er veldig brukbare.

Satt å surfet litt etter pc'er å jeg fant http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=141578

Ser ut som en bra maskin (sett bort ifra 4Gb ram, men har 6 sokler) + den kommer med Logitech G15 og G5 mus.

Noen kommentar på denne maskinen?

Endret av Ellefsn
Lenke til kommentar

Eg bestilte denne forje uke etter å lest denne testen(forventet levering 27/2-10). Lurer også på dette med at den kun har 4Gb ram, siden denne plattformen(1366) er ment å ha feks 6Gb(3x2Gb).

Noen som har en slik prosessor og kan si om en mister noe ytelse med kun 2x2Gb?

Har en følelse at maskinen kommer med 6Gb, rart viss ikkje. 3x 1,33Gb finst vell ikkje?

Lenke til kommentar

Hei igjen, som sagt har bygd ferdig pcen. Siden jeg bygget pcen så følgte det ikke med et operativsystem. Jeg hadde en windows 7 cd liggendes rundt og bootet pcen fra den. etter 45min så det ut som hele pcen hadde sluttet å svare, den stod på 0% på extracting windows files. Jeg skrudde av pcen for å prøve å reboote. Det står error: BOOTMGR is missing, ctrl alt delete to restart. prøvde igjen å boote pcen med det samme operativsystemet, men kommer aldri innpå windows 7 installer. Tastaturet svarer ikke på pcen ;| Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Hei igjen, som sagt har bygd ferdig pcen. Siden jeg bygget pcen så følgte det ikke med et operativsystem. Jeg hadde en windows 7 cd liggendes rundt og bootet pcen fra den. etter 45min så det ut som hele pcen hadde sluttet å svare, den stod på 0% på extracting windows files. Jeg skrudde av pcen for å prøve å reboote. Det står error: BOOTMGR is missing, ctrl alt delete to restart. prøvde igjen å boote pcen med det samme operativsystemet, men kommer aldri innpå windows 7 installer. Tastaturet svarer ikke på pcen ;| Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Det virker som om CDen er øydelagt, kjøpe du den eller lasta du ned ein piratkopi? det er nokk boot funksjonen som er vekke vist eg ikkje tar heilt feil. Har hatt samme problem, berre at det var på ein harddisk som kresja... (kjørte eit piratkopiert Windows 7)

Lenke til kommentar

Det virker som om CDen er øydelagt, kjøpe du den eller lasta du ned ein piratkopi? det er nokk boot funksjonen som er vekke vist eg ikkje tar heilt feil. Har hatt samme problem, berre at det var på ein harddisk som kresja... (kjørte eit piratkopiert Windows 7)

ja kjører piratkopi ;p men jeg prøvde å installere Linux etterpå, men det kom opp den samme feilmeldingen :|

Lenke til kommentar

Enkelte maskiner må ha USB Legacy Mode aktivert (i BIOS) for å få tastatur og mus til å fungere i "DOS". 

Snakte med en, og han sa at det samme hadde skjedd med han når han skulle gjøre noe i BIOSen. Han sa at han klarte å operere i BIOSen når han brukte de gamle tastaturne som har en lilla ledning istedet for en USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...