Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Ubisoft har tabbet seg ut med denne DRM'en.

Spillet har vært nede hele påsken da man ikke har kunne nå sin spillprofil hos Ubisoft :hmm: Det ser ut til at det fungerer igjen akkurat nå...

Det har ikke kommet noe info om hva som er problemet, eller hva de gjør for å fikse det fra Ubisoft...

Dette var nok det siste spillet jeg kjøpte med denne type DRM - så vidt jeg kan skjønne så har/hadde Assassins Creed 2 samme problem...

Min anbefaling er "Styr unna!" alt som har med denne type DRM å gjøre - ser ikke ut til at vi forbukere har noen annen mulighet til å protestere enn å la være å kjøpe spill med denne type DRM...

Lenke til kommentar

Spillet har vært nede hele påsken da man ikke har kunne nå sin spillprofil hos Ubisoft :hmm: Det ser ut til at det fungerer igjen akkurat nå...

Stemmer overhode ikkje. Var nede noen timer en dag tidligare i påska, og igjen litt i går etter det eg kan sjå på forumet.

Når det er sagt så er eg heilt enig med deg i å la vere å støtte spill med denne typen DRM. Men så har ein svake sjeler som meg som ikkje klarte å følge mitt eget råd...

Lenke til kommentar

Det er samme feil som flere har hatt det - hvis det ikke er i orden enda så gå inn her:

http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/enduser/home.php?p_sid=K-Mu6QYj

og lag en sak til Ubisoft. Da får de i alle fall registert hvor mange som sliter... Jeg gjorde dette, og her er svaret jeg fikk:

Hello,

I know that you have had a pretty unhappy weekend - and frankly so have we - as there are some issues with Settlers 7. Without getting into the technical details, we’re having some difficulties with the servers that do matchmaking in multi mode and keep track of things like profiles, campaign progression and stats in both solo and multi modes. And as you have experienced, when these servers are having difficulties, it means that you cannot get into the game.

We know that this is causing frustration and our tech teams have been on this problem over the long holiday weekend. They’ve been able to make some progress and it seems like things are a lot better today but we know that it’s not yet perfect. The teams are still working on those issues and trying to get solution in place - we’ll keep you posted of their progress.

We thank you for your continued patience during this time.

Kind Regards,

Ubisoft Technical Support.

Ellers kan du finne litt mer info på dette foraet: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/6061083365/m/9121044648/p/1

Endret av MrKO
Lenke til kommentar

Sliter veldig med dette - jeg har utrolig lyst på Settlers, men jeg vet ikke om jeg gidder å betale såpass mye for et spill som man *må* være online for å spille. I tillegg er det dette med å vise Ubisoft at "up yours" med den DRM-skiten. Kopibeskyttelse ja, ok. Men for guds skyld, ikke HELE tiden.

Lenke til kommentar

Settlers er en serie som jeg har spilt helt siden jeg fikk tak i Settlers 2 back in the good old days....

Dessverre var Settlers 6 siste for min del. Til tross for min elsk for serien, kommer jeg IKKE til å kjøpe 7, eller noe annet produkt som fks Assasins Creed 2 eller mer Sam Fisher [som jeg også virkelig liker], inntil de forandrer drastisk eller fjerner den fullstendige latterlige "kopibeskyttelsen" sin.

Det rammer IKKE piratene, som har cracks ute, men de lovlydige kjøperne, som meg, som er så fantastisk lei DRM løsninger som ikke fungerer og bare gjør det hundre ganger vanskeligere å bruke.

Lenke til kommentar

Det rammer IKKE piratene, som har cracks ute, men de lovlydige kjøperne, som meg, som er så fantastisk lei DRM løsninger som ikke fungerer og bare gjør det hundre ganger vanskeligere å bruke.

Word

Nå er vel ikke S7 cracket ennå?

Lenke til kommentar

Word

Nå er vel ikke S7 cracket ennå?

Poenget mitt hadde ingenting med crack eller ikke å gjøre. Når jeg var yngre piratkopiert jeg spill til den store gullmedaljen. Jeg hadde rett og slett ikke penger til de godt over 400 kronene de skulle ha for en original (merker meg at denne prisen har endra seg lite, faktisk blitt billigere i flere forstander). Noen år senere hadde jeg litt bedre råd, men brukte piratkopier som en slags demo, og de jeg faktisk likte kjøpte jeg (you will pry my orignial fallout2 disk from my cold dead hands!!).

I disse dager har jeg blitt noen-og-tredve. jeg piratkopierer aldri lengre, det er for mye pes. Ikke minst, jeg har råd til å kjøpe alle de spillene jeg måtte ønske/ha tid til. Men vet dere hva kjære gamer-brødre og -søstre? Jeg kjøper mindre spill nå enn jeg har gjort på veldig veldig lenge. Jeg griner av alt tullet og pisspreiket fra de store gutta, sinnsyke rootkits og kopisperrer gjør at jeg unngår sony og ubi (splinter cell *snufs*). Games-for-windows spill unngår jeg også der jeg har mage til det (unntaket er vel kun fallout 3), jeg har en uåpna Red Faction hjemme tilogmed (les før du bestiller er moralen der). Det blir vel til at jeg må sitte å spille pop-cap-games fra steam resten av livet til slutt -_-

Lenke til kommentar

Poenget mitt hadde ingenting med crack eller ikke å gjøre. Når jeg var yngre piratkopiert jeg spill til den store gullmedaljen. Jeg hadde rett og slett ikke penger til de godt over 400 kronene de skulle ha for en original (merker meg at denne prisen har endra seg lite, faktisk blitt billigere i flere forstander). Noen år senere hadde jeg litt bedre råd, men brukte piratkopier som en slags demo, og de jeg faktisk likte kjøpte jeg (you will pry my orignial fallout2 disk from my cold dead hands!!).

I disse dager har jeg blitt noen-og-tredve. jeg piratkopierer aldri lengre, det er for mye pes. Ikke minst, jeg har råd til å kjøpe alle de spillene jeg måtte ønske/ha tid til. Men vet dere hva kjære gamer-brødre og -søstre? Jeg kjøper mindre spill nå enn jeg har gjort på veldig veldig lenge. Jeg griner av alt tullet og pisspreiket fra de store gutta, sinnsyke rootkits og kopisperrer gjør at jeg unngår sony og ubi (splinter cell *snufs*). Games-for-windows spill unngår jeg også der jeg har mage til det (unntaket er vel kun fallout 3), jeg har en uåpna Red Faction hjemme tilogmed (les før du bestiller er moralen der). Det blir vel til at jeg må sitte å spille pop-cap-games fra steam resten av livet til slutt -_-

Mja, tanken min var vel at all den tid Settlers ikke er cracket ennå, så rettferdiggjør det til en viss grad (merk, TIL EN VISS GRAD) selve beskyttelsen. Eller i alle fall så gjør det at den vanligste innvendingen mot DRM-løsninger av ymse slag, ikke kan brukes: at det bare rammer ærlige forbrukere, og ikke piratene siden de uansett får tak i spillet.

Sånn sett så håper jeg at spillet blir cracket, ikke fordi jeg ønsker å piratkopiere det, men fordi da kan i alle fall ikke Ubisoft sitte på sin høye hest og si at "jammen nå har vi et uncrackable DRM-system". Skjønt, jeg tror neppe det ville hindret dem i å snekre sammen et enda heftigere system neste gang.

Det ville vært interessant å se salgstall og statistikk for DRM-infiserte spill kontra mer åpne og tradisjonelt beskyttede spill. Kanskje noe for en feature-reportasje Gamer?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

jeg ser denne tråden er litt gammal men tenkte jeg kunne oppdatere den litt ;) har ikke lest gjennom alt så vet ikke nøyaktig hva som er blitt sakt men jeg tok kontakt med ubisoft pga grafikk glitches problemer,

her er hva jeg fikk til svar:

Thank you for an attached file. The problem you are experiencing may be caused by more than 2 processors working in virtual mode on your computer. Try disabling the "cores" by following these instructions: - Load the game normally - Press CTRL + ALT + DEL (three keys simultaneously) - Select the tab Process - Locate the file .Exe of the game - Right click the .Exe file and choose "Set Affinity" - De-select all proccessors, but CPU0 and CPU1 Then click OK and return to the game. According to your DxDiag file report you are having a graphic driver problem. In this case can you please uninstall the graphic card driver and reinstall it after. I also recommend you to lower your graphic resolution from 1920 x 1080 to the default one 1024 x 768. Can you also update your sound card driver to the latest available. If you are unsure how to do this we would suggest that you contact the PC manufacturer or the manufacturer of the sound-card. And it is also very important to disable all virtual programmers as they are causing conflicts. If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further. Kind Regards, Maria Ubisoft Technical Support.

jeg har nvidia 285 beta driverne, skal installere de ferdige 285 driverne nå og teste.

Uansett så syns jeg det er helt feil av ubisot å sitte å finne problemer på 1 pc når alle har disse problemene, de lager et spill, kommer med patch, patchen har problemer og de gidder ikke å fikse det. det er ikke våres feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...