Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk for stor Settlers fan til å vente i en lengre tid på å få spille dette spillet eller boikotte det fulstending.

Og hvis en crack ikke dukker opp rimelig kjapt er dette lyden av Ubisoft som "Vinner" og dermed er PC-gaming totalt screwed. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk for stor Settlers fan til å vente i en lengre tid på å få spille dette spillet eller boikotte det fulstending.

Og hvis en crack ikke dukker opp rimelig kjapt er dette lyden av Ubisoft som "Vinner" og dermed er PC-gaming totalt screwed. :(

tvilsomt at vist jeg, du eller 1000 nordmenn kjøper spillet så fører det til at pc gaming blir totalt screwed! Vil heller gå så langt å si at du støtte fremtiden til pc gameing siden det blir mer og mer focus på spill til konsol og mindre og mindre focus på spill til pc.

Jeg har lastet ned ufatelig mange spill, men kjøper spill jeg vet jeg kommer til å "elske" eller spille online. Vist du virkelig mener det du skreiv i forje post tror jeg at du er noe trang synt.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Elkjop.no selger dette for 349,- (release i morgen). Har de da samme prisen i butikk?

Jeg er sterkt i mot denne formen for DRM, men samtidig så opererer de med en pris jeg kan leve med.. Jeg hadde revurdert kjøpet om jeg brukte en bærbar og skulle spille spillet andre steder enn hjemme.

Tviler på at spillet blir cracket med det første. Fra hva jeg har hørt/lest er AC2 ikke knekt enda og det er et langt mer populært og profilert spill. Sånn jeg har forstått det ligger deler av innholdet i spillet på Ubisoft sine servere og blir hentet ned ved behov.

Lenke til kommentar

AC 2 er cracked :)

Og hvis det du sier om at deler av spillet ligger på Ubisoft sine servere så kommer jeg ALDRI til og kjøpe et spill fra dem på PC noen gang. Og hvis resten av spillverden fulger etter med dette, så kommer ikke min PC til og kjøre noen spill utenom MMO spill :)

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

AC 2 er cracked :)

Og hvis det du sier om at deler av spillet ligger på Ubisoft sine servere så kommer jeg ALDRI til og kjøpe et spill fra dem på PC noen gang. Og hvis resten av spillverden fulger etter med dette, så kommer ikke min PC til og kjøre noen spill utenom MMO spill :)

Etter hva jeg har forstått så fungerer ganske likt MW2 multiplayer. Karakteren din (som også er en del av single-player) lagres på serveren. Så for å ta i bruk "xp" som låser opp progresjonen i spillet (as in, mulighet til å lage nye bygninger etc) så må du koble til server'n. Fullt mulig det kan hackes allikevel, men ser ut som om det er en trend innen ny DRM. Hørte noe om ett lignende system i C&C4 også.

Jeg sa allerede når MW2 kom ut at det var MMOfisert FPS, ser ut som om flere sjangre begynner å se at det er veien å gå for PC gaming.

Lurer forøvrig på en ting til: Hva er spillbart i demoen? Sammenlignet med beta, for de som har spilt det...

Demoen har multiplayer delen som også var i betaen, men ikke noe campaign. Den har heller ikke noe særlig tutorial, bare noen videoer som gir litt generell info. Tror du stort sett kan spille ett helt normalt game i demoen, men det tar deg nok litt tid å forstå alle detaljene

Lenke til kommentar

Demoen har multiplayer delen som også var i betaen, men ikke noe campaign. Den har heller ikke noe særlig tutorial, bare noen videoer som gir litt generell info. Tror du stort sett kan spille ett helt normalt game i demoen, men det tar deg nok litt tid å forstå alle detaljene

Fullstendig unyttig for alle som har spilt betaen i en times tid altså. Takk for info.

Og ja, selvsagt kan det crackes. Det er tross alt bare kode og pakker, kommer utelukkende an på hvor mye arbeid det legges ned i det. (Og enkelte virker å ha uutømmelige forråd med fritid :rolleyes: )

I tillegg er teknologien antakelig mer eller mindre lik for AC2 og S7 (og ethvert annet spill fra Ubi), noe som betyr at en metode som fungerer på det ene antakelig også fungerer for det andre.

Lenke til kommentar

Funker denne DRM'en slik at du kan installere og spille på flere maskiner bare du har netttilgang?

Kan jeg feks installere spillet både på min stasjonære og bærbare og spille på disse så lenge jeg får logget meg på hos UBISoft?

PS: kommer ikke til å spille på begge maskinene samtidig....

Lenke til kommentar

Fullstendig unyttig for alle som har spilt betaen i en times tid altså. Takk for info.

Og ja, selvsagt kan det crackes. Det er tross alt bare kode og pakker, kommer utelukkende an på hvor mye arbeid det legges ned i det. (Og enkelte virker å ha uutømmelige forråd med fritid :rolleyes: )

I tillegg er teknologien antakelig mer eller mindre lik for AC2 og S7 (og ethvert annet spill fra Ubi), noe som betyr at en metode som fungerer på det ene antakelig også fungerer for det andre.

Det blir nok ganske annerledes enn hvordan de cracka AC2. Ikke bare må de forbipassere den stadige online-sjekken, men de må også låse opp alle stedene der spillet vanligvis ville hentet noe kode fra serveren for å låse opp innhold. Hvis du ser tilbake på Arkham Asylum sin DRM så har du ett godt eksempel på hvordan små "feller" gjennom hele spillet fort kan skape problemer for piratene. Og selv om de klarer å fjerne alle låsene så blir det fort nødvendig å simulere den progresjonen som de lager for å opprettholde den samme spill-opplevelsen.

Naturligvis kommer det til å skje til slutt, men det krever en god del mer innsats enn bare å forbigå en CD sjekk eller noe sånt. Tror nok trenden om å gjøre single-player en online affære med sentralisert opplåsning kommer til å redusere omfanget av crackinga bare fordi det krever mye mer arbeid. Spørsmålet er bare om det til slutt faktisk lønner seg for spillprodusentene eller ikke.

Lenke til kommentar
Tror nok trenden om å gjøre single-player en online affære med sentralisert opplåsning kommer til å redusere omfanget av crackinga bare fordi det krever mye mer arbeid. Spørsmålet er bare om det til slutt faktisk lønner seg for spillprodusentene eller ikke.

Om dette blir mer vanlig kommer jeg ikke til å kjøpe flere spill. Jeg liker singleplayerspill, men har ikke alltid tilgang til nett (spesielt når jeg er 'hjemme'). Derfor er slik DRM uaktuelt. I tillegg går DRM i retningen av overvåking av hva du styrer med på PCen, og slikt er jeg totalt imot.

Om valget er mellom å betale for overvåking eller å ikke spille spill, så velger jeg det sistnevnte. Plenty av 'gamle' spill som er bra likevel.

Lenke til kommentar

Det finnest fordel og ulemper. Dem kan ikke overvåke deg uten gir dem tilatelse.

Men savefilene ligger på server. noe så jevlig nice!

Tillatelsen gir du nok idet du installerer. Og savegames på server er ingen nyhet, og krever absolutt ikke konstant oppkobling.

Lenke til kommentar

Why is Ubisoft forcing their loyal customers to sign up for a Ubisoft account when they don't want to give their private data and only play single player games?

We hope that customers will feel as we do, that signing up for an account will offer them exceptional gameplay and services that are not available otherwise.

Synd-trist-leit, men det gjør jeg nok ikke.

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Ubisoft kan innfinne seg en varm plass.

Dette er nok et steg i en trist utvikling der forbrukere har null rettigheter. Vi kan enten kjøpe spillet og godta mer og mer overvåking, eller slutte å spille (nye) spill.

Enten får jeg spill som ikke overvåker meg og som gjør at jeg kan spille single player offline, eller så kjøper jeg ikke spill.

For tiden spiller jeg bare mine gamle spill. Nye blir ikke kjøpt. Når valget deres er å rævkjøre kundene sine, så skal de slippe meg som kunde.

Lenke til kommentar

vel overvåking er kjip. Men unsett jeg likte spillet :p

Off topic.

Men folk sitter på tråløse nettverk kjøper seg ting med visa ikke tror er tygg. Dagens skjermkort kjøper over 70000 passord/s ved cracking av tråløse nettverk :p

Iphone cracking er 130000 passord i sek! :D

Dette er enkelt skjermkort (ATI 5870)

Lenke til kommentar

Off topic.

Men folk sitter på tråløse nettverk kjøper seg ting med visa ikke tror er tygg. Dagens skjermkort kjøper over 70000 passord/s ved cracking av tråløse nettverk :p

Det der ga bare ikke mening.

Men tilbake til topic: Om noen ser etter en litt billigere måte å kjøpe spillet på, her er mitt forslag.

Lån spill-DVDen av en kompis og kjøp key på g2play.net

Du får cd-keyen som e-post rett etter du har betalt 175 kr :)

Gjorde det selv i går og det fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

Off topic.

Det der ga bare ikke mening.

Men tilbake til topic: Om noen ser etter en litt billigere måte å kjøpe spillet på, her er mitt forslag.

Lån spill-DVDen av en kompis og kjøp key på g2play.net

Du får cd-keyen som e-post rett etter du har betalt 175 kr :)

Gjorde det selv i går og det fungerte utmerket.

Vet du om man kan laste ned gameclient online? Og bare betale 175 fordi om :p

Endret av Prottis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...