Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært kjipt lenge borte gutta... sorry. Hatt mye å gjøre flytta hjem fra oslo til arendal og stressa rundt med det og finne jobb hjemme etc. Mye pes nå er ting på plass igjen og jeg er back:)

 

Som sagt jeg var jo med i FGT2 ... pcn min var litt for dårlig aka prossesoren min suger og kjørte hardt på full guffe for å gnu meg gjennom så mye av spillet som den klarte.. jeg skal ha ny pc definitivt dog jeg fikk en god innsikt av hvordan Tera er og hvordan det kommer til å bli.

 

Og av det jeg så så det sinnsykt lovende ut, synd jeg ikke fikk frapsa noe med ræv datan min. Men ihvertfall, dette er ett spill som definitivt skal kjøpes når det kommer ut. Det kjentes allerede nå ut som ett fullkomment spill i mine øyne. Det som mangler er jo noen av de forskjellige classes til alle + alle har enda ikke menn og damer som valg.

 

Non-targeting systemet funket perfekt som både melee og ranged i mine øyne dog archers har veldig kort range håper de kommer til å gjøre noe med dette, mulig at det blir lenger range når man går opp i lvls som en slags passiv spell. 15 yards var grise lite, selv om det garantert har mye med balanse å gjøre.

 

Dynamikken til mobs og vanskelighets graden er unik synes jeg alle har hver sin UI som opperer utifra hva du velger å gjøre. Man lærer jo til slutt ett slags mønster utifra dette, men man fighter jo ikke de samme mobsa heller hele tiden. Jeg fikk ikke prøvd meg på noen av dungeonsa ettersom fps'n min var noe laber. Og flere hadde problemer med dette lurer på om det er en slags bug for så folk med dårlig pc som kjørte det smuud og folk med gtx 200 og litt forskjellig snax kjørte med ræv fps. Vet ikke om de fant ut av problemet heller, dog prossesoren tror jeg er essensiel og hørte noe om at det var noe galt med hvordan den leste dual cores eller ett eller anna på noen prossesser og sånn, fikk ikke med meg alt der:P

 

Skills funker optimalt også og grise gøy å gjøre noe anna en target og hack og slash uten noen videre mulighet for å kontrollere hva karakteren din gjør og om du unnviker et slag. Som sagt er jo alt opp til spilleren og tror det kommer til å få vekk de som man kaller no braines og også botter og viser også hvem som har mest skills og gjør det mindre gear basert også.

 

Grafikk ja ... episk grafikk sinnsykt fete omgivelser og faktisk ganske god musikk selv om gaming musikk er noe man alltid går lei av, lydene til noen av monstrene var også ganske komiske og likte hvordan en liten horde av tullinger løp mot meg når jeg blafra løs med forskjellige skills for å slakte dem før de nådde fram til meg. Det er også lagt inn noe targeting men man må da scrolle over units f.eks en av archer sine lv. 4 abilites tror jeg det var hvor man scroller over 4 mobs som man da treffer automatisk etter en hvis tid eller ved å klikke skillen igjen. Digga også power up abilities som man ladet ved å holde skill knappen inne. Aim-FIRE!

 

Quests og lore er ganske kompleks så liker du dette og føler ett spill må ha det for at du skal gidde å sette deg ned er det helt kanon og lese gjennom det som skjer rundt deg og hvorfor du har kommet dit. Det er også en grei vanskelighets grad om jeg ikke nevnte det og groups spiller en ganske viktig rolle i noen quests selv om man med litt effort kan gjøre mye solo også.

 

Alle klassene er bygd greit opp med agnreps mekanismer og slagkraft slev healer og tank så lvling er ingen problem med disse hller. Selv om man er en lancer må man ikke få med seg en mage/archer eller en anna dps class for i det hele tatt å skade, man klarer det fint selv og lvlng går bra.

 

Er forresten grise trøtt nå så skal gi ett litt bedre review av spillet imorgen det er ihvertfall litte grann oppstykket info her. så må dere bare komme med spørsmål også:)

 

Og igjen beklager for sein update.

Lenke til kommentar

Tusen takk prottis! :D

Dette høres bare bedre og bedre ut!

Men jeg har 1 spørsmål som jeg kommer på i farta...er det instances slik som Age of Conan og Champions Online? Fordi jeg er ingen stor fan av detta, men skal vel klare og overleve hvis resten av spillet er awesome :)

 

-TJ

Lenke til kommentar

Tusen takk prottis! :D

Dette høres bare bedre og bedre ut!

Men jeg har 1 spørsmål som jeg kommer på i farta...er det instances slik som Age of Conan og Champions Online? Fordi jeg er ingen stor fan av detta, men skal vel klare og overleve hvis resten av spillet er awesome :)

 

-TJ

 

Vel hvis du tenker på at du ikke kan bevege deg overalt og at hver frickins zone er instance based.. så nei! :p det er ikke slik det er noen få instancer i spillet for å gjøre quests unike og bosser og loot tilgjengelig for flere. Utenom dette er det mye outoor bosses og åpne raids + instanced raids også. Det som er veldig kult i mine øyne er at alt gear, det vil si det beste gearet er craftable har ikke fått noe stor innsikt i hvordan gear crafting funker men materials finnes overalt og man har skills til alt. Du kan gathere alt og ingenting du finner på monster er trash loot som det kalles, det er alltids noe som kan brukes til noe, men man kan selvfølgelig vendore det fordi om. Dette er en effekt jeg ihvertfall synes er stilig.

 

Angående gear og penalties også så er det sockets man mister på å dø eller kan miste. Vet ikke så mye mer enn dette utover death penalties, men sockets spiller en viktig rolle i hvilket gear som er best for deg og din class, disse kan man finne på alle monstre og sikkert mulige å lage. Jeg fikk meg aldri noe yrke så vet ikke hvordan det funker heller litt kjipt egentlig ettersom jeg var litt hypa på denne delen liker god crafting i games. Var bare så hinsides mye lagg og jeg lover dere den første byen velika er sinnsykt stor! Og krever enormt mye av pcn:) Og vi var få på serveren, hehe. Dette er ett spill som definitivt krever noe, men derimot ikke crysis 2 ^^, uansett min pc er ræva som sagt.

 

Jeg kommer tilbake til dere skal wakeboarde nå ;)

Lenke til kommentar

Death penalties hørtes ikke bra ut :huh:

Skulle gjerne likt å høre litt mer om dette hvis det var mulig.

Er ikke så fan av death penalties som går utover gear, annet en at du må reparere seff, men å miste gear eller f.eks. miste noe enchantment lignende greier på gear som er viktig/veldig bra liker jeg ikke :(

Lenke til kommentar

Death penalties hørtes ikke bra ut :huh:

Skulle gjerne likt å høre litt mer om dette hvis det var mulig.

Er ikke så fan av death penalties som går utover gear, annet en at du må reparere seff, men å miste gear eller f.eks. miste noe enchantment lignende greier på gear som er viktig/veldig bra liker jeg ikke :(

 

 

vel hvis det er som i lineage 2 så var det kansje rundt 3-4% sjanse å droppe item i PVE,PVP er en annen historie.. kan heller ikke droppe våpen i PVE i L2

Lenke til kommentar

Okei skjønner at folk ikke like death penalties .. men som sagt dette er bare en sjanse for å skje er ikke noe durability på gear som jeg har sett. Og det eneste man må stort sett passe på er jo staminan din i hjertet ditt som dropper over tid når man slåss. Denne må fylles opp ved campfires eller via forskjellige potions man kan kjøpe.

 

Det at man mister sockets ved å dø synes jeg er helt okei ettersom disse dropper av alle monstre og var ikke så vanskelige å skaffe bedre enn repairs i mine øyne og denne såkalte ress sickness. Så fort man får nytt gear også kan man ta ut sockets og plassere dem i det nye gearet også så det er bare å store med seg noen av dem man vet er gode ved raids og bruke dem om man mister noen på noe av gearet sitt. Jeg synes det må være noen form for death penalties i ett sånt spill om man vil at økonomien skal være godt balansert og at man faktisk taper litt på å dø, spesielt ettersom man styrer mye av dette selv fordi du må fysisk dodge og gjøre slik at mobs misser på deg, også i pvp. Og du må treffe targeten din for å drepe den, ikke bare trykke vilt på skills knappene, det er mye timing og finesse i dette spillet og nettopp dette gjør at det er så sinnsykt kult!!

 

Mer dere lurer på så spør i vei=)

Lenke til kommentar

Okei skjønner at folk ikke like death penalties .. men som sagt dette er bare en sjanse for å skje er ikke noe durability på gear som jeg har sett. Og det eneste man må stort sett passe på er jo staminan din i hjertet ditt som dropper over tid når man slåss. Denne må fylles opp ved campfires eller via forskjellige potions man kan kjøpe.

 

Det at man mister sockets ved å dø synes jeg er helt okei ettersom disse dropper av alle monstre og var ikke så vanskelige å skaffe bedre enn repairs i mine øyne og denne såkalte ress sickness. Så fort man får nytt gear også kan man ta ut sockets og plassere dem i det nye gearet også så det er bare å store med seg noen av dem man vet er gode ved raids og bruke dem om man mister noen på noe av gearet sitt. Jeg synes det må være noen form for death penalties i ett sånt spill om man vil at økonomien skal være godt balansert og at man faktisk taper litt på å dø, spesielt ettersom man styrer mye av dette selv fordi du må fysisk dodge og gjøre slik at mobs misser på deg, også i pvp. Og du må treffe targeten din for å drepe den, ikke bare trykke vilt på skills knappene, det er mye timing og finesse i dette spillet og nettopp dette gjør at det er så sinnsykt kult!!

 

Mer dere lurer på så spør i vei=)

 

Jeg lurer på om det er pure hack'n'slash?

pure som i: trykke på skill knappen mange ganger for å utføre angrep mens man "aimer" mot target.

eller ikke pure som i: trykker på skill knappen en gang og aimer character mot target og venter på at det automatiske angrepet skal gjøre seg ferdig..

Lenke til kommentar

Okei skjønner at folk ikke like death penalties .. men som sagt dette er bare en sjanse for å skje er ikke noe durability på gear som jeg har sett. Og det eneste man må stort sett passe på er jo staminan din i hjertet ditt som dropper over tid når man slåss. Denne må fylles opp ved campfires eller via forskjellige potions man kan kjøpe.

 

Det at man mister sockets ved å dø synes jeg er helt okei ettersom disse dropper av alle monstre og var ikke så vanskelige å skaffe bedre enn repairs i mine øyne og denne såkalte ress sickness. Så fort man får nytt gear også kan man ta ut sockets og plassere dem i det nye gearet også så det er bare å store med seg noen av dem man vet er gode ved raids og bruke dem om man mister noen på noe av gearet sitt. Jeg synes det må være noen form for death penalties i ett sånt spill om man vil at økonomien skal være godt balansert og at man faktisk taper litt på å dø, spesielt ettersom man styrer mye av dette selv fordi du må fysisk dodge og gjøre slik at mobs misser på deg, også i pvp. Og du må treffe targeten din for å drepe den, ikke bare trykke vilt på skills knappene, det er mye timing og finesse i dette spillet og nettopp dette gjør at det er så sinnsykt kult!!

 

Mer dere lurer på så spør i vei=)

 

Jeg lurer på om det er pure hack'n'slash?

pure som i: trykke på skill knappen mange ganger for å utføre angrep mens man "aimer" mot target.

eller ikke pure som i: trykker på skill knappen en gang og aimer character mot target og venter på at det automatiske angrepet skal gjøre seg ferdig..

 

Det er en god blanding vil jeg si noen angrep er combo attacks, mens andre er vanlige hack'n'slash angrep. Det kommer ann på classes også. Som jeg har forstått så utfører man combo attacks som melee og single attacks som caster.

Og noen angrep krever også at man lader dem for at de skal få full effekt det vil si at man holder inne angreps knappen for å lade og slippe når baren under er helt rød. Morsomt konsept som gjør at man kan velge når man skal utløse ett angrep og hvor kraftig det skal være alt etter hvordan situasjonen er=)

Lenke til kommentar

Har veeeeeldig lyst å prøve Tera.. :(

Er litt i tvil, ser mye på MMO på siden, men jeg finner ikke meg et spill som stiller mine krav. Det må både se pent ut og ha god gameplay, ellers er jeg ikke interessert. :S

Allods Online var koselig, men tok altfor lang tid å levle der. Ser at Guild Wars 2 kommer ut i 2011 også, det ser ekstremt lovende ut, synd det ikke har aim da, men.

Jeg skal iallefall teste Tera.

 

Du tok ikke noen bilder fra spillet da?

Lenke til kommentar

Har veeeeeldig lyst å prøve Tera.. :(

Er litt i tvil, ser mye på MMO på siden, men jeg finner ikke meg et spill som stiller mine krav. Det må både se pent ut og ha god gameplay, ellers er jeg ikke interessert. :S

Allods Online var koselig, men tok altfor lang tid å levle der. Ser at Guild Wars 2 kommer ut i 2011 også, det ser ekstremt lovende ut, synd det ikke har aim da, men.

Jeg skal iallefall teste Tera.

 

Du tok ikke noen bilder fra spillet da?

 

Her er masse screenshots, go nuts!

http://www.terafans.com/topic/2198-massive-screenshot-compilation/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hey folks! ^^ jeg har siklet på dette lenge. Jeg syntes fansiden var kul:)

 

Litt om meg. Jeg er en wow veteran. Jeg var med i Betaen av WoW og spiller til den dag i dag. Jeg spiller også battle for the immoortals, perfect world, Aion, Guildwars, Age Of Conan, Grand Chase og cabal online i ny og ned.

 

Meg jeg er blitt lei av wow. jeg har så mange karakterer og spillet er ikke lenger world of warcraft jeg spilte for 5 år siden. og for de som spiller wow og vet hva GS er så har jeg 6088 GS på min Dranei mage.. og siden jeg har høy GS er jeg super uber omg hax zomg pro.. noe som ikke stemmer. alt i wow er gear gear gear gear og litt gear.. det er ikke slik det burde være. derfor vill jeg ha et nytt spill som greier å rive meg vekk fra det.

 

jeg er altid innom nettet for å sjekke online spill som kommer. Jeg har ei liste som jeg har alle spillene jeg har prøvd slik at jeg ikke prøver dem igjen ;) og der er det 67 forskjellige mmorgps. Altså jeg har prøvd så og si alt. Fra dårlige til bilspill til tekstbaserte mmo`s.

 

Jeg fant Tera og fikk gåsehud. Jeg burde kansje ikke si dette ( ettersom jeg er en mann) men jeg vil spille et spill som er "hyggelig" slik at meg og kjæresten min kan gå rundt å gjøre noe sammen en pen plass:), ta store monstere sammen, oppleve kule events og bare nyte synet av store fosser og grønne blomstrende enger.. eller litt mer matcho.. store illsprutende vulkaner med masse bad-ass drager vi kan drepe.. og da jeg så grafikken til dette ble jeg lammslått.

 

Derfor lurte jeg på om vi normenn skulle lage en Guild/Clan sammen. Da vil det være enklere for enkeltperson å spørre om ting på sitt eget språk. Vi kan kommunisere mye enklere og få ting til enklere. hva sier dere folkens? få opp ei sie og forum samt ventrilo osv osv? slik at alle kan få en knallstart på spill og ikke droppe ut pga man ikke kjønner det :D

Lenke til kommentar

Det er bra :) noen som vet når open beta starter eller hvordan man får beta key/ kjøpe beta key? jeg har søk igjennom nesten hele google

 

Google er ganske stort. Uansett, så må du ha litt tålmodighet. Er som regel en del stress testing som skal til, før de kan release OBT.

Lenke til kommentar

Jeg er lett med på og starte en guild, jeg håper og tror at dette spillet kan bli mitt neste Lotro(spilte det i flere år). Jeg er langt ifra noen hardcore raider bare så det er sagt. Ser veldig fram til Tera og det hadde vært supert og hatt en guild og starte i! :)

Lenke til kommentar

Jepp jeg kan sette opp side, forum og VT når spillet er i åpen beta hvis det hadde vært noe :) vær så snill å oppdater oss hvis dere finner noe info

 

 

Siden vi må ha et navn så vær snill å brainstorm litt navn vi kan ha :) helst ikke noe " uberprohax" det er ikke helt det som blir tatt seriøst :) bare si navn og ord du kommer på

Endret av Inator1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...