Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tera04zc3.jpg

Tera Online

Bluehole studios er produsentene bak dette next gen mmorpg spillet. Med tidligere spillprodusenter designere og devs fra Lineage 2 fra NcSoft er dette ett spill som er vel verdt å sjekke ut.

Her er noen key features:

Aim og click to attack er kanskje noe av det "nye" og viktigste for dette spillet. Dette vil si at man faktisk må gjøre en del ting i forhold til det gamle target systemet som var click og auto attack. I dette spillet involveres spilleren mye mer i karakteren sin i kampsystemet. Man må klikke på musa som i ett fps spill for å gjøre angrep.

Dodging og avoiding i form av hvordan du styrer din karakter istedenfor bare attributes på gear.

Knockbacks av fiender ved forskjellige angrep, som er spesielt kraftige gjør spillet mer realistisk.

Unike nye klasser og en spennende story som virker bedre og bedre jo mer jeg får lest.

Dette er ett spill som definitivt kommer til å ødelegge aion og endel andre mmorpg's i mine øyne om det utifra det jeg har sett av beta photages og lest er sant og om det blir sånn som det nå utspiller seg å bli. I tillegg er Bluehole ett selskap som selv sier at de gjerne vil høre hva fansen har og si og dette er allerede blitt gjort i Closed Beta, hvor spillerne og fansen ønsket en hoppe funksjon i spillet, dette ble addet i neste CBT. Denne funksjonen var også noe som krevde at de omformet litt på spill strukturen ettersom dette da ga sjansen for at man kunne avoide attacks også ved å hoppe over en ildkule eller et sverd som svinger mot deg.

Release dato for dette spillet er enda ikke kjent, men de er i sine siste faser av closed beta og en beta ville ikke vært uventet å se i mars eller april engang med en mulig release i juni, altså starten av sommeren. Bluehole har også sagt at de vil prøve å få til en worldwide release eller så godt som det er mulig ettersom spillet ikke er ute i det landet som produserer det, Korea. En anna grunn til å tro dette er fordi at closed-betaen for europa/amerika kom ut en mnd etter den koreanske closed betaen.

Uansett her er noen få smakebiter for dere som vil sjekke dette ut:

http://www.youtube.com/watch?v=3UqOu-MoYxI

Transport via flyving:

http://www.youtube.com/watch?v=WCG-3fEuNpQ

Her er den offesielle siden til tera: Tera Online

Det er også opprettet en egan FANSIDE med mye god informasjon, som de tar fra den koreanske hovedsiden og oversetter dem.

Endret av Prottis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller selv litt Aion og synest dette ser interesant ut. Men jeg tror nesten jeg må få prøvd det og få sammenlignet med Aion og eventuelt Blade and soul som jeg også ser frem til.

Nyhende frå N4G: MMOCrunch reports: Bluehole Studios, the newly formed developers of TERA are to compensate NCSoft for the sum of 2 billion Wons(approximately 1,721,836.820 USD) for plagiarizing Lineage 3's source code. This decision was made by the Seoul Central District Court after they found the former development director of Lineage 3 guilty. According to Bluehole, they are not satisfied with the judgement, and will lodge an appeal immediately.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Spiller selv litt Aion og synest dette ser interesant ut. Men jeg tror nesten jeg må få prøvd det og få sammenlignet med Aion og eventuelt Blade and soul som jeg også ser frem til.

Nyhende frå N4G: MMOCrunch reports: Bluehole Studios, the newly formed developers of TERA are to compensate NCSoft for the sum of 2 billion Wons(approximately 1,721,836.820 USD) for plagiarizing Lineage 3's source code. This decision was made by the Seoul Central District Court after they found the former development director of Lineage 3 guilty. According to Bluehole, they are not satisfied with the judgement, and will lodge an appeal immediately.

Jepp vet om den "nyheten" der. Trist for jeg er dritt lei av NCsoft.. de hører lite på fans aion ble releasa alt for tidlig. Det er ett kjempe spill med potensiale men det er på langt nær ferdig og med for mange bugs og dårlige funksjoner ingame som gjør at spillet ikke når helt fram jeg likte spillet veldig godt fram til rundt lvl 30. Spilte cleric;)

Blade and soul noe jeg også absolut ser frem til:) det ser ut som et helt sykt fett spill som ved god nok gjennomføring kommer til å gjøre det uberstort, garantert.

Tera kommer jo tidligere ut da og det vil jo si at jeg derfor promoterer dette mye mer + at etter å ha lest såpass mye til nå og fått med meg så sinnsykt mye av hvordan BH opererer med sine fans og kommende kunder. Så må jeg si at de er vel verdt å putte liten sin til i ett spill. De er flinke til å høre og svarer på veldig mye av alle forslagene de får inn til seg og planlegger å bruke ideer fra spillere selv.

Det er denne grunnen og såklart selve spillet som får meg interresert. Det er mange gode mmos der ute som jeg også kommer til å prøve seinere som TSW og B&S.

Uansett angående det du sier med stevningen i retten. Har hørt at det ville ha lite å si fra usikre kilder ute på nettet, men jeg håper jo på det beste, og det at BH fortsetter å feede korea med news daglig er jo en god ting som tyder på at alt går sin gang. De har i tillegg fått ekstra midler fra sponsorer etter denne stevningen.

Lenke til kommentar

Tera Online

Okei enda mere snacks jeg fant angående litt exploring og world og sånn. Dere kommer lett til å se likheten til wow, noe som i mine øyne ikke gjør noe ettersom wow sin vanilla verden var awesome når den ble releasa.

Art5.jpg

Men på pluss siden for å kalle det det, denne verdenen er en eneste stor SandBox. Det vil si at det er ingen instances for å komme seg videre i landskapet, det er heller ingen gates eller hindringer for å løpe inn i det neste det vil si man kan så å si løpe over fuckings alt... for å ta litt hardt i. Sikkert noen flaws her kan jeg tenke meg. Men opprinnelig skal man kunne bruke hele mappet det er over 94 mil. Den eneste hindringen er jo da vannet som man må komme seg over for å nå de andre øyene.

Om man vil lære mer og sjekke ut fete zones.. anbefaler jeg denne siden sterkt alt er på engelsk og bildene er super gode, legg også merke til at på snake island er det Hydralisks! woot hvordan kom de dit SC2 taking over eller er det blizzard coop!

Lenke til kommentar

Dette er virkelig et utrolig pent MMO, ser fram til Beta/release, noe som ikke er så veldig lenge til?

Etter det jeg har forstått og det som jeg har lest og sett fram til nå er CBT3 snart i full gang og involverer en del nye features til gamet som jeg kan nevne her;)

CBT3 Oppdateringer:

? Story quest

> Instant dungeon quest

> Strengthening the game storytelling

> Combat experience with impact

? Balkion Medal System

> Cooperative factors between the guild members

> The buff which all guild members can receive

? Item Marketing Agency

> Another indirect trade system

> Pursuit of convenience trading

? Swimming

Seinere oppdateringer og improvements, trolig i CBT4(som ofte er den siste i ett spill før Open Beta) er:

? Diversification of skills

> The addition of new skills

? Enchance the feeling of character growth

? Quest Improvement

? Item Diversification

? Improvement of party play

> Easier to organize a party

> Improvement of chat window

? Improvement related movement

> Speed

> Jump

Så det kommer en del nye ting og de hører veldig på hva fanbasen sier og prøver å forbedre spillet hele tiden.

Ett lite tilegg det har vært litt dødt på det amerikanske/europeiske forumet til nå, men det virker som BHS har funnet ut at de gjerne vil få dette til i vesten også og har startet å putte sammen ett nytt team og ansatt en ny mod for hjemmesiden. Dette blir knall det vil si flere nyheter og anna snacks å se fram til i februar ettersom cbt3 snart er oppe å går. FGT følger vel i slutten av feb. eller starten av mars.

Spillet kommer ut i år med mindre NCsoft klarer å fu**e det max up. Noe jeg ikke håper på og tror lite på at dette skjer. Jeg kan tenke meg at en beta for oss trolig kommer i april mai, og en release av spillet i juli eller august, ettersom closed ikke er ferdig enda.

Endret av Prottis
Lenke til kommentar

Okei bare litt sånn hive seg ut i noe som kanskje failer big men jeg er litt keen på det... veldig keen på det. Vet ikke om det er noe oppe enda tror ikke det har ikke searcha hver eneste krok av weben enda og ingen planer om å gjøre det ivkeld:P

Lurer litt på om det er noen engasjerte sjeler som er keen på å starte en norsk fansite for spillet med updates og oversettelser fra Engelsk og kanskje koreans til norsk. Dog Koreansk blir litt lite trolig at vi gjør ettersom de engelske sidene oppdateres fort.

Vi kan da lage et norsk forum med norske folk som er interresert i spillet en norsk fansite med andre ord. www.teranorway.no eller www.teranorge.no. Jeg kan lett fikse ett forum men trenger frivillige moderatorer og skribenter. Kontakt meg helst per brev.

Takker Prottis/Mads

Lenke til kommentar

Ok som en spiller som driter i grafikk så er jeg skeptisk til alt av MMO genre fra Asia

det ender som regel til og se "fint" ut for folk

men være kjedeligere en og se på maling som tørker

Frem til et spill av MMO genre fra asia motbeviser meg så står jeg fast

Ikke imponert

Lenke til kommentar

Alltid kjekt å følge med på nye mmorpg, men combaten ser noe jall flashy og vel kjip ut. Men det er jo vanskelig å dra noen konklusjon uten og ha prøvd spillet.

Kjipt at du synes slåssinga ser flashy og kjip ut. Jeg er ihvertfall velid hypa på dette spillet, første gangen jeg også så dette tenkte jeg aion clone og da var jeg dritt lei aion. Men BHS aka blueholestudios virker som et mye bedre selskap som har litt mere i skallen en det NCsoft har for tia. Derfor har jeg stort håp for både tera og BHS.

Uansett fett om du ville utdypa dette. For som sagt om du ikke har sett my combat så kanskje det ser sånn ut, ettersom det er mye low lvl filmer ute også får man jo ikke det helt store inntrykket av spillets videre utvikling og hva som skjer oppover i lvlr. Det som er dealen er jo at man må aime og kan treffe hva som helst når man svinger sverdet eller skyter en ildkule mot en motstander.

+ man gjør jo combos med sverda og kan holde knappen inne for å "lade" opp til ett angrep for så å slippe det løs og man kan "lade" mange av angrepa som gjør at man kan time og tilrettelegge ting i kamp og må tenke fremover hele tia uten noe spesielt mønster sånn som man kan se fra mange targeting systems.. Og det er jo ganske så nytt eller lite brukt i mmo sjangeren så sikkert litt vanskelig og få til. Så om det ser goory ut og kjedelig ut så er det kanskje bare fordi at man må bli litt vant til det og tror følelsen er mye mer til stede når man faktisk tester dette selv!

Blir ikke det samme å se det på video nei..

Lenke til kommentar

sjekket ut sida dems og lest endel og ser fram til dette spillet i forhold til Aion som jeg spiller nå(er også WoW Veteran som har spilt siden release)

Men kunne godt ha tenkt meg å få mer historie bak spillet og hvordan rasene egentlig oppstod(er fan av god Lore til spill)

Uten en god historie er ikke et spill verdt 5 øre etter min mening

Lenke til kommentar

sjekket ut sida dems og lest endel og ser fram til dette spillet i forhold til Aion som jeg spiller nå(er også WoW Veteran som har spilt siden release)

Men kunne godt ha tenkt meg å få mer historie bak spillet og hvordan rasene egentlig oppstod(er fan av god Lore til spill)

Uten en god historie er ikke et spill verdt 5 øre etter min mening

Aye, jeg vet det, det må være noe lore i ett spill for å gjøre det interresant.. Det er kommet ut litt race lore men det meste kommer ut på koreansk og må oversettes først sjekk ut terafans.com for mer info og lore om klassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...