angrykoala80 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg tenkte jeg endelige skulle skifte ut min gamle GeForce. Jeg har hatt kortet siden 07 og er overrasket over hvor bra det egentlig presterer fortsatt. Jeg har sjekket litt rundt kort og det virker som HD5770 virker som mye for pengene i forhold til mitt budsjett. Det er viktig for meg at kortet er så lydløst som mulig, gjerne passiv kjøling om det finnes. Noen som har noen forslag til HD5770, event. hvilke produsenter anbefales? På forhånd takk. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg kjøpte nettopp 5770 fra Sapphire, som hadde deres egen kjøleløsning kalt Vapor-X. Finner det her: https://prisguiden.no/produkt/115350 (jeg bestilte fra Amentio ettersom Pixmania har veldig mange misfornøyde kunder). Skjermkortet er i allefall veldig stillegående og det holder seg kjølig. Fungerer også fint til spill med forholdsvis høye grafikkinnstillinger. Lenke til kommentar
angrykoala80 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg kjøpte nettopp 5770 fra Sapphire, som hadde deres egen kjøleløsning kalt Vapor-X. Finner det her: https://prisguiden.no/produkt/115350 (jeg bestilte fra Amentio ettersom Pixmania har veldig mange misfornøyde kunder). Skjermkortet er i allefall veldig stillegående og det holder seg kjølig. Fungerer også fint til spill med forholdsvis høye grafikkinnstillinger. Takker for svar! Virker som dette er et meget godt kjøp. Spiller ikke de råeste titlene, men greit å ha noe som kan dytte litt. Men hvordan er FPS i forhold til 8800GT ? Vet det komme an på mange faktorer, men jeg har en Intel Duo Core 3GHz CPU og 4GB RAM, dette holder ofte lenge for mine behov. Ligger rundt 50FPS på Bioshock om jeg skulle gjette, spent på hvordan Bioshock2 vil legge seg. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Her kan du lese en test av kortet: http://www.techspot.com/review/209-ati-radeon-hd-5770/ 8800GT er akkurat det samme kortet som 9800GT. Skulle tro et 5770 gav en fin dytt på ytelsen i forhold til 8800GT, ja. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Her kan du se en test av HD 5770 samtidig som de sammeligner det med andre kort, blant annet 8800. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har bruker et 9800GT og har tenkt å kjøpe nytt snart. Regner kanskje med å få et til bursdagen ^_^ 5770 virker som et bra kort ettersom det bare koster rundt 1200 kroner. Har selv tenkt enten 5770, GTX 275, 4890 eller å vente på den nye GF100 serien til NVIDIA Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Her kan du se en test av HD 5770 samtidig som de sammeligner det med andre kort, blant annet 8800. 8800GTX, ja. Blir nok ikke helt det samme ettersom 8800GTX/Ultra var toppmodellene i 8-serien, mens 8800GT var noen hakk under igjen. Lenke til kommentar
angrykoala80 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Her kan du se en test av HD 5770 samtidig som de sammeligner det med andre kort, blant annet 8800. 8800GTX, ja. Blir nok ikke helt det samme ettersom 8800GTX/Ultra var toppmodellene i 8-serien, mens 8800GT var noen hakk under igjen. Kortet frister som sagt veldig, men ser samtidig littegrann oppover i pris og ytelse og har lest meg frem til at HD5850 er et meget bra Value-kort med høy ytelse. Leste en glimrende anmeldelse her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3650&p=1 Legger dog merke til at støynivå ikke er så mye lavere/bedre en 8800GT, så spørs om man da ikke må gå for en Vapor-X variant av dette kortet. Klart, da begynner pengene å gå unna. Jeg får i så fall selge mit 8800GT kort, noe jeg ikke hadde budsjettert med til å begynne med. Innspill på HD5850 ? Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Det er for tiden verdens nest beste skjermkort som kun har én kjerne. Så har du råd til dette, så for all del kjøp det. Merk at det er en del lengre enn 5770, og at det krever mer av strømforsyningen din. Skal du ha verdens beste singelkjerne-skjermkort kjøper du ATI 5870. Verdens beste skjermkort er per dags dato ATI 5970. Lenke til kommentar
angrykoala80 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Det er for tiden verdens nest beste skjermkort som kun har én kjerne. Så har du råd til dette, så for all del kjøp det. Merk at det er en del lengre enn 5770, og at det krever mer av strømforsyningen din. Skal du ha verdens beste singelkjerne-skjermkort kjøper du ATI 5870. Verdens beste skjermkort er per dags dato ATI 5970. Takker igjen for svar. Jeg kan ikke se å finne en X-vapor versjon av dette kortet. Har du noen erfaringer med hvordan dette er på støy ? Det som er litt kjedelig med mitt 8800GT nå, er at det blir ganske varmt og det igjen fører til at viftene på HK og i kabinettet fyrer opp. Men har sett at 5xxx-serien til ATI klarer seg meget godt på varme, så regner med at dette problemet blir mindre. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 5850 støyer nok litt mer enn hva et 5770 gjør, men det må man bare regne med ettersom effektforbruket er såpass høyt. Uansett, det er 5-6dB det er snakk om, og det er ikke spesielt mye. Les mer her. Og det ser ut til at det kun er å få tak i med ATIs referansekjøler enda. Lenke til kommentar
DonDiablo Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 5850 er toppers men 5870 er bedre og ikke store forskjelden i pris det var nettop 5870 jeg gikk for og fikk dette i dag, skal gi tilbakemeldinger om det er innenfor din prisklasse Lenke til kommentar
angrykoala80 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Da har jeg gått til innkjøp av et Asus HD5770. Veide litt frem og tilbake og jeg trenger faktisk ikke 5850 akkurat her og nå. Dessuten kan jeg smekke inn et kort siden med CrossFire om jeg skulle ønske. Kortet bråker mindre og yter bedre enn 8800GT, så jeg er meget fornøyd så langt! Takk for alle konstruktive innspill, lykke til videre ved neste skjermkort-korsvei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå