Gå til innhold

kjøp fra play.com

Anbefalte innlegg

ja så etter å ha sett så masse skryt og slikt fra mass effect 2 så fant eg ut det at eg kansje måtte skaffe meg 1eren å spille gjennom det for då å se om dette faktisk var så utrolig bra som alle påstod.

så eg begynte å se litt rundt på nettet etter gode priser for spillet til pc og då hadde visst play.com spillet for 16.99 pund som i følge valutakalkulatoren til aftenposten blir 161,09kr. i tilegg fant eg spill som little big planet for 17.99.

så mitt spørsmål då er om eg må betale noe ekstra for dette? det står "free delivery" ved siden av prisen og slikt. også er spillet under toll grensen så vidt eg vet.

så ja, noen som har noe erfaringer å dele her så ville eg blitt veldig takknemmelig :D

Link: http://www.play.com/Games/PC/4-/5416474/Mass-Effect/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja så etter å ha sett så masse skryt og slikt fra mass effect 2 så fant eg ut det at eg kansje måtte skaffe meg 1eren å spille gjennom det for då å se om dette faktisk var så utrolig bra som alle påstod.

så eg begynte å se litt rundt på nettet etter gode priser for spillet til pc og då hadde visst play.com spillet for 16.99 pund som i følge valutakalkulatoren til aftenposten blir 161,09kr. i tilegg fant eg spill som little big planet for 17.99.

så mitt spørsmål då er om eg må betale noe ekstra for dette? det står "free delivery" ved siden av prisen og slikt. også er spillet under toll grensen så vidt eg vet.

så ja, noen som har noe erfaringer å dele her så ville eg blitt veldig takknemmelig :D

Link: http://www.play.com/Games/PC/4-/5416474/Mass-Effect/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

Har handlet hos Play.com i flere år og de tar ingenting for frakt. Kjøper du noe under 200 kroner, så blir det den prisen du til slutt betaler. Minuset med Play.com er at det kan ta over en uke fra den sendes til du mottar den.

Lenke til kommentar

1 uke kan eg heller leve med for den prisen altså. synes 160 for mass effect og 170 for little big planet er ekstremt billig eg. kosen klarer de å overleve med å selge så billige ting? og takker så mye for svar :p

edit: lite ekstra spørsmål, kor høy er egentlig toll grensen?

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Har handlet hos Play.com i flere år og de tar ingenting for frakt. Kjøper du noe under 200 kroner, så blir det den prisen du til slutt betaler. Minuset med Play.com er at det kan ta over en uke fra den sendes til du mottar den.

Har ventet opp til 2 måneder på en DVD, men ellers så har jeg ikke noe stygt å si om Play.com.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

å ja, greit momsgrensen då :p

men då er det en del spill fra play.com eg ønsker. men lite spørsmål, er play.com den fra europa (uk) eller fra amerika? vil tro det er uk siden alt står i pund.

Play befinner seg i Jersey, og de bestiller inn horder av "materiale" (kom ikke på noe bedre ord) og er derfor det er så billig. Tiden det tar fra du trykker bestill til den ligger i postkassa kan ta alt fra 5 dager til 2 måneder, selv om alt over 1 måned er veldig sjeldent. Den normale leveringstiden er på rundt 2-3 uker.

Lenke til kommentar

Play.com er billig og bra. Har som regel tatt rundt 2 uker hver gang jeg har bestilt noe. Men venter fremdeles på et spill som ble sendt 17 november. Må vel regne med at det er forsvunnet i posten. Og et spill som ble sendt 11. januar har heller ikke kommet enda, så jeg tør ikke bestille noe mer derfra før jeg ser at ivertfall det kommer frem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Du kan sende mail til [email protected] eller noe sånt (ikke helt sikker på adressen, men det er noe sånt) og etterlyse det, de pleier å sende et nytt eksemplar om det går altfor lang tid før det kommer noe.

Lenke til kommentar

Tollvesenets gjelder dog kun for å sjekke om bestillingen havner over 200,- eller ikke. For å finne ut hvilken kurs du betaler med må du sjekke med banken / Visa / Mastercard.

Ofte bra priser på play.com ja, men synes ikke Mass Effect var så veldig billig der. Koster f.eks. 158,- på gamezone.no

Lenke til kommentar

grunnen til at det tar så lang tid, er at posten ruger på pakkene helt til tollvesenet får sjekka pakkene. Og de er jævlig treige. Kombinerer man dette med rigide og regelryttere i posten, får man lang ventetid..

Og kilden til denne infoen er fra en postmann (ikke meg altså.hehe)... Kjipt, men prisen er ihvertfall lav..

Lenke til kommentar

de fleste her virker i veldig ganske positive til play.com (bortsett fra leveringstid der er) så det er jo bra. tror eg skal kjøpe noen spill derfra.

men Zlatzman har gamezone.no gratis levering då? for visst den ikke har det kan det fort bli en 100 kr ekstra.

edit: kvikt spørsmål, er mass effect best på pc eller xbox? har begge så eg kan vrake å velge :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

men Zlatzman har gamezone.no gratis levering då? for visst den ikke har det kan det fort bli en 100 kr ekstra.

De har ikke gratis frakt nei. Frakta koster 29kr. Med andre ord er det totalt litt dyrere enn play.com, men jeg følte likevel det var relevant å nevne prisen på grunn av "halleluja-stemningen" prisen på play.com skapte.

Et annet alternativ er Steam. Der koster Mass Effect €15, noe som tilsvarer omtrent 123kr. Skjønner deg godt om du gjerne vil ha spillboksen da, synes det er fint å ha noe å sette i hylla selv.

Lenke til kommentar

ja gamezone.no var uansett en veldig bra butikk og den var jo norsk så den har nok bedre leverings tid og slikt. slipper å tenke på toll/moms avgifter då og tenker eg. så må se litt på det der.

og steam er dessvere uaktuelt i og med at akkurat som deg så er eg sånn som vil ha spill coveret til samlingen min. selvom steam har en god pris da. men takk for alternativer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...