Sagacious Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0718155730.html De har funnet en feil på nVidia HW som gjør at man får artifacts ved FSAA... The developers of the legendary Half-Life game said that drivers are not likely to solve the problem, however, it still can be solved for graphics cards based on VPUs from ATI Technologies, such as RADEON 9500-, 9600-, 9700- and 9800-series. As for NVIDIA GeForce and GeForce FX-series, there are practically no chances to find a workaround, according to Valve. Jeg må jo si at nVidia nok en gang gjør store inntrykk Njaal Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 kommer sikket patcher som fikser det etterhvert Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 kommer sikket patcher som fikser det etterhvert Ikke for å være stygg, men: Da kommer sikkert fps'en til å dobbles og biledkvaliteten gjør det motsatte... Njaal Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 "]kommer sikket patcher som fikser det etterhvert Ikke for å være stygg, men: Da kommer sikkert fps'en til å dobbles og biledkvaliteten gjør det motsatte... Njaal Hvor digg hadde ikke det vært? Neida, jeg hadde satt pris på om man hadde hatt "fps" patcher og "3d" patcher.... Som gamer liker jeg høy fps fremfor høy bildekvalitet. Hadde vært digg om alle kunnet velge hva de vil gå for. Men det skjer nok ikke Lenke til kommentar
notarget Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Er det virkelig så mange som er så opptatt av FPS? FPS er ikke alt! :x Men men., trur jeg legger meg. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Er det virkelig så mange som er så opptatt av FPS?FPS er ikke alt! :x Men men., trur jeg legger meg. Nei jeg er ikke så opptatt av FPS... Men spiller jo endel CS og man kan jo ikke si at det er rå-grafikk :-) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 "]http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20030718155730.html De har funnet en feil på nVidia HW som gjør at man får artifacts ved FSAA... The developers of the legendary Half-Life game said that drivers are not likely to solve the problem, however, it still can be solved for graphics cards based on VPUs from ATI Technologies, such as RADEON 9500-, 9600-, 9700- and 9800-series. As for NVIDIA GeForce and GeForce FX-series, there are practically no chances to find a workaround, according to Valve. Jeg må jo si at nVidia nok en gang gjør store inntrykk Njaal Hva med å lese hele artikkelen før man hopper til konklusjoner? Det er ikke snakk om en hardware eller software feil. Grafikk motoren til Half-Life2 har problemer med hvordan dagens kort utfører multi-sampling AA på, inkludert Radeon. Slik det er nå får man også artifacts med Radeon med FSAA og det er bare et kanskje at det problemet lar seg løse på Radeon 9500-9800. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Er det virkelig så mange som er så opptatt av FPS?FPS er ikke alt! :x Men men., trur jeg legger meg. Enig. Jeg setter faktisk bildekvaliteten litt høyere enn fps, men vil jo heller ikke ha så lite fps at det er merkbart (lagg) :wink: Lenke til kommentar
martiol Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 "]http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20030718155730.html De har funnet en feil på nVidia HW som gjør at man får artifacts ved FSAA... The developers of the legendary Half-Life game said that drivers are not likely to solve the problem, however, it still can be solved for graphics cards based on VPUs from ATI Technologies, such as RADEON 9500-, 9600-, 9700- and 9800-series. As for NVIDIA GeForce and GeForce FX-series, there are practically no chances to find a workaround, according to Valve. Jeg må jo si at nVidia nok en gang gjør store inntrykk Njaal Hva med å lese hele artikkelen før man hopper til konklusjoner? Det er ikke snakk om en hardware eller software feil. Grafikk motoren til Half-Life2 har problemer med hvordan dagens kort utfører multi-sampling AA på, inkludert Radeon. Slik det er nå får man også artifacts med Radeon med FSAA og det er bare et kanskje at det problemet lar seg løse på Radeon 9500-9800. Dette er nesten så feil som det kan bli...... Feilen ligger i oppbygningen av dx9.0. Alle applikasjoner som bruker mindre teksturer i en større tekstur vil få problemer. ATI sine siste kort har noe som kalles centroid sampling som skal gjøre det mulig å unngå denne feilen. Centroid sampling skal bli standard i dx9.1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hva med å lese hele artikkelen før man hopper til konklusjoner? Det er ikke snakk om en hardware eller software feil. Grafikk motoren til Half-Life2 har problemer med hvordan dagens kort utfører multi-sampling AA på, inkludert Radeon. Slik det er nå får man også artifacts med Radeon med FSAA og det er bare et kanskje at det problemet lar seg løse på Radeon 9500-9800. Dette er nesten så feil som det kan bli...... Feilen ligger i oppbygningen av dx9.0. Ikke for NV3x, hvis det var tilfelle ville problemet bli løst med å tvinge FSAA i driveren. Så lenge centroid sampling ikke er tilgjenglig for R9500-9800 har også de kortene samme problem. There are problems with the way that current hardware implements FSAA. If you enable it, you will see a lot of artifacts on polygon boundaries due to the way that they sample texture subrects with FSAA enabled.-Gary, Valve Software Det er ikke en feil så lenge det ikke er meningen at dagens MSAA metode skal fungere med måten half-life2 håndterer texturer på. Dette er et problem dem nok har vist om lenge. ATI sine siste kort har noe som kalles centroid sampling som skal gjøre det mulig å unngå denne feilen.Centroid sampling skal bli standard i dx9.1 Hvor har du DX9.1 fra? DX9.0 har støtte for centroid sampling, men det er ikke tilgjengelig for PS2.0 hardware. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hvorfor kan ikke nVidia og ATI lage drivere som er spesielt egna til for eks. mye fps dårlig kvalitet, motsatt og mitt imellom så kan folk velge hva de vil ha! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Hvorfor kan ikke nVidia og ATI lage drivere som er spesielt egna til for eks. mye fps dårlig kvalitet, motsatt og mitt imellom så kan folk velge hva de vil ha! På ATI sine drivere kan du velge hva du vil.. Preformance eller Quality... Njaal Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Dere som er så flinke...kan ikke dere lage en info-tråd om DirectX 9? Kan noe fortelle meg forskjellen på AA og FSAA? Full scene AA...så vanlig AA "jobber" ikke på hele bildet? *hm* Tror nok spillet vil se rått ut uansett jeg...alle in-game videoer må jo ha blitt spilt med R9700/9800 eller NV30/NV35... Så lenge det ikke var konsoll da (kommer det på konsoll?) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 FSAA og AA er det samme det er Anti Aliasing som er på godt norsk kantutjevning :wink: Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 "]Tror nok spillet vil se rått ut uansett jeg...alle in-game videoer må jo ha blitt spilt med R9700/9800 eller NV30/NV35... Så lenge det ikke var konsoll da (kommer det på konsoll?) yep, med Ati Radeon 9800 Pro (256mb) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 "]Tror nok spillet vil se rått ut uansett jeg...alle in-game videoer må jo ha blitt spilt med R9700/9800 eller NV30/NV35... Så lenge det ikke var konsoll da (kommer det på konsoll?) yep, med Ati Radeon 9800 Pro (256mb) De testene som er gjort er det nærmere ingen forskjell på 128 mb og 256 mb modellen. Det eneste 256 mb minne kommer godt med er i spill om 1/5 -1 år med 1600x1200 oppløsning og full AA/AF ellers fuinker 128 mb helt supert Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 FSAA og AA er det samme det er Anti Aliasing som er på godt norsk kantutjevning :wink: Vet godt at det er kanutjevning Men det er jo en forskjell - hører det jo på navnet: "full scene anti-aliasing" vs "anti-aliasing"...men hva? Hvorfor har HL2 problemer med FSAA, men ikke AA? *forvirra* Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 FSAA = AA = FSAA = AA Det er samme sak. Er bare det at noen kaller det FSAA mens andre kaller det AA Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 FSAA = AA = FSAA = AA Det er samme sak. Er bare det at noen kaller det FSAA mens andre kaller det AA Akkurat som jeg prøvde å forklare tideligere :wink: Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Aha! Beklager Slabbedasken *s* skjønte det nå hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå