sp0ck Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg fikk et tilbud på en PS3 jeg ikke kunne si nei til, så nå står det en PS3 Fat under tven i all sin sorte pianolakk splendur. Jeg har jo fulgt med på hva som har kommet ut de siste årene, men jeg har faktisk ikke prøvd et eneste av de store spillene og kunne trengt noen tips om hva som er verdt å få med seg. Uncharted 1 og 2 tenker jeg er selvsagte, det samme med MGS4. Her er noen av spillene jeg vurderer: Infamous: Husker dette kom rundt samme tid som Prototype og at de to ble sammenliknet. Prototype ble for min del litt for intenst, og historien holdt meg ikke engasjert helt igjennom. Er Infamous fremdeles verdt å få med seg? Resistance 1 og 2: Vet ikke så mye om disse, men de ser bra ut og man kan få de for en billig penge. Er det co-op i disse spillene? Jeg er ikke så veldig interessert i online spilling, men splitscreen co-op er et stort pluss. Killzone 2: Igjen, ikke så veldig interessert i online spillingen, så jeg lurer på om singleplayeren er bra nok til å rettferdiggjøre et kjøp? Er det flere spill jeg burde sjekke ut? Vet ikke så mye om hva som er ute på PSN, utenom Flower som jeg selvfølgelig må få med meg. Setter pris på alle tips jeg kan få her Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Lite tips er å sjekke Play.com da der har hatt en del PS3 spill til rundt 160 kroner, deriblant Brutal Legend som er verdt å få med seg, spesielt om du liker metal. Ellers er jo Little big planet verdt å nevne Verdt å merke seg at det er en god del demoer på PSN, så det er bare å prøve i vei. Kommer til å plukke opp Infamous når jeg kommer over et godt tilbud på denne selv. [edit] Final Fintasy XIII kommer i Mars... nuff said Endret 27. januar 2010 av ShadowMaster Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Metal Gear Solid 4 er vel det beste spillet jeg har til min PS3. Anbefaler det på det sterkeste. Veldig god historie Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Har faktisk enda ikke åpnet MGS 4, men har det liggende klart. Er litt usikker siden jeg hoppet over 3'ern som var helt horribel imo. Ratchet & Clank må nevnes. Beste platform spillet denne generasjonen og banker i mine øyne selveste rørleggeren fra Italia. Du nevner jo selv Uncharted 1 & 2. Knallgode spill som du burde få med deg. Har ikke prøvd mye av det andre du nevner utenom KZ2. Det kan du bare styre unna. Makan til generisk skytespill skal du lete lenge etter. Det falt ikke i smak for min del iværtfall. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Kan absolutt anbefale Infamous. Glimrende spill med herlig grafikk og gameplay. Det bør du absolutt få med deg, sammen med Uncharted spillene. Så er jeg enig med Konamixx; styr unna KZ2. Da likte jeg Resistance 2 mye bedre. Infamous billig fra play, løp og kjøp B) http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/12161161/inFamous/Product.html Endret 27. januar 2010 av BioDex Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Husk også at vi har en handleguide for PS3-spill som har kommet ut i år :-) Mine egne høydepunkter på PS3 har vært Ratchet & Clank og Uncharted 2 i det siste. Anbefales begge to. Dersom du ikke har hatt noen annen konsollplattform så er det også en god del kryssplattformspill du bør få med deg. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Jeg synes du burde skaffe Killzone 2 pga singelplayeren, mange timer med god underholdning med coversystem som fungerer vel så bra og grafikk som er heseblesende og utfordrer mer en selveste COD serien på vanskeligste. Det er ikke så generisk som mangen andre er (COD, Halo) osv Og du kan også importere GoW collection eller Demon's SOuls viss du liker den slags typer spill Å du har kommende gromtitler som Heavy Rain, God Of War III, Gran Turismo 5, Heavy Rain osv Gratulere med PS3, du vil ikke angre!! Endret 27. januar 2010 av Fanboyen Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Takk for gode råd Play.com skal jeg definitivt sjekke ut, har bestillt litt derfra før men da mest bøker og noen filmer. Det er lenge siden jeg har spillt et godt platformspill, så Ratchet & Clank må jeg ta en titt på. Gleder meg til å få konklusjonen på Metal Gear sagaen, har fulgt den siden Metal Gear Solid 1, men fikk aldri med meg MGS 3. Går jeg glipp av en viktig del av historien der? Da styrer jeg nok unna Killzone 2, det får bli Resistance istedet. Er det ellers noen innspill på disse PSN spillene? Som jeg nevnte så syns jeg Flower ser fantastisk ut. Burde kanskje nevne at jeg stort sett er interessert i eksklusive titler, det meste av multiplatformspill har jeg vært igjennom på xbox. Greit å ha begge konsollene i så måte, det hender jo at utviklerene klarer å rote det skikkelig til med multiplatformspill på enten 360 eller PS3. Endret 27. januar 2010 av PushThePramAlot Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 spør du meg er både resistance 1 og 2 + killzone 2 VELDIG middelmådige spill.. Killzone 2 har bra grafikk, men det er alt.. Fiendene er kjedelige, brettene er kjedelige. Det er action konstant (absolutt null pauser).. Jeg ville heller gått for uncharted 1 og 2, mgs4 og ratchet og clank.. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Du kan skaffe deg Fat Princess og Trine, to herlige PSN spill, har de selv Og Flower kan selvfølgelig anbefales Så har du flere med PixelJunk Shooter, Super Stardust HD, floW osv Endret 27. januar 2010 av Fanboyen Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Og du kan også importere GoW collection eller Demon's SOuls viss du liker den slags typer spill Å du har kommende gromtitler som Heavy Rain, God Of War III, Gran Turismo 5, Heavy Rain osv Gratulere med PS3, du vil ikke angre!! GoW collection ja, den må jeg få tak i. Fikk aldri spillt GoW serien, så jeg må igjennom de to første før GoW 3 kommer Den må importeres altså? Heavy Rain er jeg veldig spent på, og det er vel rett rundt hjørnet nå også. Likte den første delen av Fahrenheit, før alt ble x-files, så hvis de klarer å videreføre det som var bra og forbedre det kan Heavy Rain slå an. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Viss du vil spare penger burde du importere den fra videogameplus.ca eller en annen side, jeg kjøpte mitt for 313kr med frakt i prisen, 4 uker etterpå fikk broren min det til 250kr med frakt i pris Og siden du har ikke spilt God Of War serien før da får du skikkelig mye action for pengene Endret 27. januar 2010 av Fanboyen Lenke til kommentar
Quagles Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Anbefaler deg å prøve ut demoen av Valkyria Chronicles på PSN. Har vel en metacritic på rundt 85 og har fått gode anmeldser stort sett over alt. Etter mitt syn det beste rollespillet på ps3. Spillet blander rollespill sjangeren fra de mer tradisjonelle japanske rollespillene, med strategi satt til et fiktivt univers rundt på tiden andre verdenskrig var. Uansett det er ikke et spill for alle men jeg anbefaler på det sterkeste prøv ut demoen og se hva du syns det er iallefall verd å prøve. Liker du ikke så har du ikke mye tapt, liker du det så tror jeg du kan få massevis av moro. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Sjekk ut ninja gaiden sigma 1 og devil may cry 4.Dritbra historie på ninja gaiden og det er vanskelig,sjekk ut de på youtube . Lenke til kommentar
Stingrrr Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Må jo nevne Battlefield 1943, mye underholdning for en billig penge (litt over 100kr). Kjøpes og lastes ned fra PSN. Når det gjelder MGS4 vil jeg nesten anbefale å IKKE kjøpe det Dette spillet var en veldig sterk grunn til at jeg kjøpte meg PS3, men det ble en stor skuffelse. Jeg likte 2'ern veldig godt, et av de beste spillene jeg har spilt faktisk. Men gameplayet i MGS4 er helt annerledes, mye større fokus på skyting og mye mindre fokus på sniking. Og ikke minst alle de sinnsykt lange filmsekvensene (lengste er vel på 45 min!), hvor de fleste enten var veldig kjedelige eller fylt med svada. 8 timer med filmsekvenser bidrar ikke akkurat til å gjøre spillet bedre. Prøver ikke å starte en diskusjon om MGS4, det er jo individuelt hvordan man opplever et spill. Men jeg måtte bare få det ut. Spillet koster vel bare 200 kr som platinum, så er jo ikke kostbart å prøve det ut. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Infamous er uten tvil Ps3 sitt høydepunkt i 2009, for min del. Sleeper hit uten like skal du lete lenge etter. Fantastisk atmosfære, artig historie, godt skrevet og ufattelig råe powers som man aldri går lei av å bruke Killzone 2 har også en fantastisk stilig singleplayer som man gjerne kan spille mer enn en gang:) Det er stilig lagt opp og ser jo fantastisk ut på alle mulige måter. Uncharted 1 og 2 er 2 av de viktigste tittelene ps3 har å by på, verdt å spille. Alt av Ratchet & clank som hører til ps3. God of war Collection og god of war 3 kommer i Mars, ikke lenge til. Resistance fall of man og Resistance 2 er fantastiske etter min mening, 1ern verdt å dra igjennom på både coop og alene:) Og kommende tittler har du såklart Heavy rain, som jeg ser meget frem til og tror blir den mest unike spill opplevelsen på lenge:) Lykke til med valg og lykke til med å nyte ps3en din! PS: Hvis du er en mgs spiller, så selvfølgelig MGS4!!!! Endret 30. januar 2010 av Akrabra Lenke til kommentar
CheeseJunk Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Må nok si meg uenig med alle de som sier at KZ2 er et dårlig kjøp, spesielt i forhold til Resistance-spillene. KZ2 er etter min mening det beste man kan få til PS3 rent teknisk, og spillopplevelsen du får ut av dette spillet henger på dette. Om du har en flott 40"-HD flatskjerm og et bra stereoanlegg er KZ2 et noe helt utenom det vanlige (selv har jeg prosjektor og et lydanlegg til 20 000, så KZ2 er utrolig fett for meg. Kompisen min har en 20" brødboks, og her er KZ2 veldig annerledes). Når det gjelder Resistance 2 (styr unne 1'ern), er dette et spill jeg har brukt mange timer på. Så og si alle disse timene ligger i split-screen co-op (som jeg ser du setter på som et pluss). Historien er helt på tryne rævva og kanskje noe av det verste jeg har spilt, men co-op-modusen er som tidligere antydet veldig vanedannende, og overraskende underholdene (da sammen med en kompis). Spillopplevelsen når derimot nye høyder når du og kompisen din spiller split-screen online (noe jeg syns det er alt for lite av i dagens spill). Det er viktig å merke seg at du må opprette enda en Playstation bruker og enda en PSN-bruker for at kompisen din sin fremgang skal bli lagret også. Ser du kun nevner PS3-eksklusive titler, betyr dette at du har en Xbox 360? Hvis ikke er titler som Bioshock, Borderlands, Fallout 3 og Resident Evil 5 (som også har diggbar split-screen co-op) titler du burde ta en titt på. Endret 30. januar 2010 av CheeseyJunk Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Ser du kun nevner PS3-eksklusive titler, betyr dette at du har en Xbox 360? Hvis ikke er titler som Bioshock, Borderlands, Fallout 3 og Resident Evil 5 (som også har diggbar split-screen co-op) titler du burde ta en titt på. Og Darksiders som er best på PS3, og hold deg til 360 dersom du skal ha Bayonetta. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis du liker skrekkspill kan Siren: Blood Curse være verdt å sjekke ut. Finnes både på PSN og i fysisk form såvidt jeg vet. Også synes jeg Heavenly Sword var ganske artig, men det kan vel kanskje være litt vanskelig å få tak i? Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) GoW collection ja, den må jeg få tak i. Fikk aldri spillt GoW serien, så jeg må igjennom de to første før GoW 3 kommer Den må importeres altså? Jeg har sett spillet i hylla på Spaceworld (den på Ski storsenter), men det var full, norsk pris (599,-). Det kommer vel til Norge også, men det er i forbindelse med release av GoW II, i en svindyr CE. Anbefaler å importere det og Demon's Sous. Ellers anbefaler jeg de samme som de andre (UC 1 & 2, R2 (for coop), Infamous, MGS4 (tidenes beste spill, spesielt (kanskje bare?) hvis du har spilt igjennom de 3 første), Flower, Pixeljunk Monsters/Eden/Shooter, Fat Princess). Endret 30. januar 2010 av King of Universe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå