canhr Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei. Jeg har lenge hatt lyst på ett digitalkamera og nå klarer jeg nesten ikke vente lenger. Problemet er bare at jeg dessverre ikke har så stor peiling på dette. Kameraets spesifikasjoner rangeres for meg etter optikk, Mp, menystyring, generell kvalitet og design(praktisk og estetisk). Noen som kan hjelpe meg her. Har en del peil på data men ikke no særlig på kamera. Takk på forhånd. Canhr Lenke til kommentar
canhr Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Hei igjen. Har nå funnet 2 kamera som kan være interessant. Fujifilm s304 og HP Photosmart 850 m/dockingstation. Noen som har noen innvendinger på disse kameraene? Prisklasse ca 3-4000 kr. Takk Canhr Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Fuji s304 er dårlig i svakt lys, end of story. Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har nå funnet 2 kamera som kan være interessant. Fujifilm s304 og HP Photosmart 850 m/dockingstation. Har hatt en S304 selv, og var meget godt fornøyd med det, bortsett fra at du kun har ISO100, eller "dårlig i svakt lys", som Madmax30 skriver. Bortsett fra det synes jeg kameraet er et godt kjøp. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har ikke testet kameraet selv, men stort sett alle tester jeg har lest sier at kameraet har problemer med å søke (få fokus) i svak belysning + at man ikke ser så mye i verken lcd eller søkeren ved slike forhold. Stemmer ikke dette. Man mangler jo en AF-lampe der som f.eks. HP 850 har. Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Har ikke testet kameraet selv, men stort sett alle tester jeg har lest sier at kameraet har problemer med å søke (få fokus) i svak belysning + at man ikke ser så mye i verken lcd eller søkeren ved slike forhold. Stemmer ikke dette. Man mangler jo en AF-lampe der som f.eks. HP 850 har. Vil ikke si at skjermen er så dårlig, men det er vel ikke noe AF-lampe, nei. Men poenget her jo at S304 _kun_ kjører på ISO100. For å få vellykkede bilder med så rask "film" må det mye lys til. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei igjen. Har nå funnet 2 kamera som kan være interessant. Fujifilm s304 og HP Photosmart 850 m/dockingstation. Noen som har noen innvendinger på disse kameraene? Prisklasse ca 3-4000 kr. Takk Canhr Hva med Canon Powershot S45? Et meget godt kamera som har både automatiske og manuelle funksjoner. Du får det for ca.4500,- Det vant en test i det siste "digital foto" blandt 8 stk 4MP-kameraer. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Du har selvfølgelig et poeng i at ISO 100 er en stor begrensning når du skal ta bilder i svakt lys (tror få fotografer ville anbefalt dette). Poenget mitt var derimot problemet med å søke for å få bildet i fokus (skarpt). Dette var hvertfall hovedgrunnen til at jeg ikke valgte S304. Jeg liker utseende, men det er ikke nok. Man mangler også TV-utgang, selv om det ikke var viktig for meg. Litt få manuelle innstillinger er også en av grunnene til at jeg gikk for HP 850. Nå er jeg riktignok "ferdig" med det kameraet og har bestilt meg et Canon G3, håper jeg ikke kommer til å savne 8x zoom for mye. Hvorfor velge HP 850 fremfor Fuji S304: Bedre egenskaper i svakt lys (AF-lampe og bedre viewfinder) Flere manuelle innstillinger (f.eks: ISO 200) Større zoom TV-Utgang Lenke til kommentar
canhr Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Hei igjen. Takk for alle svar så langt. Har delvis faset ut Fuji 304 nå. Men har sjekket ut Olympus Mju 300, Canon PS s45 og Nikon 3500(2799hos Xd). Ser ut som bra kamera begge to.. De jeg har i søkelyset nå er hp 850 og de ovennevnte. Noen som mener noe mer om disse? Takker for alle svar Mvh Canhr Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hvis du vil ha mye zoom kan ingen av de måle seg mot HP 850. Mju 300 er et fint lite kamera som til og med tåler en vannsprut. Har du mulighet ville jeg gått i en fotobutikk og kikket litt nærmere på kameraene (test gjerne ting som zoom osv.) Store kameraer er gode å holde i (gir gode bilder), men vanskeligere å få med seg. Personlig foretrekker jeg et større kamera fremfor et lite, men dette er individuelt. Små "Ixuslignende" saker er jo veldig i støtet om dagen og fungerer sikkert veldig bra for dem som har litt mindre fingre enn meg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 har hatt hp 850 i halvannen uke nå, og det er de beste 4500,- jeg har brukt på aldri så lenge. det er en fryd å bruke, med et meget enkelt og intuitivt menysystem. bildekvaliteten er over all forventning, og 8x zoom er fantastisk gøy å leke seg med. det eneste problemet jeg har med kameraet, er at det spiser batterier. http://home.no/psilocybe/blomst.jpg http://home.no/psilocybe/blomst2.jpg to bilder jeg tok forleden.. Lenke til kommentar
canhr Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Hei. Huff.. jeg har bare blitt mer forvirret. Noen som har noen hardtslående argumenter for hva jeg burde kjøpe? Driver litt med web-design, og jeg jakter og fisker litt(har derfor litt lyst på mju, men der er det jo litt støy). HP 850 og Canon PS s45 ligger derfor litt foran de andre.. Men jeg er jammen meg usikker.. burde vel dra for å se om jeg likte noen i en butikk først.. Takk for alle svar. Mvh Canhr Lenke til kommentar
Andy B Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hei. Huff.. jeg har bare blitt mer forvirret. Noen som har noen hardtslående argumenter for hva jeg burde kjøpe? Driver litt med web-design, og jeg jakter og fisker litt(har derfor litt lyst på mju, men der er det jo litt støy). HP 850 og Canon PS s45 ligger derfor litt foran de andre.. Men jeg er jammen meg usikker.. burde vel dra for å se om jeg likte noen i en butikk først.. Takk for alle svar. Mvh Canhr Lenke til kommentar
Andy B Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Driver litt med web-design, og jeg jakter og fisker litt(har derfor litt lyst på mju, men der er det jo litt støy). Mitt første kamera var et mju:300, det tok strålende bilder, var genialt lite og kompakt, dvs lett å frakte med seg. Minuset er selvsagt mangel på manuelle innstillinger. Men dette kameraet kan anbefales på det sterkeste hvis du ikke trenger dette. Nå har jeg et Canon S50 (storebror til S45, stort sett eneste forskjell er 1 MP), dette er også kompakt, selv om ikke SÅ kompakt som mju-kameraet. Men til gjengeld har det stort sett alle muligheter hvis du etterhvert skulle gli over i den kreative verdenen Det tar kjempefine bilder, eneste jeg har å utsette er batterikapasitet og blits-spredning. Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hva med cybershot u? Vet ikke hvordan det er, men utseende messig syns jeg det er knall. Noen som vet mer om det? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 sony cybershot u* kameraene stiller vel i en litt annen klasse kanskje enn det andre som er foreslått her i hvertfall? Menne har man ikke behov for alle de manuelle instillingene så virker jo P8 og P10 som bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå