Gå til innhold

Vil bare dele litt frustrasjon angående Mass Effect og Halo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halo er gode spille det, men jeg spiller det mest for historien. Spilte Halo: CE litt etter det kom ut, og jeg ble helt trollbundet av historien. I ettertid så har jeg kjøpt de 3 første bøkene og resten av spillene. Jeg syntes Halo-universet var noe av det episke jeg visste om.

Men sent på 2007 endret det seg, for da kom Mass Effect i postkassa. Jeg har ikke ord for hvor mye jeg elsker Mass Effect universet. Rent spillmessig så ville jeg valgt Mass Effect, for det er 10 ganger bedre enn Halo (Co-op og MP er uansett morsomt med kompiser), men Halo: CE er i en klasse for seg selv (kanskje fordi det var mitt første gode spill som jeg satt meg inn i). Halo universet er fortsatt knallsterkt, men ikke i forhold til Mass Effect universet.

Lenke til kommentar

Jeg heller har aldri skjønt hypen med Halo, spilte litt Halo1 multiplayer men likte det ikke,

har spilt igjennom Halo3 og ODST i coop, halo 3 er greit nok, men ODST er altfor kort

og altfor enkelt, MP i halo 3 synst jeg var like dårlig som halo 1.

Nå skal det sies at jeg alltid har foretrukket å spille FPS på pc hvis jeg skal

spille MP. Skjønner heller ikke hvorfor Master Chief liksom skal være så tøff, stum gubbe

i en hard plast drakt, jippi.

Av en eller annen grunn har det aldri blitt til at jeg har spilt mass effect, selv om jeg

alltid har digget Bioware, tror det er noe med RPG i sci-fi setting som ikke helt appelerer til

meg.

Lenke til kommentar

Nå er jeg vertfall ikke overbevist om at jeg MÅ skaffe meg Mass Effect. Tror jeg kommer til å elske det. Får løpe ned på Spaceworld å håpe på at de har det i special edition metalcover til 200 kr fremdeles. :p ..

Takk for forslagene her, skjønner det er store forskjeller siden Halo er FPS og Mass Effect er RPG. Men for meg har det lite å si. Det er historien og universet som tenner meg mest, ikke minst personene man møter og hvor overbevisende de spiller sine roller. Stemmeskuespill har mye og si i et spill. På dette området vet jeg Mass effect står sterkt pga en god liste med voice actors.

Når det gjelder det at Halo er et FPS er det for meg ingen unnskyldning til at, etter min mening, Universet og personene man møter er kjedelige samt at historien er lite spennende, ble aldri bitt av noen basill og følte aldri jeg måtte vite hva som skjedde videre her. I motsetning til Modern Warfare som er drittspennende, selv om det er et FPS med sterk fokus på Multiplayer.

Til slutt vil jeg bare påpeke at jeg ikke snakker om Multiplayeren i Halo. Testet det et par ganger og det virket helt ok. Skjønner at folk liker den og det er ikke tvil om at mange spiller det. Samme som med Gears of war egentlig, men her igjen faller jeg mer over på Modern Warfare siden våpensystemet stemmer så ufattelig mye bedre med min smak.

Ps. Helt til slutt må jeg si meg enig med Uppercut her. Har fått med meg det at Master Chief liksom skal være en ekstrem badass fyr, syntes han passer mer som en barne actionfigur. Men jeg kan sverge på at han snakket en god del i Halo 3?`..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...