Henkeee Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Har nettopp fiksa meg ny pc med et asus p6t se hovedkort og 2 stk corsair dominator 2gb ddr3 1600mhz brikker. Problemet er at windows ikke vil vise mer enn 2 gb ram og da bruker den jo heller ikke mer enn det. Minnebrikkene står riktig plassert osv, men finner allikevel ikke mer enn 2 gb? noen som kan hjelpe meg her? Har windows 7 Home Premium 64bit oem versjon. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Sikker på at begge brikkene sitter skikkelig fast? Prøv PC-wizard eller noe slikt også, så ser du om den ser en eller to brikker. Kan hende den ene brikken er defekt. Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du er helt sikker på at du har installert 64-bit å ikke 32-bit DVD'n.? Har du dobbeltsjekket at brikkene sitter i lås i sporet.? Kan som nevnt være en defekt brikke... Høres merkelig ut... Jeg måtte ikke gjøre noenting fra eller til for å få bruke 6 minnebrikker a 12Gb med Win 7 64-bit... Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Sjekk en og en ram brikke Endret 25. januar 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Kom til å tenke på en ting til... Du leste bruksanvisningen til HK, om hvilke minnespor som hører sammen for bruk med "Minne-par".. Noen HK har foreksempel : Spor 1 & 3 Spor 2 & 4 Ikke 1 og 2 Eventuelt bytt spor Sporene er Fargekodet. (Belager langt bilde...) Endret 26. januar 2010 av Tore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå