navyboy Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Halloen! Har satt opp IIS. Når jeg går inn på 127.0.0.1 kommer jeg inn ved å bruke internet explorer på webservermaskina. Men ikke når jeg velger localhost. Hvorfor ikke? Setter jeg på slik at den skal bruke internet IPen min kommer jeg ikke inn på sidene ved å surfe med webservermaskina, men fra andre pcer får jeg kommet inn på sidene. Har UPC og bruker derfor port 12000 (80 er sperret) Please hjelp meg sånn at jeg får brukt localhost funksjonen fordi jeg driver å instalerer noen programmer som ser etter localhost. Noen der ute som kjører webserver og har UPC?? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg er ikke sikker.. men det kan ikke være noe med brannmuren å gjøre? Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg er ikke sikker.. men det kan ikke være noe med brannmuren å gjøre? Bruker ikke brannmur. men kan være pga upc har no brannmur greier. men lixxom localhost burte jo funke da!! det skal jo funke selvom pcen ikke er tilkoblet internett. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 localhost er bare et alias satt i hosts fila. Grunnen til at du får problemer er fordi den defaulter til port :80. Det gjør alle adresser når du skriver dem i en browser. Du må uansett skrive http://localhost:12000 Er det andre tjenester som trenger localhost og ikke får kontakt, ville jeg ihvertfall sjekka hosts fila for å se at 127.0.0.1 localhosts faktisk står der. C:Windowssystem32driversetchosts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå