husgutt Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Altså fyren er flink som faen og det er vel derfor han har fått så mange jobber. Men det må da være flere folk som er flinke der ute? Selv mener jeg bransjen har brukt han vel mye i det siste.. Her er noen spill han har vært med i: Prince of persia assassins creed 1 og 2 uncharted 1 og 2 dark void shadow complex(?) Dragon age Marvel Super Hero Squad Ratchet & Clank Future: A Crack in Time Halo 3: ODST The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena Madworld Halo Wars Lord of the Rings: Conquest Gears of War 2 Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Lost Planet Halo 3 World in Conflict Ratchet & Clank: Size Matters Resistance: Fall of Man Endret 24. januar 2010 av niggle Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Var vel egentlig bare klar over Uncharted/Assassin's Creed, men fyren blir visst brukt en god del mer, ja.. Men han gjør jobben himla godt, og så lenge han bidrar til en mer positiv og engasjerende opplevelse ser jeg ikke noe gærent ved at han har en stemme innabords. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg synes egentlig at det er morsomt når jeg hører stemmen hans i spill nå. Før var det liksom greit nok, men nå begynner det å ta helt av. Virker som at utviklerne tror Nolan er en slags superstjerne som de bare MÅ ha med i spillene sine. Men igjen, som Laland sier, så lenge han gjør en god og variert opptreden i spillene har jeg ikke noe imot at han er med. (Er en grunn til at GiantBomb tullet så fælt med "The Northies" i GOTY podcastene sine. Fyren er jo overalt) Neste stopp: Gordon Freeman i Half Life 2: Episode 3 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Syns nå ikke han er så forbanna flink, det er jo i stor grad samma stemmen i hvert spill. Og det var greit først, men jeg begynner å bli lei nå. Og det er før jeg har gått igang med Uncharted-spillene. Gordon Freeman kommer neppe til å snakke noen gang, og jeg hverken tror eller håper det er North som får den rollen. Valve graver frem en del andre folk som er bedre enn gjennomsittet og ikke nødvendigvis kjente fra før. Ellen McLain, anyone? Der har du variasjon! Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Neste stopp: Gordon Freeman i Half Life 2: Episode 3 Eller kanskje Link? Det er vel i mange av de spillene han kun har gitt stemmen til en random soldat eller lignende? Selv har jeg kun lagt merke til ham i Uncharted, Assassins Creed og Prince of Persia, og syns han gjør en bra jobb. Lenke til kommentar
Error Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Andre som hører på Giant Bombcast muligens? Selv pleier jeg ikke å kjenne igjen stemmer fra spill til spill. Jeg henger meg litt for mye opp i teksten som står på skjermen, og stemmene blir på en måte kanal nr. 2. Det vil si, i starten pleier jeg å høre på stemmer, men etter hvert blir jeg så utålmodig at jeg bare leser gjennom dialogen istedenfor å høre på den. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nå er lista i førstepost egentlig litt misvisende, North er for eksempel kun en random soldat i MGS 4 og ikke en du legger merke til. Etter å ha spilt Uncharted: Drake's Fortune må jeg forøvrig si at det var en rolle som passet ham godt, selv om mitt inntrykk av at fyren har bare én stemme ble ytterligere forsterket. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Fyren er flink, problemet er bare at det er så skammelig dårlig nivå over voice actors i spill at han alltid stikker seg ut, hadde nivået vert litt høyere på resten av gjengen så hadde man kanskje ikke lagt så godt merke til at Nolan North er så og si med i alle spill. til ALTF4: Stemmen lik i alle spillene? Spill Ratchet And Clank: A Crack In Time og se om du greier å tippe hvem han har stemmen til. Endret 4. april 2010 av Steve Vice Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Som Uncharted-spillene har vist er Nolan North en glimrende skuespiller. Svakheten hans er at han er en skikkelig dårlig stemmeskuespiller. Billy West (mange roller i Futurama, blant annet Fry) har påpekt at en god stemmeskuespiller skal ha et bredt spekter av stemmer å velge fra for å være god. Nolan North har bare en stemme, og den er attpåtil lett å kjenne igjen. Spørsmålet er da hvorfor det er så populært å bruke han i spill når han ikke er best i klassen? Svaret er enkelt: Han har erfaring og er kjent i bransjen. Hvis du leier Nolan North til stemmeskuespill vet du akkurat hva du får, hverken mer eller mindre. Du trenger ikke engang gå gjennom noe særlig casting. Han blir altså en rimelig måte å få dugelig kvalitet på, uten at man behøver å ta sjanser på mindre kjente skuespillere. Endret 13. april 2010 av TiLT Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Som Uncharted-spillene har vist er Nolan North en glimrende skuespiller. Svakheten hans er at han er en skikkelig dårlig stemmeskuespiller. Billy West (mange roller i Futurama, blant annet Fry) har påpekt at en god stemmeskuespiller skal ha et bredt spekter av stemmer å velge fra for å være god. Nolan North har bare en stemme, og den er attpåtil lett å kjenne igjen. Her tar du faktisk heilt feil. Det er ikkje i North sine talent problemet ligg, men heller i at nesten alle som hyrer han, hyrer han for å gjere Drake-rolla om igjen. I følgje eit intervju eg las for ei stund sidan spør han ofte om han skal gjere det eller det, men får berre beskjed om å gjere som i Uncharted. Om du lurer på kva han er i stand til, sjekk denne videoen der han gjer ein glimrande jobb som Sigmund: http://www.youtube.com/watch?v=q-d8mJh8hLI Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 I stand corrected. Syns uansett det er rart at han høres prikk lik ut i alt jeg hadde hørt han i frem til nå, inkludert der hvor han spiller emosjonelt ladede roller som "Guard", "KR Pilot #3" og min personlige favoritt: "Additional Voices". Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hvis du vil høre enda mer av hva han er i stand til kan du ta en titt på denne videoen. I begynnelsen av videoen gjør han en glimrende Christopher Walken imitasjon og mot slutten drar han i gang med både Tony Montana fra Scarface og ei søt gammal dame. Han forklarer også dette med at spillprodusentene ofte bare vil ha ham til å gjenta Drake-stemmen slik som Øystein.F snakket om over her. Endret 25. april 2010 av Kuff1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg har ikke hørt all verden av Nolan North, men spørsmålet mitt til trådstarter er om han også blir lei av Hollywood skuespillere som har flere enn 5-6 filmer under beltet? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) er ikke direkte lett å sammenligne stemmer i spill med skuespillere i film. Men ja, ser jeg 5 steven seagal filmer blir jeg lei, samme med 5 eddie murphy filmer. Grunnen til at jeg nevner disse, er at de også har få strenger å spille på. Nå ser jeg jo at Nolan har flere strenger å spille på , men det hjelper ikke om han blir bedt om å gjøre samme greia om og om igjen.. På samme måte som jeg sikkert ikke hadde blitt så lei av Steven om han faktisk kunne spille, og gjorde noe annet enn hjernedøde actionfilmer.. Endret 25. april 2010 av niggle Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 er ikke direkte lett å sammenligne stemmer i spill med skuespillere i film. Men ja, ser jeg 5 steven seagal filmer blir jeg lei, samme med 5 eddie murphy filmer. Grunnen til at jeg nevner disse, er at de også har få strenger å spille på. Men det er jo yrket deres? Og som de fleste skuespillere har de jo en sjanger de behersker utrolig godt i forskjell til andre? Så jeg ser ikke helt hvorfor sammenligningen er såpass "vanskelig", annet enn at stemmeskuespillere ikke er like populære som skuespillere på skjerm (iallefall ikke i Norge). Det er også flere stemmeskuespillere som brukes ofte i spill, men disse legger vi ikke merke til da de forandrer på stemmene sine, og kan man virkelig klandre Nolan North for å gjøre jobben sin når arbeidsgiverne gir han beskjeden: "Gjør som i Uncharted"? De betaler lønna hans, og han gjør jobben slik de vil ha den gjort. Men ja, ser jeg 5 steven seagal filmer blir jeg lei, samme med 5 eddie murphy filmer. Merk at jeg ikke snakker om at man skal se de etter hverandre. Du har ganske sikkert sett den samme skuespilleren i en film (mange ganger kanskje i en birolle) som du har hørt Nolan i forskjellige spill, derfor blir det litt feil å kritisere North for å være litt "overalt". Jobben som stemmeskuespiller (og skuespiller på skjerm) er kun for en begrenset periode, man er ikke alltid sikret jobb, derfor tar jo skuespillerne forståelig nok ofte alle jobbene de kan ta for å sikre seg en inntekt. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Det kom jo ganske klart frem av det jeg skrev at jeg klandrer spillprodusentene frem for Nolan, da han har flere strenger enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Har faktisk aldri tenkt over det noe særlig. Husker når TES Oblivion skulle lanseres og en stemmeskuespiller jeg aldri hadde hørt om ble hypet til de grader av visse forumbrukere samt anmeldere. Gud hvor jeg ble lei av den stemmen >,< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå