Gå til innhold

Selge Modern Warfare 2 pc utgave

Anbefalte innlegg

Jeg har et eksemplar av Modern Warfare 2, pc utgave, som jeg ønsker å selge. Jeg har tidligere installert det på min pc. Da ble det jo aktivert i Steam kontoen min. Spørsmålet da, er om det nå for alltid er 'låst' til min konto? Altså registreringskoden? Eller kan jeg bare avinstallere det fra Steam, og selge det videre? Det er altså den fysiske, originale pc utgaven jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Det er jo helt idiotisk egentlig, det gjør det jo umulig å videreselge spill. Er det ingen måte å avregistrere det fra Steam kontoen min? Sende dem en mail eller noe? Jeg kjøpte nylig en Xbox 360 Elite, og også Modern Warfare 2 til den selvfølgelig, derfor trenger jeg ikke pc versjonen lenger.

Lenke til kommentar

Det der argumentet/påstanden er fullstendig latterlig og idiotisk. Ja, jeg selger pc versjonen, fordi for MEG er spilling på pc med mus og tastatur tungvint og meningsløst. Hvorfor skal jeg sitte å holde styr på både mus og ett utall knapper, og på toppen uten vibrasjon, som man finner på en stikke? Nei kompis, det er knapper og stikke som er tingen, hvorfor tror du Xbox 360 og PS3 selges med stikke, og ikke små tastatur og mus? Fordi stikke er mest egnet, og det er det ikke bare jeg som mener. Men du mener altså at jeg skal innordne meg etter din mening, og det gamle pc elite mantra om at alle MÅ spille FPS spill på 'gammel' måten. Tull og tøys. Og hvorfor skulle jeg egentlig gjøre det, når jeg faktisk har prøvd pc spilling, og overhode ikke likte den måten å spille på?

Lenke til kommentar

Det der argumentet/påstanden er fullstendig latterlig og idiotisk. Ja, jeg selger pc versjonen, fordi for MEG er spilling på pc med mus og tastatur tungvint og meningsløst. Hvorfor skal jeg sitte å holde styr på både mus og ett utall knapper, og på toppen uten vibrasjon, som man finner på en stikke? Nei kompis, det er knapper og stikke som er tingen, hvorfor tror du Xbox 360 og PS3 selges med stikke, og ikke små tastatur og mus? Fordi stikke er mest egnet, og det er det ikke bare jeg som mener. Men du mener altså at jeg skal innordne meg etter din mening, og det gamle pc elite mantra om at alle MÅ spille FPS spill på 'gammel' måten. Tull og tøys. Og hvorfor skulle jeg egentlig gjøre det, når jeg faktisk har prøvd pc spilling, og overhode ikke likte den måten å spille på?

Ikke så saklig, men hadde lett kjøpt en mus- og tastaturløsning til PS3 hvis det eksisterte. jeg synes selv at sixaxis-en er helt ubrukelig til f.eks FPS...

Kan du ikke bruke xbox-kontrollen til pc au? Da kan du jo heller selge xbox-versjonen...

Lenke til kommentar

Problemet med det er at du på ingen måte kan konkurere med PC spillerene da? De vil ha raskere og mer presis styring på siktet.

Manglende mulighet til gjensalg er en av tingene som er dritt med Steam. Og er bare en av årsakene til at folk klager på at butikkkjøpte spill må knyttes opp mot steam.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvis du mener at du kan spille bedre med en PS3 eller Xbox kontroll enn mus og tastatur så er du rett og slett en idiot.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Men uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjorde det sånn at butikk kjøpte spill må gå igjennom Steam. Greit nok at spill man kjøper der blir låst, men seriøst? Modern Warfare 2 var meh uansett. Konsollifiseringen ødela Modern Warfare.

Lenke til kommentar

Men uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjorde det sånn at butikk kjøpte spill må gå igjennom Steam.

Om du i det hele tatt var i tvil... penger, penger og mere penger.

Spillindustrien hater gjensalg av spill. I følge mange spill lisenser har du ikke lov til å selge spill videre heller. Husk at du ikke eier spill, du har bare kjøpt en lisens som lar deg spille spillet så lenge du følger lisens reglene.

Steam bindingen er bare en måte for spillindustrien å gjøre gjensalg ubrukelig. Andre spill slik som dragon age prøver i steden å gjøre det mest attraktivt å kjøpe nytt i steden for.

Men uansett, til TS så er bindingen til Steam kontoen din permanent. Og det er heller ikke lov så vidt jeg husker å selge steam kontoer.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at du kan spille bedre med en PS3 eller Xbox kontroll enn mus og tastatur så er du rett og slett en idiot.

Mus og tastatur vinner uansett, og på konsoll er det se som bruker mus og tastatur som spiller best

Jeg er altså en idiot. Akkurat. Hvem i helvete snakker om å spille bedre? Bedre enn hvem? Jeg driter vel tynt og langt i multiplayer delen, hvis det er den du refererer til, jeg har ikke interesse eller ork til å sitte å få poeng, og perks, og level osv. Jeg snakker om mine egne preferanser når det gjelder spilling, jeg driter vel i hva som regnes som politisk korrekt blant f.eks. 14 år gamle gutter, som har på grensen til autistiske overbevisninger når det kommer til spilling. Uten at jeg påstår at du er en 14 år gammel gutt, selv om argumenteringen din tyder på det. Og hva er det som får deg, og andre her, til å tro at du er i posisjon til å komme på et forum å kalle folk idioter, basert på hva de selv foretrekker?

Og at konsollifiseringen ødelegger spilling er en meningsløs påstand. Fakta er at folk flest, massene, sitter ikke på pc'er i 10, for ikke å si 20 tusen kroners klassen, og tilhørende utstyr, som muliggjør pc spilling. Folk flest har økonomi, og vilje til å kjøpe en konsoll, koble den opp til tv, og spille. Enkelt og greit. Plug and play. Men så er det dem altså, som går å syter og bærer seg, fordi 'konsollene ødelegger spilling'. Konsollspilling er fremtiden, deal with it.

Lenke til kommentar

Nå var vel ikke denne tråden om å diskutere hva som gjør FPS best. Det er bare tull å si at konsollifiseringen av MW 2 ødela spillet. Og med at FPS er bedre på konsoll eller med mus og tastatur er jo helt opp til den som bruker det og hva den personen liker. Det blir feil å si at den ene måten er dårlig. Selv foretrekker jeg mus og tastatur, men jeg ville f. eks ikke spilt Halo 3 på noe annet enn konsoll.

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Jeg er altså en idiot. Akkurat. Hvem i helvete snakker om å spille bedre? Bedre enn hvem?

Du blir oppfattet som en idiot på måten du argumenterer for deg på.

Jeg driter vel tynt og langt i multiplayer delen, hvis det er den du refererer til, jeg har ikke interesse eller ork til å sitte å få poeng, og perks, og level osv. Jeg snakker om mine egne preferanser når det gjelder spilling, jeg driter vel i hva som regnes som politisk korrekt blant f.eks. 14 år gamle gutter, som har på grensen til autistiske overbevisninger når det kommer til spilling. Uten at jeg påstår at du er en 14 år gammel gutt, selv om argumenteringen din tyder på det. Og hva er det som får deg, og andre her, til å tro at du er i posisjon til å komme på et forum å kalle folk idioter, basert på hva de selv foretrekker?

Uhm, mus og tastatur er det gjerne generasjonen over dagens 14 åringer som har mest tilhørighet med, fra gamle dager når CS ikke var ett spill man kjøpte, men lastet ned, fra den tiden Quake og Doom kom, fra det glade 90 tallet, gjerne både 10 og 15 år siden.

Og at konsollifiseringen ødelegger spilling er en meningsløs påstand. Fakta er at folk flest, massene, sitter ikke på pc'er i 10, for ikke å si 20 tusen kroners klassen, og tilhørende utstyr, som muliggjør pc spilling. Folk flest har økonomi, og vilje til å kjøpe en konsoll, koble den opp til tv, og spille. Enkelt og greit. Plug and play. Men så er det dem altså, som går å syter og bærer seg, fordi 'konsollene ødelegger spilling'. Konsollspilling er fremtiden, deal with it.

Jeg kjøpte min Playstation 3 for 7000 kroner når teknologien var bra. Tar jeg en titt innom Komplett.no får jeg igrunnen ett råskinn av en gamerdata for samme summen som banker Playstation på grafikk, og da får jeg gjerne tilgang på spill som ikke er laget for massene. Selv om du, og massene elsker å se Transformers historien i hver eneste kinofilm (boy haz trobles, gets the power, saves the world, getz girls, credits) så er det sjelden media for massene vinner hverken Oscar eller Academy Awards, det er det de mer spesialiserte mediene som gjør.

Jeg har sett på MW2, og det er blitt ett soleklart produkt som ikke vil annet enn å selge, det vil selge mest mulig til flest mulig, og det innebærer lite nyvinninger og mye pompøst. Stjerner som 50 cent får være med istedetfor å iverate den kunstneriske frihet og sørge for ett best mulig produkt, selger man på det kjente og det kjære.

Salgsgarantier.

Hva er nyvinningene i MW2? Hva er det som er bra med det som man ikke fikk i 1`ern? Jeg fikk nok der.

Men ok, tilbake til argumentene dine. Alt du trenger å argumentere med er at du ikke får til mus fordi du er uerfaren med kontrollmåten og at du har ett stort behov for de forstørrede hitboxene i konsollutgavene og de små autoaimtriksene som hjelper deg til å fullføre spillet på easy, så hadde vi alle forstått og ingen hadde kalt noen som helst for hverken idiot eller 14 åring.

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar

Jeg er altså en idiot. Akkurat. Hvem i helvete snakker om å spille bedre? Bedre enn hvem?

Du blir oppfattet som en idiot på måten du argumenterer for deg på.

Jeg driter vel tynt og langt i multiplayer delen, hvis det er den du refererer til, jeg har ikke interesse eller ork til å sitte å få poeng, og perks, og level osv. Jeg snakker om mine egne preferanser når det gjelder spilling, jeg driter vel i hva som regnes som politisk korrekt blant f.eks. 14 år gamle gutter, som har på grensen til autistiske overbevisninger når det kommer til spilling. Uten at jeg påstår at du er en 14 år gammel gutt, selv om argumenteringen din tyder på det. Og hva er det som får deg, og andre her, til å tro at du er i posisjon til å komme på et forum å kalle folk idioter, basert på hva de selv foretrekker?

Uhm, mus og tastatur er det gjerne generasjonen over dagens 14 åringer som har mest tilhørighet med, fra gamle dager når CS ikke var ett spill man kjøpte, men lastet ned, fra den tiden Quake og Doom kom, fra det glade 90 tallet, gjerne både 10 og 15 år siden.

Jeg kjøpte min Playstation 3 for 7000 kroner når teknologien var bra. Tar jeg en titt innom Komplett.no får jeg igrunnen ett råskinn av en gamerdata for samme summen som banker Playstation på grafikk, og da får jeg gjerne tilgang på spill som ikke er laget for massene. Selv om du, og massene elsker å se Transformers historien i hver eneste kinofilm (boy haz trobles, gets the power, saves the world, getz girls, credits) så er det sjelden media for massene vinner hverken Oscar eller Academy Awards, det er det de mer spesialiserte mediene som gjør.

Jeg har sett på MW2, og det er blitt ett soleklart produkt som ikke vil annet enn å selge, det vil selge mest mulig til flest mulig, og det innebærer lite nyvinninger og mye pompøst. Stjerner som 50 cent får være med istedetfor å iverate den kunstneriske frihet og sørge for ett best mulig produkt, selger man på det kjente og det kjære.

Salgsgarantier.

Hva er nyvinningene i MW2? Hva er det som er bra med det som man ikke fikk i 1`ern? Jeg fikk nok der.

Men ok, tilbake til argumentene dine. Alt du trenger å argumentere med er at du ikke får til mus fordi du er uerfaren med kontrollmåten og at du har ett stort behov for de forstørrede hitboxene i konsollutgavene og de små autoaimtriksene som hjelper deg til å fullføre spillet på easy, så hadde vi alle forstått og ingen hadde kalt noen som helst for hverken idiot eller 14 åring.

Ha en fin dag :D

Nå, sier du det? Jeg blir oppfattet som en idiot for måten jeg argumenterer for meg? Av hvem tør jeg spørre? Av hele gamer.no? I så fall er takhøyden skremmende lav. Eller blir jeg oppfattet som idiot av deg, og resten av pc forum miljøet her? Det bryr meg langt opp i endetarmen. Og uansett, hvem i helvete er du til å kalle meg idiot? Tror du at du er så jævli suveren og overlegen meg fordi du kanskje har en dyr og stor pc, du har sikkert overlegne evner i CS osv osv. Men egoisme, narsisissme og hensynsløshet er jo en trend i samfunnet, og ikke minst blant ungdommer, fjortiser, jeg regner med du tilhører denne gruppen. Om ikke i faktisk alder, så ihvertfall mentalt. Det provoserer meg så inn i helvete at enkelte ungdomsmiljø tror de kan gjøre og si hva i faen de vil, uten snev av konsekvenser. Jeg oppfatter deg som en harry, lavpannet tulling, hva synes du om det?

Benk deg bak den utvilsomt enorme pc riggen din du, og skriv 1337 og woot woot og spar meg mere sjikane.

Lenke til kommentar

Må innrømme at dere som sitter å kommenterer andre sin smak skal dra hodet ut av ræva og lære dere å oppføre dere. Faktisk, tror jeg skal merke de fleste av dere for brudd på forum regler som går mot person angrep.

Det blir som å hakke på en som liker appelsiner når epler er SÅÅÅÅ mye bedre.

Definer bedre da. Jeg føler ikke mer moro å spille FPS på PC enn konsoll, det kommer mer ann på spillet. OG MW2 spiller jeg og har det gøy med på xbox. L4D morer jeg meg med på PC. Jeg tror ikke plattformen har så mye å si for underholdningen der...

Men for å svare på spørsmålet, nei du kan ikke det. Og de er også sannsynligvis lite villig til å gjøre videresalg mulig siden de kun tjener noe på førstegangs salg. Desverre, men slik er det med digitale tjenester.

Lenke til kommentar
Jeg oppfatter deg som en harry, lavpannet tulling, hva synes du om det?

Benk deg bak den utvilsomt enorme pc riggen din du, og skriv 1337 og woot woot og spar meg mere sjikane.

Jeg er ikke sjokkert, din oppfattelse var spådd forut ditt innlegg og er en helt naturlig reaksjon på tilsnakk. Igjen har du vansker med å formulere deg uten bruk av banning, skjellsord og direkte personangrep, mens jeg derimot aldri kalte deg en idiot, dont shoot the messenger for jeg henviste bare til hvorfor du ble oppfattet av de andre som en.

Du drar frem direkte personangrep og sier at folk er barnslige, likevel evner du ikke å oppføre deg som over nivået du angriper andre for å være på. Det blir litt som industriarbeideren som kaller alle andre for dumme siden de ikke har universitetsutdannelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...