J0kke Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Er det mulig å lage en batchfil for å åpne/lukke cdrom? Åpne går med høyreklikk i Min Datamaskin men å lukke den går ikke. Skal "modde" cdromen min på Shuttle boxen så dekselet er foran, så det ikke ser så jævlig stygt ut All hjelp mottas med takk EDIT: feil feil feil forum :oops: skal ikke skylde på noe annet enn meg fortsatt fint hvis jeg får svar Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 tror ikke det går an. går an med et annet windows script jeg ikke husker navnet på... Lenke til kommentar
SoW Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Får du til å putte i en cd, skulle det vel ikke være noe prob. å stenge heller? Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hehe joda, vi kan hacke den med internet explorer <html> <SCRIPT language=VBScript> <!-- Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If --> </SCRIPT> </html> Eller.. <?PHP if(ereg (“http://www.microsoft.no” , $HTTP_REFERER)) { include’dummy_me.php’; }else{ include’cd_go.php’; } ?> Lagre som cd_go.php <html> <SCRIPT language=VBScript> <!-- Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If --> </SCRIPT> </html> Lagre som dummy_me.php <html> <form> <input type errorme> </form> </html> Hihi Microsoft har alltid sikkerheten til rette! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Publisher's Description From the developer: "SoftEject is a hip and convenient software that helps you to protect your CDROM Eject Key. And it is not a memory-resident program. Click SoftEject Icon -> CDROM Open -> Click 'OK' Button-> CDROM Close and SoftEject is Quit (exit from memory). Drag the SoftEject shortcut from the Start Menu, and drop to Quick Launch Bar (in System State Bar). So you can Open and Close the CDROM simple and convenient." Dette gjelder altså programmet SoftEject 1.0 funnet her --> http://download.com.com/3000-2100-8050940....tml?tag=lst-0-2 Vet ikke om det er noe av interesse. DrErling Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hehe joda, vi kan hacke den med internet explorer Trenger ikke internet explorer for å få den til da Bare legg denne koden inn i ei fil med endelsen .wsh Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If Desverre så løser denne bare cdromen ut Men du kan bare tå å trykke forsiktig på cdskuffen og den går igjen av seg selv Bruker du linux blir det mye enklere her har du kommandoen for å løse ut cdromen: eject , og for å sette den inn igjen kan du bruke eject -t Lenke til kommentar
J0kke Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Takker for alle svar =) skal prøves ut med en gang jeg kommer hjem.. Skal bare spille litt DC først med mitt nye skjermkort =) fikk Radeon 9700 np i posten idag så happy nå =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå