Gå til innhold

Disc Reading Error

Anbefalte innlegg

Har hatt min kjære 360 siden Jul 08, alstå litt over 1 år gammel.

Siden novemember en gang har min 360 hat litt problemer med å lese spill, innimellom fungerer det fint, innimellom vil den leses som DVD, innimellom ikke det hele tatt.

Jeg prøvde å rense lensen med q tips, og det funket for en liten stund, men når har den problemer igjen.

Fins det noen kjerringsråd til dette, eller må jeg sende den til Microsoft, og vil den da være under noen form for garanti/reklamasjon?

Jeg har ikke åpnet 360, ei heller ikke modifisert den på noen måte.

Hjelp? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send den inn til Microsoft. De bruker å være raske med utskifting når DVD-drevet er defekt(etter min egen erfaring og venners). Er du heldig, har du den tilbake innen én uke eller to. Jeg vet ikke om den er innenfor garantiperioden, men vi har fem års reklamasjonsrett i Norge. Alternativt kan du la være å sende den inn, men problemet kommer neppe til å forsvinne av seg selv.

Lenke til kommentar

Som nypis foreslår, bør du nok sende den inn. Problemet med mindre enn optimalt DVD-drev er slettes ikke uvanlig (de to første 360-konsollene mine gikk dukken pga. akkurat dette), og det å begynne å fikle med drevet selv har nok lite for seg. På denne siden kan du sjekke garantistatus på konsollen din, samt bestille reparasjon. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

wow, just wow.

Denne maskinen er grønn randomness, eneste jeg gjorde var å plassere spillene "foran" og nå funker alle spillene på første forsøk.

Skal dog sende den til microsoft hvis problemet oppstår igjen!

med "foran" mente jeg at spillene blir plassert på en slik måte at teksten står "riktig" vei.

hvis det ga mening :huh:

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Hadde mykje det samme problemet sjøl, der konsollen ikkje ville lese spelplatene skikkelig. Fekk forskjellige feilmeldingar, enten at det ikkje var disc i, at spelet blei oppfatta som en DVD-film, eller at discen ikkje kunne lesast. Det vart progressivt verre, heilt til det tok opp til 10 minutt berre å få igang eit spel.

Sendte inn konsollen til reparasjon, det dei gjorde var å bytte hovedkortet. Problemet forsvann ikkje heilt, men en feil i veka kan eg leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...