Narishma Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er det noen stor forskjell på bildekvalitet mellom en komponent kabel og en hdmi kabel? Har en ledig HMDI kabel nå og lurte på om ikke jeg skulle bruke den til xboxen hvis den gir bedre bilde kvalitet, hvis det er helt likt gir jeg faen Noen som vet? Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Bruk HDMI. Fint og digitalt og bør gi bedre fargedybde. Det kan selvsagt variere hvor god TV-en / prosjektoren / skjermen din er på de forskjellige inngangene, men om du har muligheten for å kjøre på HDMI er det stort sett ingen grunn til å bruke komponent. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg bruker komponent på Xbox 360en min og HDMI på ps3en, men når jeg bruker HDMI hjemme hos mamma og pappa så ser jeg faktisk ingen forskjell.. Lenke til kommentar
Ezzo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Absolutt null forskjell på min plasma. Lenke til kommentar
EspenWiik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Altså jeg merker veldig stor forksjell på HDMI eller komponent, klarer nesten ikke å spille uten HDMI. Lenke til kommentar
Ezzo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg tipper at i 9 av 10 tilfeiller hvor folk sier hdmi er så mye bedre så er det folk som tar feil av komponent og kompositt. Gjelder det deg også scarecrow? Kompositt er den gule ledningen for bilde, komponent er rød/grønn/blå. Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg klarer jo å spille Xbox 360en min på full hd når jeg bruker komponent, så det burde ikke være så stor forskjell mellom komponent og en vanlig hdmi-kabel. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Jeg tipper at i 9 av 10 tilfeiller hvor folk sier hdmi er så mye bedre så er det folk som tar feil av komponent og kompositt. Gjelder det deg også scarecrow? Kompositt er den gule ledningen for bilde, komponent er rød/grønn/blå. Eller at inngangen for analoge signaler som komponent ikkje er on par med HDMI-inngangen, som var mitt tilfelle med gamle HDTV`en min. Endret 3. februar 2010 av Mala Lenke til kommentar
Mor10 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Absolutt null forskjell på min plasma. Samme er jeg villig til å mene på LCD. HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen. Du kan bruke den ekstra tilkoblingen som skal inn i boxen der du vanligvis setter komponentkabelen. Burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen. Lenke til kommentar
Mor10 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen. Fremdeles latterlig. Har brukt mye penger på kabler/utstyr, så det er ergelig å måtte kjøpe enda mer. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Dersom du har komponent kabelen til konsollen, kan du mekke deg en egen utgang for optisk lyd ut. Ser kanskje ikkje så flott ut, men den er gratis Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det kommer selvfølgelig an på hvor høy oppløsning det man spiller av har støtte for, enten det er spill eller filmer. Selv begynte jeg å spille PS3 på en CRTV med komponent-kabel og jeg merket enorm forskjell på de spillene som støttet høyere oppløsninger da jeg fikk meg en LCDTV med full HD og koblet til HDMI (men GTA4 ble faktisk styggere siden man ser imperfeksjonene klarere). DVDer merker jeg liten eller ingen forskjell på, og noen har jeg hatt problemer med lyden på når jeg bruker HDMI-tilkobling. Bluray er mer variende, for mange bluray-utgivelser er egentlig på grensen til svindel; til tross for det nye formatet så er oppløsningen ofte nærmere en oppskalert DVD, så sjekk anmeldelsene først og se om du ikke like godt kan kjøpe en billigere DVD-versjon. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen. Fremdeles latterlig. Har brukt mye penger på kabler/utstyr, så det er ergelig å måtte kjøpe enda mer. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24868 eller bare adapteret: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30585 Ja , den er skikkelig dyr. Endret 5. februar 2010 av 530xd Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Absolutt null forskjell på min plasma. Samme er jeg villig til å mene på LCD. Dette har ingenting med LCD vs Plasma å gjøre, men med kvaliteten på analoginngangen på en gitt TV-modell sammenlignet med digitalinngangen. Det skal mye til for å fucke opp et HDMI-signal, mens dårlige løsninger for komponent finnes både her og der - og er definitivt ikke en prioritert del på en TV lenger. Har du valgmuligheten går du for HDMI. .. og folk som synes det blir for mange kabler og koblinger med HDMI i stedet for komponent bør skaffe seg en surroundforsterker som kan ta lydsignalet rett fra HDMI i stedet :-) Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 jeg fikk dårligere "grafikk" av HDMI enn Component, det ble mer jaggies. men lyd og farge, kontraster, svart ble bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå