Vegar Jansen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Å bytte antivirusprogrammet på PC-en din er så enkelt at selv Far kan klare det. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 "Ikke engang Mac-brukere er sikre lenger." Bullshit, mac os x er fremdeles like sikkert som det var da det kom for snart ti år siden, i hvertfall i denne sammenhengen hvor det snakkes om virus. Og det har IKKE noe med antall brukere å gjøre, som mange mener. Det har vi hørt i alle år at bare det blir nok mac-brukere så vil også virusene komme. Jeg hadde virus på macen i 1997 med mac os 9. DA fantes det mac-virus. Etter overgangen til Unix-kjerne i os x har det ennå ikke vært ett eneste virus! (Trojanere er ikke virus) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Dere mener vel"Selv mor kan klare det" Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg vil da si at dette virus opplegget er til de grader oppskrytt. Nå har det seg slik at jeg har kjørt uten antivirus på en annen datamaskin i flere måneder uten å fått virus i det hele tatt. Det har seg slik, at hvis du skal få virus må du enten laste ned en infisert fil fra en mistenkelig side, eller via en mistenkelig epost. Hvis noen nettsider som for eksempel Sol.no eller vg.no hadde gitt deg virus bare ved å gå inn på nettsidene, ville disse sidene blitt tatt ned rellativt kjapp. Du kommer om trent like langt med sunn fornuft, enn med antivirus. Jeg trenger ikke ett program som sier ifra at jeg har virus når jeg har trykt på ett vindu i nettleseren der det står "YOU HAVE BEEN INFECTED!". 4 av 5 nordmenn er naive, og det syns VELDIG godt på akkuratt dette feltet. Lenke til kommentar
Gjest MewMew Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg vil da si at dette virus opplegget er til de grader oppskrytt. Nå har det seg slik at jeg har kjørt uten antivirus på en annen datamaskin i flere måneder uten å fått virus i det hele tatt. Det har seg slik, at hvis du skal få virus må du enten laste ned en infisert fil fra en mistenkelig side, eller via en mistenkelig epost. Hvis noen nettsider som for eksempel Sol.no eller vg.no hadde gitt deg virus bare ved å gå inn på nettsidene, ville disse sidene blitt tatt ned rellativt kjapp. Du kommer om trent like langt med sunn fornuft, enn med antivirus. Jeg trenger ikke ett program som sier ifra at jeg har virus når jeg har trykt på ett vindu i nettleseren der det står "YOU HAVE BEEN INFECTED!". 4 av 5 nordmenn er naive, og det syns VELDIG godt på akkuratt dette feltet. Faktisk kan man få virus i løpet av sekunder når man er koblet til Internett. Et antivirus gjør mer enn å si i fra at du har fått et virus, det fjerner det også ved siden av andre skadelige koder som trojaner, keylogger, spyware, backdoor osv. Det er faktisk sunn fornuft å både ha nettvett, antivirus og brannmur aktivert på datamaskinen når man er tilkoblet internett. Og det er en god grunn til at folk blir anbefalt å sikre pc-en sin med kjente antivirus, eller hvis man vil ha større sikkerhetspakker (alt-i-en antivirus, brannmur, antihack, antiphishing mm.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg