Gå til innhold

Endringer i forumstruktur (Sourcecode.no)

Anbefalte innlegg

I dag har me gjort følgande endringar i Programmeringsdelen av forumet;

1. Kombinert språka Delphi og Pascal til ein kategori. Kylix går og i denne kategorien.

2. Kombinert Visual Basic og QBasic til ein kategori. Visual Basic for .NET går og under Visual Basic, men om det er snakk om objekthierarkiet kan dette og vere under .NET-kategorien.

3. MacOS og Solaris relatert programmering, saman med TCL og Python, har vorte slått inn under "Generell/annan programmering". Dette grunna at kategoriane omtrent stod ubrukte.

Me bestemde oss og for å ikkje røre C# som eigen kategori for øyeblikket, sidan det er svært sannsynlig at dette språket berre kjem til å få meir og meir oppmerksemd den komande tida.

Om nokon har nokre innvendingar på dette, ver venleg å ta det opp i denne tråden. Me vonar at den nye forumstrukturen for programmeringsdelen hovudsakleg gjer betre oversikt over kva ein kan finne, samt betre representere kva som faktisk vert diskutert i forumet.

Endringane er diskutert og vedteke av administratorane på Sourcecode.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føltes faktisk litt mer ryddig nuh.

Well done. :woot:

Slenger på et lite ønske:

Er det mulig å utvide "Siste 10" til "Siste 20" eller noe deromkring?

Slik det er nå, faller aktive poster fort ut av denne listen.

Edit:

Kom akkurat på en annen ting, men vet ikke om det helt lar seg gjøre.

Er det mulig å få med innholdet fra Tilbakemeldinger med i "siste 10" listen på sourcecode.no?

Egentlig savner jeg en egen tilbakemeldingstråd for sourcecode.no, men i mangel av noe bedre får denne tråden brukes. Hvis dere ønsker aktive tilbakemeldinger fra sourcecode.no-brukerne, bør tilbakemeldingstråden på en eller annen måte være lett tilgjengelig fra sourcecode.no sine sider.

Lenke til kommentar

Linux/Unix-programmering

Forum for spørsmål og svar om programmering under operativsystemet Linux.

^^ Burde kanskje hatt en bedre beskrivelse? Siden Kylix, perl, python osv går under andre kategorier så burde det kanskje vært spesifert mes som f eks shellscripting. Blir litt rotete når det er en egen for generell Linux/Unix programmering siden mye av det faller inn under de andre kategoriene.

Lenke til kommentar
Linux/Unix-programmering

Forum for spørsmål og svar om programmering under operativsystemet Linux.

^^ Burde kanskje hatt en bedre beskrivelse? Siden Kylix, perl, python osv går under andre kategorier så burde det kanskje vært spesifert mes som f eks shellscripting. Blir litt rotete når det er en egen for  generell Linux/Unix programmering siden mye av det faller inn under de andre kategoriene.

Kanskje kategorien ble laget for *nix-spesielle ting?

Som f.eks bruk av headerfiler som er spesielle for gcc?

Eller at filsystemet er annerledes?

Lenke til kommentar
Er det mulig å få med innholdet fra Tilbakemeldinger med i "siste 10" listen på sourcecode.no?

Er dei ikkje der? Bruker aldri "siste 10" listene sjølv, så det veit eg rett og slett ikkje. Skal teste når eg har posta dette innlegget.

Egentlig savner jeg en egen tilbakemeldingstråd for sourcecode.no, men i mangel av noe bedre får denne tråden brukes. Hvis dere ønsker aktive tilbakemeldinger fra sourcecode.no-brukerne, bør tilbakemeldingstråden på en eller annen måte være lett tilgjengelig fra sourcecode.no sine sider.

Dette vert diskutert internt (regn med at det kjem "Tilbakemeldinger (Sourcecode.no)" og "Diskuter artikler (Sourcecode.no)" ganske snart). Takk for at du minte oss på det (eg hadde nok heilt gløymt det).

Ha ein fortsatt fin sumardag!

Lenke til kommentar
Hmmm, la meg se... Favoritter -> Legg til i favoritter... -> Ok

Hmm.. du eller jeg som er den store kverulanten? :p

Noen ganger sitter jeg ved andre maskiner enn min egen. Andre ganger formaterer jeg maskinen (og da glemmer jeg, nesten uten unntak, å ta vare på snarveiene mine).

Dessuten er det vel helst snakk om å gjøre forumdelen mer behagelig å bruke. Hardware.no gjør jo akkurat det samme ( siste fra forum på forside + flere-link).

Det er tross alt bare snakk om å legge til én link i en enkelt side, for å gjøre forumdelen litt enklere å manøvrere i. Synes det er en operasjon som gir mye i forhold til innsatsen jeg.

Lenke til kommentar
Må bare anbefale min startside som er:

http://forum.sourcecode.no/late.php?cat_id=8&antall=50

Nøyaktig hva jeg var ute etter. :woot:

Takker og bukker!

Det går kanskje an å legge inn denne linken rett under "Siste 10" på sourcecode.no?

God ide. Dette vil bli gjort da vi lanserer v2 av sourcecode.no senere i år md mindre Vegard har noe imot det. Hvis jeg forstod deg riktig mente du noe ala hardware.no sin "flere" link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...