erot71 Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hei, Trenger litt hjelp... Har kjøpt meg gf2 Ti/450. Hadde før et gainward gf2 mx200. Følgende skjer: Jeg setter inn kortet, starter opp maskinen, legg inn drivere og expert tools fra cden som følger med. Re-starter maskinen, så skjer dette: rett før windows skrivebordet kommer opp(kun pila vises) stopp det opp. (Noen ganger kan jeg røre på pila, andre ganger ikke. Bakgrunnen er enten helt blå, eller den har blå og rosa stripper.) Hvis jeg sletter driverene som fulgte med kortet, og legger inn de gamle driv. som fulgte med gf2 mx 200 kortet, funker det som ok, kommer i hvertfall inn. Legger jeg inn 23.10 dri. funker det ikke..hva kan være feil. Abit- 1600 xp - win98sec Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 prøv å legg inn 27.10 driverene som hardware.no skrev om for ei tid side. Eller prøv med noen gamlere drivere. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg har Gainward GeForce 2 TI 500 XP. Jeg fikk ikke lagt inn noen drivere. Til slutt fikk jeg et tips om at jeg trengte de nye VIA driverene til HK kanskje det gjelder deg også Bruker nå 23.11 _________________ Spacewalker AV14 FCPGA Intel Celeron 633 MHz(jeg vet den suger) WD 80GB 7200 256 MB RAM Gainward GeForce2 TI 500XP 64 MB SB Live 5.1 Player Hyundai ImageQuest 17" Win2K - Suse 7.1 [ Denne Melding var redigert av: Gribuz på 2002-02-04 11:22 ] Lenke til kommentar
tsebu Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hadde noe lignende problemer selv. Kunne bare bruke 12.90 driveren. Jeg la inn ikke de helt nyeste 4in1 driverne(tror det var 32 eller noe sånt. nyeste er vel 37)Da rettet en del av problemene seg, men uansett er det bare 12.90 driveren som funket 100% i alle spill og SiSoft Sandra Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Hei igjen ! Flott forum, her får enn alltid svar, kjempe fint takk ! Hadde et spr. til: Hvis jeg går på egenskaper på skjermen, innstillinger, avansert, så kommer dette bilde opp: (som dere sikkert vet) Egenskaper for nvidia Geforce2 Ti. Det jeg lurer på er: her står det : NV?? - Utdataenhet - Fargejustering - osv...... hva er dette NV??... Dette er vel galt ? Eller skal det være slik ? Det står jo riktig øverst(Egenskaper for Nvidia geforce2 ti) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 PS: Expertool fucker ofte... Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 lurte på en ting til.... Har nå klart å få kortet til å bruke driverene som fulgte med. Jeg har også prøvd driverene som fulgte med det andre kortet mitt(gf2mx200) Vet ikke helt, men kanskje grafikken/bilde blir bedre med de gamle dri.(tilmx200), men da blir kortet definert som GF2 GTS, hva er forskjellen på det og GF2 Ti ? Prøver jeg 27.10 dri. funker ingenting...hvor får jeg evt tak i de eldre dri. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 På nVidias sider kan du finne både de nyeste driverne og eldre. I tillegg er det noen sider som har fullstendige arkiv med drivere. Da finner du alle versjoner for GeForce brikkesettet. Om du bruker WinXP, bør du få siste versjon av ExperTool hos Gainward. Den forrige versjonen deres krangler grundig med XP, men problemene er løst med siste versjon. Etter det jeg har funnet så langt er kortene som heter f.eks. Gainward Ti 450/460 TV/XP osv, kun forskjellig i programvaren som følger med. Dette er ExperTool forskjeller, for XP eller ikke. -P- Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 hei igjen, Skrev i går at det funka...men det gjør det ikke... Noen spill går det bra i (2) ,men i de andre skjer dette: Når jeg trykker på skrivbord snarveien til spillet kommer denne meldingen: no 3d device eller prog. har gjort en ulovelig opp. i exe blabla... Hva er dette blir gal, får ikke sove på natta.... Hvor kan jeg få tak i disse 12.90 driverene, så kan jeg jo prøve dem... Har kun win98sec, sikkert latterlig, men skal det ha noe å si, på dette kortet....? Lenke til kommentar
floppy Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg hadde et lignende problem, men håper jeg er ferdig med det. Jeg reinstallerte win 98 se, installerte så directX8.1 (ikke den som var med på gainward cdèn, men en jeg lasta ned selv. Vet ikke om dette har noe å si). Installerte nvidias 23.11 drivere. Installerte IKKE expertool som fulgte med kortet. Nå fungerte kortet helt fint. Når jeg så innstallerte expertool kom de samme problemene tilbake. Ser altså ut til at det var expertool som laget problemene for meg. Nå funker alt fint igjen, etter en ny reinstallering. Det var ikke nok å avinstallere experttool Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Floppy: "Det var ikke nok å avinstallere experttool" Hva mente du egentlig med det? Har i grunn prøvd det samme, men det funker ikke... Hvis jeg skal avinnstallere driverene, holder det med å gå på legg tilfjern prog. og restart? Lenke til kommentar
floppy Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Det virket ikke som om experttool ble fullstendig slettet ved bruk av legg til fjern programmer i win 98. Jeg fikk de samme feilmeldingene etter avinnstalleringen. Så da gjorde jeg en ny innstallering av win 98, og så lenge jeg ikke innstallerte expertool på nytt fungerte alt glimmrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå