Gå til innhold

Bra recording program for gaming..

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har tenkt å filme litt her og der når jeg spiller CodMw2, cs, gta IV osv.. Men jeg vet ikke hva som er bra. Hva er det beste recording programet? skal bruke klippene til å mekke en "frag movie". Bare å komme med meninger.. Betalte eller gratis program.. kom med alle forslagene :)

Takker! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et forslag ingen andre kommer til å nevne: Fraps

Men er ikke det sånn 30sekunder max record? Eller er det en full versjon som er veldig bra og ikke foresaker lagg og recorden blir bra kvalitet.. Ønsker god kvalitet og ikke sånn pixlete ;)

Lenke til kommentar

Fraps vil gi bra kvalitet, men gratis versjonen lar deg ikke filme mer enn 30 sek (eller er den begrensningen fjernet?), i tilegg kan du ikke filme mer enn 30 fps på gratis versjonen.

Men du skal være klare over at FRAPS krever mye maskinkraft, så jeg ville ikke anbefalt å prøve filme i 60FPS med mindre det er et spill som ikke krever så mye.

Fullversjonen er best da.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Fullversjonen er god; den er ikke tidsbegrenset, det som begrenser meg en del for tiden er diskplass (ta opp i HD og gigabytene flyr av gårde). Kvaliteten er også god, men man er ikke nødvendigvis helt fornøyd etter dobbelt komprimering (f.eks. komprimere til under 2GB + laste opp til YouTube).

Nå kan den til og med ta opp i "3D" (ett bilde for hvert øye), hvis du har maskinvaren til det (har selv kun erfaring med nVidia Vision Discover, som støttes av nyere nVidia-kort). Å rendre 2 bilder for spilleren og samtidig lagre HD*2 krever sin maskin, men så lenge spillet flyter så ser Fraps stort sett ut til å klare brasene.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

i cs iallefall kan du vel lagre det som en demo fil i spillet først også ta opp etterpå med fraps/xfire/wegame (foretrekker selv fullversjonen av fraps)

senere burde du komprimere fila med ett annet program eventuelt editere det i Windows Movie Maker/Sony Vegas/Adobe Premiere

Vet ikke om de andre spillene du nevner har den funksjonen men det er jo verdt å sjekke da dette vil flyte bedre når du spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...