laffen_201 Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Har installert Slackware 9.0 på min gamle maskin og valgt bort alt som har med grafisk brukergrensesnitt å gjøre. Ønsker en mp3 spiller som er tekstbasert, det skal mp3blaster være.. Men får ikke installert denne. Når jeg utfører ./configure Går alt greit til checking for working makeinfo... missing checking for gcc ... gcc checking wether the C compiler (gcc) works.. no configure: error : installation or configuration problem: C compiler cannot create executables. I config.log står det at feilen skjer ved: configure : failed program was: #line 925 "configure" #include "confdefs.h" Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva jeg mangler?? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Du mangler pakken "gcc", en pakke man ikke kan klare seg uten i Slackware. Det er nemlig c-kompilatoren... Dytt inn Slack9-cd-en, skriv mount /dev/cdrom cd /mnt/cdrom/slackware/ Gå så til kategorien der gcc ligger (husker ikke i hodet) cd <kategorien> skriv pkgtool, og svar nei på alt utenom gcc, og alt som begynner på gcc. Lenke til kommentar
laffen_201 Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Kan ikke være det som er problemet siden jeg har gcc innlagt. gcc -v Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/3.2.2/specs ... gcc version 3.2.2 Andre forslag? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 kan dessverre ikke hjelpe deg med installasjons problemet, men jeg kan foreslå et par andre text baserte spillere; amp - fulgte med slack 9.0 cd'en min, og mpg321 - fulgte også med slack. Har ikke noe erfaring med noen av dem, men hvis de ligger på cd'en så slipper du iallefall å kompilere på nytt. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Ikke for å være frekk, men hvis du ikke vet hva gcc er bør du holde deg et godt stykke unna slackware Prøv Mandrake eller SuSE i stedet :wink: mpg123 er den enkleste kommandolinjebaserte mp3-spilleren, men den har ikke så mange funksjoner... MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå