Gå til innhold

Allods Online

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på Nezeb? amerikansk server det eller?

og har enda ikke laget en på ZAK så vet ikke, venter til eg får mainen min i høyere lvl. er bare lvl 17 nå så har ikke komt så alt for langt :p

Jah, kunne du ikke sagt ifra før jeg lastet det ned ^^? Begynte å lure litt når dere begynte å snakke om ZAK og ISA :p

Lenke til kommentar

kameraet? vel eg synes det virket veldig standard eg? er det ikke det samme som er i alle MMO-er?

og si ifra før? du var for rask til å laste ned, men visst du har bare akkurat begynt kan du jo bytte til EU serveren så kan vi spille sammen :p

Lenke til kommentar

kameraet? vel eg synes det virket veldig standard eg? er det ikke det samme som er i alle MMO-er?

og si ifra før? du var for rask til å laste ned, men visst du har bare akkurat begynt kan du jo bytte til EU serveren så kan vi spille sammen :p

Bruker du det kameraet som fulger karakteren når du vender deg, eller må du bruke musen til og få karakteren til og gå en annen vei en rett fram,rett til høyre eller rett til venstre ?

Hva bruker dere andre ? :rolleyes:

Lenke til kommentar

eg bruker sånn kamera løsning at kameraet beveger seg med spilleren min med mindre eg holder inne høyre museknapp.

og levelingen er ikke så rask nei, men går ikke så alt for seint så lenge man har fatigue nok. og det er lett å bli bortkjemt med AoC sin levle fart ja :p

tenkte eg skulle vise frem Sharun, synes hun ser ganske tøff ut nå :D

post-226-1100369596_thumb.jpg

post-73-1100369821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg håper dere ikke er gått lei spillet allerede; det er jo tross alt fremdeles i åpen beta.

Jeg har spilt Allods i noen uker. Det begynte da HDD i min stasjonære PC tok kvelden, bokstavelig talt en dag før jeg skulle foreta backup av de viktigste filene. Jeg ble deprimert og måtte finne noe å spille for å få tankene vekk fra det som hadde skjedd. Heldigvis viste det seg at den gamle HDDen våknet til liv igjen da jeg hadde skaffet en ny, og koblet den gamle til som slave.

Men jeg har ikke sluttet å spille av den grunn, selv om dette er det perfekte spill for masochister, med alle bugene, helt forskjellige versjoner ettersom man er i Russland, EU/Europa eller USA, to forskjellige team som har overtatt kontrollen av utviklingen av spillet, o.s.v.

Jeg har lagt ved noen screenshots jeg har tatt i løpet av de siste dagene. NB! Det er noe merkelig ved måten GPU på mitt grafikkort håndterer grafikken i Allods, så jeg må ha innstillingene ganske lavt for å kunne spille det. På den bærbare vi bruker til andre oppgaver derimot, går det helt glatt.

Jeg spiller på ZAK, og håper flere nordmenn vil komme dit. Mange av de jeg har blitt kjent med der er polakker og skandinaver, og selvfølgelig noen russere.

Første bilde: jeg kom til Holy Land for et par dager siden, og drepte i dag min første Empire spiller i en 1v1 kamp etter et uventet møte rundt et hjørne :whistle: Jeg gjorde et par tabber, og det samme kan sies om min motstander, men det er utfallet som teller. Vet ikke hvilken klasse han var, da jeg bare tenkte på å overleve, og muligens å vinne kampen ;)

post-64-1100459789_thumb.jpg

post-226-1100454644_thumb.jpg

sjekk_ut_dette__.bat

post-169-1100455935_thumb.jpg

post-176-1100457313.jpg

post-199-1100457506_thumb.jpg

post-200-1100457522_thumb.jpg

post-199-1100458870_thumb.jpg

Grafikken er kanskje ikke Crysis, men de som kan spille med alt på fullt vil se tildels svært pene effekter, og det er god atmosfære i spillet, med mange flotte steder og interessante/sprø dyr og monstre å bekjempe. Musikken er et kapittel for seg, skrevet av en kjent komponist. Men, jeg ble lei etter en uke, og nå er det Winamp som gjelder. Hvorfor soft musikk mens pulsen raser i en hektisk situasjon, når du heller kan høre på dette? ;)

De første Astral-skipene har dukket opp på ZAK serveren, og det er meldt om problemer med bl.a. Astral loot som forsvinner fra kistene når de åpnes ved hjemkomst, men det vil gå seg til.

Vær klar over at dette er et PvP-spill. De som spiller som Empire lærer å hate League fra starten av, mens oss League-spillere blir kjælt og degget med fra første level, desverre. Alt vi ser er gull og grønne skoger, bokstavelig talt. Og plutselig er vi i Holy Land og blir ganket fra morgen til kveld. På League-siden er alt før Holy Land tilrettelagt for PvE, og en dag blir vi brutalt vekket opp med oppdrag som går ut på å drepe Empire-spillere og utføre rene selvmordsoppdrag på deres område. De på sin side, er bedre forberedt via sine quests og sin lore.

Allods betaen er fortsatt preget av dårlig oversatt engelsk, og mange av tekstvinduene har HTML tager i seg, for ikke å snakke om at noen oppdrag visstnok fremdeles har russisk tekst i teksten. Jeg har ikke sett noe til dette, men tror det er på Empire-siden. Det er tusenvis av quests i spillet, og teamet har en massiv oppgave foran seg, men selv med den dårlige balansen i spillet og de mange bugs som strengt tatt ikke hører hjemme i en open beta, ser jeg potensiale for noe som kan bli et av de beste F2P MMORPG spillene på mange år.

Vel å merke hvis utviklerteamet og eierne av rettighetene virkelig tar seg sammen og kommuniserer. Slik det er nå, virker det nesten som de går inn for å drepe spillet.

Lenke til kommentar

flotte bilder du hadde tatt der må eg si :D

og neida, har ikke gått lei det selvom eg spiller mindre, men det er mest pågrunn av at eg ikke hadde så mange å spille med der, skal begynne på fullt igjen. må bare begynne å ta i bruk en bærbar pc som faktisk klarer å drive spillet.

men var litt skuffet over at du var league på ZAK altså for eg spiller league på ISA og hadde dermed planer om å kjøre empire på ZAK. eller har de komt med flere en de 2 serverne nå? når eg spillte sist var det bare de 2 i værtfall.

edit: leste nettopp på forumet at i patch 1.0.1.0 (tror eg den het) så skal de fjerne FoD (fear of death) denne patchen kommer snart til den russiske versjonen av spillet, men usikker når den kommer til den europeiske.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

japp, det meste folk klagde over var FoD så med den vekke så vil nok kansje en del spillere komme tilbake igjen, men det skal selvfølgelig ikke være sakt at det ikke var en del ting med den nye patchen som eg stusset litt på.

som at perfumes skulle gi deg 250% dmg og et nytt curse system som skal gi deg en liten sjanse å få itemene dine cursed når du dør. vet ikke kor stor denne sjansen er då, men satser på liten.

her kan man lese hele patch noten: http://en.forum.gpotato.eu/?CD=ALLODS_EN_F004&TC=0000000000&MD=VT&US=Y&AS=Y&TNO=234095&LREFF=http%3A%2F%2Fen.forum.gpotato.eu%2FIndex.aspx%3FCD%3DALLODS_EN_F004

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spiller det ennå, men avinstallerte det (igjen) i dag, da jeg var så lei alle bugs og problemer. Det er tross alt fremdeles i Open Beta. I mitt tilfelle var det en "game breaking" bug som virker å være forbundet med Windows XP, og selv en re-installasjon av spillet hjalp ikke, så da gidder jeg ganske enkelt ikke mer.

"Allods Online" føles repetitivt etter en stund (min høyeste char er en level 33 mage), og du vil etterhvert innse at det er lite å gjøre når du når level 40 (de russiske spillerne har fått 42 levels og litt mer innhold, noe som kommer til de andre serverne etterhvert).

En ting jeg la særlig merke til, var at når du først har utført de ofte tungvinte og alt annet enn morsomme questene, blir det en ren pine å måtte utføre nøyaktig de samme questene hver gang du lager en ny alt. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det føles slik, for jeg hadde Gud vet hvor mange alts i "Anarchy Online", men følelsen av at det ble repetitivt var aldri så sterk der, som den er i "Allods Online".

Jeg vil ikke si hvorvidt du bør spille det eller ikke.. det er gratis i utgangspunktet, så last det ned og prøv selv. Spillet har fremdeles håp, om det nåværende utviklerteamet skjerper seg grundig.

Lenke til kommentar

Spiller det litt nå og da, men jeg syns det går så tregt å levle ... Er litt synd, veldig bra spill som ser pent ut og har god musikk.

NPCene tålte litt vel mye også, mulig jeg gjorde for lite damage, jeg veit ikke, men det gikk for tregt. Har potensial dersom de ordner opp i dette. Er jo tross alt open beta.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endelig fikk jeg bygget den nye PCen min, i dag. Det tok litt tid før alle delene var på lager, og deilig å få det gjort. Det hele endte på rundt 16K og er verdt hver krone; jeg prøvde Allods litt i 1920x1080 oppløsning med FX på fullt. Det fløt perfekt, noe som var en heller uvant opplevelse for meg. Desverre er jeg lei spillet, og det var bare for å sjekke om jeg kunne spille det med den gamle installasjonen etter å ha flyttet HDDen fra den gamle PCen til den nye og installert nytt Windows 7 OS.

Nå er det uansett andre spill som lokker mer, men jeg håper Allods Online vil lykkes på tross av alle problemene, for det er et F2P spill med stort potensiale fremdeles. Utvikleren hører åpenbart mer på spillerne nå, og gjør så godt de kan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vell tenkte eg skulle vekke litt liv i tråden igjen og fortelle at allods online for sin første exp pack i sommer (tror det blir i løpet av denne måneden)

denne exp packen introduserer nye instances, en ny zone, høyere level cap, mounts du kan få fra lvl 21 og en del ting de ikke har annonsert enda.

det er tydeligvis også denne exp packen som skal fjerne FoD (Fear of Death) så det er jo absolutt et pluss.

de har ikke fortalt så mye i detaljer om hva som kommer, men antar patch notene kommer i løpet av noen uker så det kan jo bli intressangt.

personlig fant eg ut eg skulle gi spillet en sjanse til så eg lagde meg en arisen mage på ZAK serveren :p

skal fortelle mer når det kommer info om mer ;)

Lenke til kommentar

Virker som spillet har tatt en god retning siden jeg spilte, synd det ikke var slik ved "launch". Gikk rett og slett lei og mistet troen på hele spillet etter kort tid. Godt spillet er gratis så det bare er å logge inn hvis jeg føler for det en dag.

Fix'd it for you :p

Jokes aside, hvordan er cash shopen i spillet? Ganske balansert?

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...