Gå til innhold

Problemer med en Microsoft IntelliMouse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer med en intellimouse optical (bruker XP og usb).

Det som skjer er at PC-en mister kontakten med den. Kan sitte og jobbe med den. Så slår den seg av. Helt av seg selv. Sinnsykt irriterende. Holdt på å "miste den i veggen", som en sa her på forumet, flere ganger.

For å "opprette" forbindelsen med den igjen må jeg røkke ut usb-en og sette den inn igjen. Da virker den en liten stund. Etter en tid virket ikke dette "trikset" lengre. Da avinstallerte jeg usb-hostcontrolleren. Og jeg fikk kontakt igjen.

Så det store spørsmålet er om det er et software-problem. Eller begynner musa å bli defekt? Tenkte jeg skulle prøve med PS2, men har ikke sånn adapter liggende. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har hatt to IntelliMouse Explorer 1.0 som begge har hatt liknande symptom. Når leidningen kom i ein spesiell stilling, mista PC-en kontakten med musa. Av og til hjalp det å berre rikka litt i leidningen, andre gongen kunne eg ta ut USB-pluggen og setja han inn att for å få ho til å virka, og atter andre gonger gjekk det først når eg hadde venta ei stund. Begge desse fekk eg ny på garanti, siste gongen vart musa erstatta med ei IntelliMouse Explorer 3.0 som hittil har fungert bra.

Eg vil anbefala deg å prøva å rikka i leidningen, for å sjå om det kan framprovosera at kontakten forsvinn. Prøv også å rikka for å få han att. Visstnok er det ikkje uvanleg at leidningen går på 1.0-versjonen av denne musa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...