Gå til innhold

Overklokking av Geil Golden Dragon 3500 mm

dazed

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 2x512 MB Geil Golden Dragon 3500 (ca. 2600 kr ) til et MSI 865 Neo2 kort. Trenger jeg noe ekstra kjøling for å overklokke denne rammen eller er det bare å kjøre på ?

Vurderer alternativt å kjøpe TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack (ca. 1900 kr). Noen som har erfaring med overklokking av disse? Er Geil verdt de ekstra 700 kronene?

Dersom jeg senere skal kjøpe 2x512 GB mer ram (videoredigering), må jeg da kjøpe akkurat samme type?

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første kjøper du Geil Golden Dragon ram er dette den eneste rambrikken jeg kjenner til som ikke blir varm.

Og for det andre skal du utvide med mere ram senere er det en stor fordel å holde deg til samme type.

Begge disse brikkene du snakker om finns i testen øverst på denne siden,les den du :smile:

Lenke til kommentar

Har lest testen din Snekker'n. Meget bra må jeg si. Det jeg lurer på er hvor stor og hvilken forskjell jeg kan forvente meg ved å bruke Geil 3500 i forhold til Twinmos 3200 Dual pack. Er denne forskjellen verdt 700 kr ?

Knut

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvor du har prisene fra , hos Psdata koster 2x512mb Geil Golden Dragon 3500 . 2598.-

Hos Komplett koster 2x512 mb Corsair TwinX LL 3200. 3089.-

Skal du klokke vil det uansett lønne seg med Geil brikkene.

Skal du ikke klokke vil Corsairen vere litt raskere på std settings dette fordi den kjører på lavere timing, den ville vel vert riktigere å sammenligne med 3200 fra geil.

Lenke til kommentar

Mente ikke Corsair brikkene du nevner men disse fra TwinMOS

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Leste i noen av testene det linkes til på siden at disse var like bra som TwinMOS m/winbond.

Er det noen ulemper forbundet med å overklokke ? Risikerer jeg noen problemer. Ser at MSI Neo-2 støtter opp til 3.1 volt. Er det problemer forbundet med å kjøre med denne instillingen ?

Knut

Lenke til kommentar
Mente ikke Corsair brikkene du nevner men disse fra TwinMOS

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Leste i noen av testene det linkes til på siden at disse var like bra som TwinMOS m/winbond.

Er det noen ulemper forbundet med å overklokke ? Risikerer jeg noen problemer. Ser at MSI Neo-2 støtter opp til 3.1 volt. Er det problemer forbundet med å kjøre med denne instillingen ?

Knut

Beklager,trodde du mente Corsairbrikkene :-?

Jeg vil da si at det er et klart bedre valg med Geilbrikkene hvist du skall klokke, uklokket vil ikke forskjellen bli så stor.

Du risikerer ikke noe med og klokke og den volten på 3,1 som du nevner er midt i blinken til Geil brikkene da disse er godkjent for dette,det er en av de tingene jeg savner på mitt.

Vil derimot advare mot noen stor økning av volten på prosessorn ikke over 1,6v

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å kjøpe en P4 2.8 til 2600 kr. Vil det være et bedre valg å ta en P4 2.6 til 2000 kr og Geil rammen ? Eller vil en P4 2.8 og TwinMOS være best ?

Knut

Ville valgt 2,6 uansett da denne er meget bra til klokking, klarer som regel å klokkes nesten like langt som 2,8 og som sagt skall du klokke annbefales Geil ram.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Min erfaring startet godt, men så ble det værre. Nå kan jeg ikke engang kjøre brikkene på 220 med SPD timings @ 2.96vdimm. Når jeg fikk dem så klarte de 230.

Jeg har vært i kontakt med PS Data der jeg kjøpte dem, og jeg får nye. Jeg er bare litt i tvil, for jeg er litt sugen på OCZ PC3700 eller PC4000 istdeden. Problemet er at disse er vanskelige å få tak i.

Det har lenge gått rykter om at Geil brikker dør som fluer med litt høy spenning, og jeg tror jeg skjønner hvorfor nå. Når Geil sier at brikkene tåler opp til 3.1v så burde de tåle mer enn 2.96v synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...