Paisley Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei! I en god stund har det vært mulig å kontakte dere i redaksjonen med tips til nyheter som vi mener burde ha ligget på forsiden. Jeg ble selv oppmerksom på denne nyvinningen etter at jeg etterspurte en mulighet for å kunne kontakte dere, og da fikk jeg som svar at man kunne bruke "tips oss" knappen nederst på forsiden for å tipse redaksjonen om hendelser, kunngjøringer, spill osv. som det kan være interessante for Gamer.no å skrive om. Dette prøvde jeg ut , og Torsdag 11 oktober 2009 sendte jeg en mail med tips om en nyhet som hadde gått dem hus forbi. Denne meldingen med nyheten sendte jeg samme dag som den ble lansert på de andre store norske spillsidene. Jeg må mild sagt si jeg ble overrasket da jeg 28. desember 2009 først fikk svar fra en av skribentene som lød følgende: Hei, Nå er dette en ganske gammel sak, men vi skrev om dette i november: Mitt spørsmål er da: Hvor ofte er dere inne og faktisk sjekker tipsene dere har fått inn, for jeg må si jeg stiller med undrende når det tar to måneder før en får svar/tilbakemelding på noe en sendte. I tillegg ble det jeg tipset om ikke skrevet om før 12. November 2009, altså en måned etter at jeg tipset. Jeg forstår at det ble skrevet først da, siden det tipset mitt handlet om ble arrangert da, men nyheten framsto på lik linje som den de andre norske spillsidene hadde skrevet om en måned i forveien. Altså ikke noe nytt å hente ved å vente en måned. Mitt spørsmål lyder som følgende: Hvor ofte sjekker dere denne innboksen og er det egentlig noe poeng i tipse dere? Blir det lest, og hvorfor får man ikke en raskere tilbakemelding? I tillegg ønsker jeg at nyheter som blir skrevet etter tips fra en bruker, inneholder en liten kommentar i bunn av artikkel hvor det står at " denne nyheten ble tipset av *bruker*" og gjerne etterfulgt av "gjør det samme her" og da med en link til "tips oss" knappen. Ikke bare ville det gjort at det ble litt interesse rundt det å tipse, noe som bedrer kvaliteten av nyheter på forsiden og mengden, men det tar også bort litt arbeid fra dere i redaksjonen. Det bidrar også til å promotere denne knappen som jeg syntes burde vært annonsert mye bedre! Så, leser dere mailen og kunne dere ta imot forandringer? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Det tar jo egentlig ikke bort stort mye arbeid. Skribentene vil fremdeles være nødt til å sjekke kildene, lese seg opp på området og så skrive en egen artikkel uten å bruke andre sine ord. Med andre ord så gjenstår jo nesten hele jobben selv om man får et tips. Jeg ser mer på tips som en postkasse (postkasse) for ting man kunne ønske seg at Gamer kunne skrive noe om enn noe annet. Angående beliggenheten til knappen er det litt mystifistisk at den blir så godt gjemt bort. Det er jo egentlig ikke en knapp engang. Det er en vanlig link helt nederst sammen med masse annen skrift i samme farge. En skulle tro at den iallefall skulle være synlig for den vanlige leser. Endret 12. januar 2010 av Lakus Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Vet ikke helt hva jeg synes om "Dette ble tipset om av xxxx", føler at det hele får et litt amatørmessig preg over seg. Men at man kan nevne og promotere tipseknappen litt mer er jeg absolutt for. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Vet ikke helt hva jeg synes om "Dette ble tipset om av xxxx", føler at det hele får et litt amatørmessig preg over seg. Men at man kan nevne og promotere tipseknappen litt mer er jeg absolutt for. Jeg leser ganske så ofte på diverse gaming sites at dem som tipset dem om infoen blir nevnt til slutt....hvor dem kort bare sier takk til X for å gjøre dem oppmerksom på saken...ser ikke noe problem med dette egentlig. Er jo begrenset hvor mye info en kan få tak i...jo flere som hjelper til jo bedre. Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Vi er glade for tips, og av og til får vi tips om ting som ellers ville gått oss hus forbi. Nå kunne du bare svart på den nevnte mailen fra meg, Fredrik, så ville du fått en forklaring. Men vi kan godt ta det i plenum. Jeg vet ikke nøyaktig hva som har skjedd her, men jeg svarte på mailen samme dag som den datt ned i min innboks. At den kom så sent er jo både rart og komisk. Selve saken skrev jeg på bakgrunn av en pressemelding jeg fikk fra bibliotekene samme dag som det ble publisert. Man kan alltid bli bedre i samspillet med sine lesere, så fortsett bare å tipse! Twitteroppdateringen om Owlboy er for eksempel takket være et brukertips. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Det tar jo egentlig ikke bort stort mye arbeid. Skribentene vil fremdeles være nødt til å sjekke kildene, lese seg opp på området og så skrive en egen artikkel uten å bruke andre sine ord. Med andre ord så gjenstår jo nesten hele jobben selv om man får et tips. Jeg ser mer på tips som en postkasse (postkasse) for ting man kunne ønske seg at Gamer kunne skrive noe om enn noe annet. Angående beliggenheten til knappen er det litt mystifistisk at den blir så godt gjemt bort. Det er jo egentlig ikke en knapp engang. Det er en vanlig link helt nederst sammen med masse annen skrift i samme farge. En skulle tro at den iallefall skulle være synlig for den vanlige leser. Det tar kanskje ikke bort fryktelig mye arbeid, men vi brukere er ofte plassert på flere spillsider hvor vi kanskje ser ting som ikke skribentene nødvendigvis ville sett. Det var mer det jeg ønsket å få fram, men jeg er helt enig at den burde få en egen knapp! Vi er glade for tips, og av og til får vi tips om ting som ellers ville gått oss hus forbi. Nå kunne du bare svart på den nevnte mailen fra meg, Fredrik, så ville du fått en forklaring. Men vi kan godt ta det i plenum. Jeg vet ikke nøyaktig hva som har skjedd her, men jeg svarte på mailen samme dag som den datt ned i min innboks. At den kom så sent er jo både rart og komisk. Selve saken skrev jeg på bakgrunn av en pressemelding jeg fikk fra bibliotekene samme dag som det ble publisert. Man kan alltid bli bedre i samspillet med sine lesere, så fortsett bare å tipse! Twitteroppdateringen om Owlboy er for eksempel takket være et brukertips. Grunnen til at jeg ikke svarte med dette som jeg nå har laget en tråd om, er rett og slett fordi jeg ikke har laget denne tråden for å uttrykke mitt misnøye ovenfor den enkle episoden, men for å se om dette var noe flere opplevde og siden det var flere ting jeg også ville ta opp, ønsket jeg å se hva andre brukeren mente. Jeg følte ikke at det var det faktumet at jeg fikk sen tilbakemelding som var grunnen i akkurat dette tilfellet, om jeg så på det som et problem i denne saken ville jeg svart deg på mail. Grunnen til at jeg lagde denne tråden var at jeg lurte på om det var flere som opplevde det samme, at "knappen" burde tydeliggjøres og promoteres og at jeg lurte på hvor aktive dere var til å følge med der og grunnen til at den er skjult er fordi dere ikke ønsker stort innfang av tips. Når det gjelder denne saken som jeg jo tipset om, så var dette på ingen måte kritikk mot deg, det var mer litt forundring som kom ut i en litt spesiell form fra min side, og da jeg ikke på noen måte har informasjon om grunnen til en sen skreven artikkel, var det heller ikke meningen å uttale meg om grunnen til dette, eller klage over tidspunktet den ble publisert. Nevner igjen at om det var saken ved sen besvarelse som for meg var et stort problem, ville jeg svart på mailen og takk dette mellom oss. Derimot er det fint å se at det svares slik som det gjør fra deg, og jeg håper det blir mer promotering fra deres side og at dere får nådd ut til et bredere brukerantall når det gjelder bruk av denne "knappen". Og at mailen kom til deg så sent er jo et mysterium uten like og en god nok forklaring! Jeg takker for ditt innspill og må si at knappen kommer til å bli brukt flittig, såfremt den faktisk blir forvandlet til en knapp. Fredrik Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Bare for å avklare dette; mailen ble _levert_ til Gamer-redaksjonen fra Hotmail klokken 00:19 natt til mandag, 28. desember: Received: from BAY119-DS5 ([65.54.190.61]) by bay0-omc1-s26.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Sun, 27 Dec 2009 15:19:06 -0800 Den ble levert til mailboksene til journalistene 7 sekunder senere. Hvorfor hotmail brukte så lang tid på å levere den til vår mailleverandør (Google) er dessverre ikke noe vi kan svare på, men om det skjer igjen får noen ta en prat med Microsoft. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå