Tåkelys Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Har tilfeldigvis et par tusen til overs, og tenkte på å bytte ut min P4 1.8GHz(400MHz) med en 2.6GHz(400MHz), siden den nå bare koster 2000kr. Vil jeg kunne forsvare å bruke 2000kr. på det? Vil det bli en ytelsesforbedring som jeg kan merke, eller? Det er jo tross alt snakk om 800MHz da. Synes det blir litt for dyrt å bytte ut hovedkort og ram nå. Det er jo ennå ganske bra det jeg har, tror jeg. PS: Det neste blir nytt grafikkort. Så da skulle den vel holde stand en stund til, regner jeg med. Men er greit å høre andres mening. Ellers har jeg: ASUS P4T-E 512mb RDram GF4 ti4400 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Vel hadde uansett valgt en 800mhz prosessor istedenfor en 533. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hva i all verden skal du med 2.6 ghz ?? Du kan jo likegjerne kaste pengene på sjøen Det er ikke et eneste spill jeg har som jeg ikke klare å spille på min 1,33 ghz med gf4 ti 4200, og skulle det tilfeldigvis komme et spill som jeg ikke klarer å kjøre i ok oppløsning med ok fps, så kan jeg oppgradere, men det er som sagt ikke nødvendig pr dags dato... Gi meg EN grunn til å oppgradere, og den bør være GOD :-? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Vel hadde uansett valgt en 800mhz prosessor istedenfor en 533. Men problemet er at hovedkortet mitt bare støtter opp til 2.6GHz PC400. Så da blir det vel vanskelig å sette inn en 2.6 GHz PC800? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Eg ville ikke ha kostet på noe dyrt utstyr, men det er da meg. Eg byttet nettop ut p4 1700 med 512sdram. Spill hakket og det blei kjedli å spille. Nå har eg det som står nedom (gf4 hadde eg fra før). kostet 3000kr for HK CPU RAM og ALLE spill går helt glatt (å da mener eg helt glatt). MEN har du penger og vil bruka alt på ein gong såer det bare å bruke det på Intel. Vist eg ikke hadde tengt på penger så hadde eg og kjøpt meg ein p4 2.6 800mhz. Har du bra skjermkort? gf4 4200 er det aller minste manbør ha. Men som sagt går alle spill glatt med meg. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hva i all verden skal du med 2.6 ghz ??Du kan jo likegjerne kaste pengene på sjøen Det er ikke et eneste spill jeg har som jeg ikke klare å spille på min 1,33 ghz med gf4 ti 4200, og skulle det tilfeldigvis komme et spill som jeg ikke klarer å kjøre i ok oppløsning med ok fps, så kan jeg oppgradere, men det er som sagt ikke nødvendig pr dags dato... Gi meg EN grunn til å oppgradere, og den bør være GOD :-? Har du prøvd å spille Battlefield 1942 i 1600 x 1200 x 32? Tror ikke det. Selv med min 2.53 og Ti 4200 så klarer jeg ikke det. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hva i all verden skal du med 2.6 ghz ??Du kan jo likegjerne kaste pengene på sjøen Det er ikke et eneste spill jeg har som jeg ikke klare å spille på min 1,33 ghz med gf4 ti 4200, og skulle det tilfeldigvis komme et spill som jeg ikke klarer å kjøre i ok oppløsning med ok fps, så kan jeg oppgradere, men det er som sagt ikke nødvendig pr dags dato... Gi meg EN grunn til å oppgradere, og den bør være GOD :-? Har du prøvd å spille Battlefield 1942 i 1600 x 1200 x 32? Tror ikke det. Selv med min 2.53 og Ti 4200 så klarer jeg ikke det. helt sant, min ligger sånn ca. på 15-20 frames alt avhengig av hva som skjer, det gjelder kun når jeg hoster selv da Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hva i all verden skal du med 2.6 ghz ??Du kan jo likegjerne kaste pengene på sjøen Det er ikke et eneste spill jeg har som jeg ikke klare å spille på min 1,33 ghz med gf4 ti 4200, og skulle det tilfeldigvis komme et spill som jeg ikke klarer å kjøre i ok oppløsning med ok fps, så kan jeg oppgradere, men det er som sagt ikke nødvendig pr dags dato... Gi meg EN grunn til å oppgradere, og den bør være GOD :-? LOL! Du kommer ikke til aa fortsette så lenge med det du har nå..! Tror ikke akkuratt maskinen kommer til aa takle Doom III eller Half-life 2... Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Har tilfeldigvis et par tusen til overs, og tenkte på å bytte ut min P4 1.8GHz(400MHz) med en 2.6GHz(400MHz), siden den nå bare koster 2000kr. Vil jeg kunne forsvare å bruke 2000kr. på det? Vil det bli en ytelsesforbedring som jeg kan merke, eller? Det er jo tross alt snakk om 800MHz da. Synes det blir litt for dyrt å bytte ut hovedkort og ram nå. Det er jo ennå ganske bra det jeg har, tror jeg. PS: Det neste blir nytt grafikkort. Så da skulle den vel holde stand en stund til, regner jeg med. Men er greit å høre andres mening. Ellers har jeg: ASUS P4T-E 512mb RDram GF4 ti4400 Hvorfor ikke overklokke? Har selv en P 1.8 Ghz som er overklokket til 2.4 ghz, kjempelett, kun et par tastetrykk i bios'n. Funker ihvertfall fett med hovedkortet mitt (Asus P4S533). Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei ASUS P4T-E med RD-ram ere et meget godt HK. Dersom du har 512 MB ram på dette kortet og bytter ut din eksisterende 1.8 G til 2.6 G så trur jeg det nesten ikke er forskjell på ditt oppsett og de PC'ene vi kjører her i dag. Årsaken til at jeg er så påståelig her er at jeg har 2 stk P4 maskiner, den ene med P4T-E og den andre P4P800D. Det er et godt alternativ å bruke 2000,- en å kjøpe helt ny PC til 14 - 20K Stå på -- bytt ut til 2.4 eller 2.6. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Det er et godt alternativ å bruke 2000,- en å kjøpe helt ny PC til 14 - 20K Stå på -- bytt ut til 2.4 eller 2.6. Takk. Var dette jeg trengte Prosessoren er nå bestilt. Når jeg også får et nytt Radeon 9800 eller FX5900 Ultra, tror jeg nok at maskinen skal holde med en stund til. Tenker da spesielt på de nye krevende spill som etter hvert kommer. Takker for alle svar :smile: Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hva i all verden skal du med 2.6 ghz ??Du kan jo likegjerne kaste pengene på sjøen Det er ikke et eneste spill jeg har som jeg ikke klare å spille på min 1,33 ghz med gf4 ti 4200, og skulle det tilfeldigvis komme et spill som jeg ikke klarer å kjøre i ok oppløsning med ok fps, så kan jeg oppgradere, men det er som sagt ikke nødvendig pr dags dato... Gi meg EN grunn til å oppgradere, og den bør være GOD :-? hallo våkna da. jeg har en 2,8 GHZ p 4 533 MHZ FSB grunnen til at man har såpass stor prosessor er pga at man skal ha litt kraft. maskina går fortere å bedre. jeg mener selv at det blir litt pinglete å stille opp på et lan med 1 GHZ liksom. selv om jeg ikke er på noen lan da. å alle vet jo at jo større pc man har jo større score for man i tester. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 hallo våkna da. jeg har en 2,8 GHZ p 4 533 MHZ FSB grunnen til at man har såpass stor prosessor er pga at man skal ha litt kraft. maskina går fortere å bedre. jeg mener selv at det blir litt pinglete å stille opp på et lan med 1 GHZ liksom. selv om jeg ikke er på noen lan da. å alle vet jo at jo større pc man har jo større score for man i tester. Det er ikke alle som ser på pcen sin som en penisforlenger heller da..... Jeg har en Dual P3-733 maskin med et Geforce 2 GTS skjermkort i jeg, den takler det meste av dagens spill i 1024x768x32 med medium til maks detaljer (avhengig av hvilket spill det er) og for mange duger det lenge det. Jeg har også maskinen som står i signaturen min, men poenget er at det er forskjell på folk. Jeg får ikke vondt i hue og kaster opp av å spille litt på "reserve" pcen min! Selv om jeg ikke har 100+ fps i 3DMark 2001. Og det er da for pokker ikke flaut å stille opp på lan med en pc som koster mindre enn 20 tusen?? Til slutt en kommentar som er "on topic", jeg syns det høres ut som en fornuftig oppgradering jeg. Selv om det nok er enda smarter å spare opp 1-2 tusen til og investere i en 2.4Ghz 800Fsb prosessor med nytt hovedkort og ddr minne... Lenke til kommentar
frodeko Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er ikke alle som ser på pcen sin som en penisforlenger heller da..... Jeg har en Dual P3-733 maskin med et Geforce 2 GTS skjermkort i jeg, den takler det meste av dagens spill i 1024x768x32 med medium til maks detaljer (avhengig av hvilket spill det er) og for mange duger det lenge det. Jeg har også maskinen som står i signaturen min, men poenget er at det er forskjell på folk. Jeg får ikke vondt i hue og kaster opp av å spille litt på "reserve" pcen min! Takk! Jeg spiller selv de nyeste spillene og disse fungerer aldeles utmerket i 1280x768x32 oppløsning uten problemer og det på min dual P3 677MHz/512 RAM, ATi Radeon 8500-64MB. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Har nå fått montert den nye 2.6GHz. Testet 3DMark 2001 og fikk 12751 . Det var jo litt kult da. En økning på ca. 3000 poeng fra den gamle 1.8GHz, som var klokket til 2.1GHz. Den har heller ikke så høy temp som den gamle, og viften går saktere. Den gamle viften lå i snitt på 3100 RPM, mens den nå ligger på 2700 RPM. Er ikke noen racer på overklokking, men klokket den opp til 2912MHz uten problemer. har ikke nerver til mer :oops: . Tempen ligger da på rundt 43 grader etter å ha spilt en halv time. Har ikke testet 3DMark med overklokket CPU, da jeg klokket den ned igjen. Så i mine øyne var det til de grader værdt 2000kr 8) Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 LOL! Du kommer ikke til aa fortsette så lenge med det du har nå..! Tror ikke akkuratt maskinen kommer til aa takle Doom III eller Half-life 2... Etter som jeg har sett og hørt så er HL2 motoren en av de mest fleksible til dags dato og det sies at HL2 skal kunne spilles brukbart med helt ned på 700MHz og et GF3 eller noe. Selvsagt med kvalitets tap. Men han burde da vel alikevel klare seg hvis han ikke setiller hardcore krav til pc'en sin. DoomIII derimot kan bli litt verre :smile: Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg så denne posten seint som vanlig...men. Det er mulig å bruke 533mhz cpu'er på det hk'et (hadde 2,53Ghz modellen på det selv i sin tid). Det eneste man må sjekke er hvilken minnekontroller kortet har. Det er nemlig slik at de fleste samsung pc800 rdrambrikker (også apacher og andre kjente merker) klarer glatt pc1066. Istede for at du da stilte alt via bios, så bruker du dip switchene på hk'et istede. Du får også riktig agp/pci bus, så det er ikke et problem...(er en instilling der, kan laste ned siste pdf fil av hk boka via asus, sjekk også ASUS forumet etter hvilken modell som er best). Du kunne med andre ord kjørt pc533 cpu og pc1066 rdram på kortet...litt seint nå kanskje :wink: Om rdram'en din ikke hadde klart det så kunne du satt multipliseringa fra 4--->3 istede og fått pc800 rdram og pc533 cpu.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå