Bjoolz Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har hatt dette problemet siden jeg installerte windows. Jeg brukte vista i ca 1 år før jeg oppgraderte til win7 (begge 32 bit), men problemet ble ikke løst av oppgraderingen. Når PCen starter så begynner loadingen av windows etter normal tid og loadingen tar også normal tid. Problemet er at når windows er ferdig loadet så blir skjermen svart (den skrur seg ikke av som om den mister signalet, men bildet er svart). Etter 3-4 minutter med svart skjerm så kommer jeg til hvor jeg skal skrive inn passord og etter det funker alt normalt og fint. Problemet er ikke stort nok til at jeg gidder å formatere, men hvis noen har noen andre forslag er de velkomne. Lenke til kommentar
Star_InnleggNO Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg har hatt dette problemet siden jeg installerte windows. Jeg brukte vista i ca 1 år før jeg oppgraderte til win7 (begge 32 bit), men problemet ble ikke løst av oppgraderingen. Når PCen starter så begynner loadingen av windows etter normal tid og loadingen tar også normal tid. Problemet er at når windows er ferdig loadet så blir skjermen svart (den skrur seg ikke av som om den mister signalet, men bildet er svart). Etter 3-4 minutter med svart skjerm så kommer jeg til hvor jeg skal skrive inn passord og etter det funker alt normalt og fint. Problemet er ikke stort nok til at jeg gidder å formatere, men hvis noen har noen andre forslag er de velkomne. Vel det kommer jo mye an på hvor gammel pcen din er. Men hvis Windows 7 fungerer normalt og fint vil det sikkert gå raskere å starte opp hvis 1. Du avinstallerer alt du ikke trenger av applikasjoner og filer. Det er også lurt å slette alle applikasjoner og programmer som kjører i bakgrunnen som du ikke trenger ved siden av å slette leserlogger i nettleseren. 2. Defragmenter harddisken og start på nytt. Så kjører du diskopprydding (merk alle boksene) og vent til det er ferdig. Så starter du på nytt igjen. 3. Håper det går raskere å starte opp nå. Endret 25. januar 2010 av Stjerne Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har hatt dette problemet siden jeg installerte windows. Jeg brukte vista i ca 1 år før jeg oppgraderte til win7 (begge 32 bit), men problemet ble ikke løst av oppgraderingen. Når PCen starter så begynner loadingen av windows etter normal tid og loadingen tar også normal tid. Problemet er at når windows er ferdig loadet så blir skjermen svart (den skrur seg ikke av som om den mister signalet, men bildet er svart). Etter 3-4 minutter med svart skjerm så kommer jeg til hvor jeg skal skrive inn passord og etter det funker alt normalt og fint. Problemet er ikke stort nok til at jeg gidder å formatere, men hvis noen har noen andre forslag er de velkomne. Vel det kommer jo mye an på hvor gammel pcen din er. Men hvis Windows 7 fungerer normalt og fint vil det sikkert gå raskere å starte opp hvis 1. Du avinstallerer alt du ikke trenger av applikasjoner og filer. Det er også lurt å slette alle applikasjoner og programmer som kjører i bakgrunnen som du ikke trenger ved siden av å slette leserlogger i nettleseren. 2. Defragmenter harddisken og start på nytt. Så kjører du diskopprydding (merk alle boksene) og vent til det er ferdig. Så starter du på nytt igjen. 3. Håper det går raskere å starte opp nå. Det har vært sånn siden jeg kjøpte pcen så det er ikke mange applikasjoner som er problemet. Er en bygge PC med OS kjøpt ved siden av så det fulgt heller ikke med de standard "ubrukelige" programmene som pleier å følge med en butikkkjøpt PC. Defragmenterte alle harddiskene for noen måneder siden uten resultat. Lenke til kommentar
Star_InnleggNO Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg har hatt dette problemet siden jeg installerte windows. Jeg brukte vista i ca 1 år før jeg oppgraderte til win7 (begge 32 bit), men problemet ble ikke løst av oppgraderingen. Når PCen starter så begynner loadingen av windows etter normal tid og loadingen tar også normal tid. Problemet er at når windows er ferdig loadet så blir skjermen svart (den skrur seg ikke av som om den mister signalet, men bildet er svart). Etter 3-4 minutter med svart skjerm så kommer jeg til hvor jeg skal skrive inn passord og etter det funker alt normalt og fint. Problemet er ikke stort nok til at jeg gidder å formatere, men hvis noen har noen andre forslag er de velkomne. Vel det kommer jo mye an på hvor gammel pcen din er. Men hvis Windows 7 fungerer normalt og fint vil det sikkert gå raskere å starte opp hvis 1. Du avinstallerer alt du ikke trenger av applikasjoner og filer. Det er også lurt å slette alle applikasjoner og programmer som kjører i bakgrunnen som du ikke trenger ved siden av å slette leserlogger i nettleseren. 2. Defragmenter harddisken og start på nytt. Så kjører du diskopprydding (merk alle boksene) og vent til det er ferdig. Så starter du på nytt igjen. 3. Håper det går raskere å starte opp nå. Det har vært sånn siden jeg kjøpte pcen så det er ikke mange applikasjoner som er problemet. Er en bygge PC med OS kjøpt ved siden av så det fulgt heller ikke med de standard "ubrukelige" programmene som pleier å følge med en butikkkjøpt PC. Defragmenterte alle harddiskene for noen måneder siden uten resultat. hmm da er det nok hardwareproblemer. hvilken prosessor bruker du og hvor mye ram har du? veldig ofte er det lite minne som gjør pcen treg. Endret 25. januar 2010 av Stjerne Lenke til kommentar
Puro Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Kan hende det er noe interne registre som er treige, feks om rammen din er treig. En annen ting kan være harddisken, gammel, slitt, eller bare opphopa med filer fra før(som aldri aldri forsvinner), defragmentering kan hjelpe. Du sa du testet defrag for et par mnd siden, på tide med en ny en for å være ærlig. Min gjetning vil være ram eller harddrive, men det kan også være drivere som laster treigt eller om du bruker en ekstern harddrive så den må initialisere en driver(om den har), noe som forlenger laste-tid. Masse som kan være rart her, trenger litt mer info for å være ærlig. Prøv sikkerhets-modus, og sjekk event manager(hva heter det på norsk igjen a?) for å boote til safemode må du sjekke hovedkortet ditt sin manual for å finne hvilken knapp det er, min er F8. Trykk den masse mens den booter, det funker for meg, og velg "safemode", ikke med networking eller noe som helst, du vil ikke være på nett i safemode. Har du x32 eller x64-bits CPU? Vista og W7 kjører bedre og raskere med 64-bits. (poiting out the obvious, shame on me:/) Endret 27. januar 2010 av Puro Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Amd64 6000+, geforce 8800 GTS, 32bit win7. Har så sinnsvakt mange spill på eksterne som er installert fra steam så jeg har ikke giddet å oppgradere til 64 bit pga laber nettlinje. Noen sier at du kan spille fint selv om du oppgraderer, men andre sier at de kan bli bugga og uspillbare så har ikke tatt noen sjanser. Hadde 2 GB ram, oppgradert til 4 (HKet støtter bare 4GB, så jeg bruker 2x nye 2gb brikke). Dette gjorde ingen forskjell. Har en Samsung hd321kj harddisk, 320GB/7200RPM/16M. Harddisken var splitter ny når jeg kjøpte pcen og det har alltid vært sånn. Har mine tvil på at det er noe galt med harddisken mtp at det kun er problemer fra når windows er ferdig lastet til jeg kan skrive inn passord. Ny defrag gjorde ingen forskjell. Har prøvd å boote i Safemode, men det var fortsatt lang pause fra windows var ferdig lastet til jeg kunne skrive inn PW. Prøvde å boote uten eksterne (koblet ut CD-romen siden noen andre foreslo det også), men ingen forandring. Begynner å tro at det skjedde noe grundig feil når Vista ble installert første gangen også har bare win7 bygd oppå den feilen istedenfor å rette opp. Endret 29. januar 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
Star_InnleggNO Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Amd64 6000+, geforce 8800 GTS, 32bit win7. Har så sinnsvakt mange spill på eksterne som er installert fra steam så jeg har ikke giddet å oppgradere til 64 bit pga laber nettlinje. Noen sier at du kan spille fint selv om du oppgraderer, men andre sier at de kan bli bugga og uspillbare så har ikke tatt noen sjanser. Hadde 2 GB ram, oppgradert til 4 (HKet støtter bare 4GB, så jeg bruker 2x nye 2gb brikke). Dette gjorde ingen forskjell. Har en Samsung hd321kj harddisk, 320GB/7200RPM/16M. Harddisken var splitter ny når jeg kjøpte pcen og det har alltid vært sånn. Har mine tvil på at det er noe galt med harddisken mtp at det kun er problemer fra når windows er ferdig lastet til jeg kan skrive inn passord. Ny defrag gjorde ingen forskjell. Har prøvd å boote i Safemode, men det var fortsatt lang pause fra windows var ferdig lastet til jeg kunne skrive inn PW. Prøvde å boote uten eksterne (koblet ut CD-romen siden noen andre foreslo det også), men ingen forandring. Begynner å tro at det skjedde noe grundig feil når Vista ble installert første gangen også har bare win7 bygd oppå den feilen istedenfor å rette opp. Hei igjen. Ja, etter det du skrev så kan det være noe med operativsystemet. Det du burde gjøre er å lagre alle dine filer, musikk, filmer, annet media og spill og selvfølgelig alt annet du trenger på en bærbar disk eller minnepinne. Så tømmer du hele harddisken og kjører en ny ren installasjon av Windows 7 håper det virker Endret 29. januar 2010 av Stjerne Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har du prøvd msconfig metoden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå