Gå til innhold

Anbefalte innlegg

3D Gaming

3d-specs.jpg

I det siste har vi sett stor satsing på 3D TV fra store firmaer som Sony Samsung og Phillips, men spørsmålet er fortsatt er dette en god ting?

Jeg har ikke hatt noen gode erfaring med 3d på hjemme tv. Jeg har derimot hatt en del gode erfaringer på kinoer som ikke bruker de klassiske Rød/cyan brillene. Magnetic3D har fanget min oppmerksomhet med sine 3D TVer uten briller. Viss det er noe som jeg missliker mest med dagens 3D er det de teite brillene. De har riktignok utviklet seg fra de pappbrillene du får med på dvder men, selv om de er svarte og laget av plast så hater jeg å ha på briller. Briller hadde nok vert ekstra irriterende i spill som du må ha raske reaksjoner.

Avatar er kanskje ikke det beste spiller men, utviklerne har satset på 3D gaming mer en noen andre spill etter min mening. Jeg tror egentlig 3D i Avatar bare er noe James Camron har sakt må være med i spillet.

Hva er dine meninger om 3D gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D gaming kommer nok til å ta helt av på konsoll fremmover, spesielt når Sony kommer til å pushe dette mye på både sine tver og ikke minst Playstation 3. 3D gaming til pc har vært ute i minst 2år nå og dem som har prøvd det sier det er helt konge.

Når en ser alle dem forskjellige designene på 3D brillene som nå er påvei så blir det nok ikke noen problemer å ha dette på når en spiller..enten en bruker briller fra førav eller ikke.

Jeg tar somregel på meg helt vanlige briller når jeg skal sitte å spille endel timer så det å ta på meg noen 3D briller har ikke jeg noen problemer med what so ever.

Har kun sett hvordan dette fungerer på en liten 15" Acer pc og det jeg så der var ikke annet en utrolig...så å få dette på en 50" eller større i stua mi er en NO BRAINER...og jeg kommer til å gi pokker i hva det koster.

50" eller 60" skal inn i stua iløpet av 2010!

Å spille i 3d kan jo være veldig gøy, men det går ikke med disse pappbrillene man får gratis. Hadde jeg hatt f.eks slike de bruker på kinoer..

Det er teknologien som er på bla Avatar som nå kommer hjem i stua til folk iløpet av bare et par mnd :)

Briller hadde nok vert ekstra irriterende i spill som du må ha raske reaksjoner.

Ser ikke helt logikken i hva du mener her slik? Mener du å si du får dårligere reaksjons evne med å ha på deg briller?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvis det blir noe av så håper jeg det blir et lag som man kan legge på normale briller, for de som bruker briller til vanlig, istedenfor å velge mellom pest eller kolera. (se 3D uklart eller ikke se 3D i mitt tilfelle).

Edit: Men ja, jeg er veldig positiv til dette. Åpner for mye morro!

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Hvis det blir noe av så håper jeg det blir et lag som man kan legge på normale briller, for de som bruker briller til vanlig, istedenfor å velge mellom pest eller kolera. (se 3D uklart eller ikke se 3D i mitt tilfelle).

DU kan jo bruke 2 par briller samtidig da :)

Lenke til kommentar

Det kommer nok mange forskjellige typer briller og clipons. På Acer sin 3D laptop så følger deg med briller og clipons til å sette utenpå om du har briller.

Jeg vil ikke sitte med sånne kjedelige pappbriller. Jeg vil ha ordentlige greier.

Men vil ikke spill i 3D tære veldig på øynene? Jeg mener å huske at de som så Avatar i 3D på kino ble veldig slitne i øynene etterpå?

Pappbriller er ikke det vi snakker om her heller ;) Dette er samme teknologi som er på dagens kinoer, men dem som har sett dette på bla CES 2010 sier at bildet vesentlig skarpere en på kino...det sier seg egentlig selv.

Er endel som blir slitene i øyne ja, om dette skyldes dårlig syn eller dårlig optimaliserte kinoer vet jeg rettogslett ikke... tror nok endel av oss kommer til synes det er noe slitsomt og må evnt bruke vanlige briller i tillegg til 3D brillene. Om en har skeive hornhinner osv så kan det nok være litt slitsomt for øyne.

Jeg har skeive hornhinner men jeg kjente ikke noe på øyne...men jeg testa kanskje max 10min...tid vil vise.

Men som sagt teknologien finnes på pc allerede idag og leveres av Nvidia...det er MANGE spill som støtter dette og effekten er hva jeg har lest toppers.

Lenke til kommentar

Spilte igjennom Dead Space med 3D. Brukte slike pappbriller som er avbildet lengre opp i tråden og vil ikke anbefale det noe spesielt. Nå skal det sies at det ble gjort på en 15".

Så Avatar i 3D på kino for ikke så lenge siden, og det var en stor opplevelse!

Så med dagens spillteknologi tror jeg ikke vi kommer til å se noen revolusjonerende 3D-gaming, men det kommer nok.

Lenke til kommentar

Hadde jo vært rimelig kult, men da får ikke jeg spilt lange spilløkter. Når jeg hadde sett Avatar var jeg sliten i øynene resten av dagen..!

Uansett, for en stund siden så jeg en sånn video på youtube. Der var det en kar som hadde utviklet sin egen 3D-teknologi ved hjelp av en Wii. Når han filmet så man klart og tydelig at objektene på skjermen (var blinker i det tilfellet) "stakk ut". I tillegg, hvis man gikk på siden av skjermen så man siden av objektet som om man så gjennom et vindu - rimelig tøft!

Endret av Error
Lenke til kommentar

Kattemat: jeg tror du kan skifte "moduser fra vanlig tv til 3d-tv selvom de har navnet 3d-tv, så ville noe annet være heller absurd ;) .

Gamings:

Har selv Nvidia 8800 Gt Med Nvidia 3D Vision. I starten er det imponerende å spille spill sånn som: Flightsimulator X og Counter Strike: Source. Men etterhvert blir det "vant" og ikke så kult lengre.

Jeg har forøvrig ikke tatt meg råd til å kjøpe 3d - briller med farger fra nvidia, - men jeg tror disse kommer til å ha enorm effekt, å kun se i rødt å blått blir fort slitsomt og kjedelig.

Linker til siden; http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Main.html

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Hadde jo vært rimelig kult, men da får ikke jeg spilt lange spilløkter. Når jeg hadde sett Avatar var jeg sliten i øynene resten av dagen..!

Uansett, for en stund siden så jeg en sånn video på youtube. Der var det en kar som hadde utviklet sin egen 3D-teknologi ved hjelp av en Wii. Når han filmet så man klart og tydelig at objektene på skjermen (var blinker i det tilfellet) "stakk ut". I tillegg, hvis man gikk på siden av skjermen så man siden av objektet som om man så gjennom et vindu - rimelig tøft!

Jeg fant videoen jeg siktet til nå nettopp:

Som sagt synes jeg denne teknologien (head tracking) er enda kulere enn "vanlig 3D"!

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig ikke tatt meg råd til å kjøpe 3d - briller med farger fra nvidia, - men jeg tror disse kommer til å ha enorm effekt, å kun se i rødt å blått blir fort slitsomt og kjedelig.
Det kan jeg love deg...det er som dag å natt.

Tenkte meg det... ;) Da er det bare å spare...

Hadde jo vært rimelig kult, men da får ikke jeg spilt lange spilløkter. Når jeg hadde sett Avatar var jeg sliten i øynene resten av dagen..!Uansett, for en stund siden så jeg en sånn video på youtube. Der var det en kar som hadde utviklet sin egen 3D-teknologi ved hjelp av en Wii. Når han filmet så man klart og tydelig at objektene på skjermen (var blinker i det tilfellet) "stakk ut". I tillegg, hvis man gikk på siden av skjermen så man siden av objektet som om man så gjennom et vindu - rimelig tøft!
Jeg fant videoen jeg siktet til nå nettopp:http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw Som sagt synes jeg denne teknologien (head tracking) er enda kulere enn "vanlig 3D"!

Head Tracking finnes faktisk kommersielt idag og går ann å få kjøpt til PC. Produktet det er snakk om, heter TrackIR. Link: http://www.naturalpoint.com/trackir/

Da sparer man penger til Nvidia Vision Briller med farge-3d og TrackIR. Blir vel til sammen en sum på rundt 2500,- hvilket er en overkommelig sum.

Tenk dere TrackIR, pluss 3D-Briller med farger fra Nvidia. Teknologien er der, men ofte må man tukle å styre selv.

Lenke til kommentar

3D var en tøff gimmick på filmen Avatar, men samtidig stusser jeg over at en film som prenter inn i seeren hvor idiotisk vi mennesker oppfører oss faktisk pusher frem enda en ny utbytting av eksisterende teknologi som ytterligere vil tære på ressursene våre, før eksisterende teknologi i det hele tatt er foreldet.

Innen 100 år har vi hentet ut det meste av mineralene og edelmetallene som brukes i elektronisk produksjon, det er kanskje noe å tenke over for de som likte Pandora og ikke vil se planeten "stripmined".

3D fungerer bra på kino, det er billig, man får prima kvalitet, man underholder mange på èn gang og tærer ikke nevneverdig på ressursene vi har tilgjengelig. Å kjøpe en 60" til hvert gutterom blir bare egoistisk og ett snev av stormannsgalskap, men heldigivs går 99% av transport idag via oljeforbrenning, enten til vanns, lands eller luftveien. Innen 20 år vil oljeprisene stige astronomisk, og innen 50 år er vi tomme for olje i Norge, da vil dagens generasjon som ikke vet hva hardt arbeid og lite penger vil si, få oppleve harde tider.

Vår 2. eksportverdi, som sikrer oss penger og inntekter til å leve som små konger, er lakseoppdrett. Laksen fores opp på viltlevende bestander som allerede nå er så utfisket at flere av artene er rødelistet og havforskere verden over roper varsku og krever reduserte kvoter, men folket må jo ha nye 60" skjermer så sorgene de venter man med og regjeringen setter ikke bremser på næringen.

Avatar the movie, den kunne vært en dokumentarfilm satt til 2010, og vi er alle ubevisst årsaken til at det skjer via vårt forbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...