Gå til innhold

Opprette en Film/TV-serie underkategori?

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Jeg har sett at det er ganske mange tråder som handler om film og tv-serie, og det hadde vært både enklere og bedre å fått en film og en serie kategori, eller en sveiset sammen. Da er det mulighet for diskusjon rundt enkelte filmer og serier i mye større grad enn det der er idag.

Kan nevne noen av de mange trådene:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er nok aktivitet til å rettferdiggjøre en kategori ser jeg ikke noe galt ved det. Men samtidig er jeg skeptisk til å dele forumet opp i for mange forskjellige kategorier, for det kan til tider bli vanskelig/frustrerende å navigere med dusinvis med underkategorier.

Men hvis aktiviteten er der, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ser virkelig ikke problemet hvis det skulle bli sånn at det ikke var mye aktivitet. Denne delen av forumet oser jo av akitiviet der..

Edit: Den passer fint under "Data, lyd og bilde" kategorien. Det er altfor rotete å ha den under "Andre ting".

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Data, lyd og bilde er jo mer for diskusjon rundt utstyr til dette. Altså TV´er, Hi-Fi osv. Om det skulle dukke opp en slik kategori synes jeg derfor den burde havne under "Andre ting". Film og serier er noe en kan diskutere i evigheter og burde ikke være et underforum i et underforum.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, det bør lages underkategorier for aktiviteten og ønsket rundt dette, og da det er større aktivitet i film tråder enn i mange av underforumene for trening, syntes jeg at dette bør være mulig å få til. Jeg syntes selv den enten bør havne under "Helt andre ting" eller "Data lyd og bilde". Vi har allerede en blu-ray tråd i TV, HI-FI og TV-distributører, og det kunne vært en mulighet å ta med film her, men da kan det jo bli rotete med å finne enmner rundt tv,hi-fi og tvdistrubitører.

Lenke til kommentar

... og da det er større aktivitet i film tråder enn i mange av underforumene for trening ...

Treningsforumene er ikke der fordi noen har funnet ut at det er så stort behov for drt her på forumet, men fordi en av sidene i nettverket handler om trening og sport. Rimelig logisk at forumet da vil ha en kategori for denne siden også.

Vi har allerede en blu-ray tråd i TV, HI-FI og TV-distributører, og det kunne vært en mulighet å ta med film her, men da kan det jo bli rotete med å finne enmner rundt tv,hi-fi og tvdistrubitører.

Film og utstyr for å se filmen er to vidt forskjellige ting og burde holdes adskilt spør du meg. Som du sier vil det bli veldig rotete med tråder som spør om hvor den Tv´en er billigst hulter i bulter mellom tråder til filmer og serier. Det er to forskjellige temaer og burde fordeles mellom to forskjellige kategorier.

Lenke til kommentar

Jeg skal si meg enig med Lakus her tror jeg. Forøvrig mener jeg det kan bli litt snevert å ha en egen kategori for film og tv-serier per dags dato. Jeg støtter en ny kategori, i stedet for å ha alt mulig som ikke passer i de andre kategoriene i Helt Andre Ting (som jeg er enig i at omfatter litt for mye forskjellig), men da burde det være noe litt mer generelt enn "Film/TV-Serie", og litt mer avgrenset enn "Helt Andre Ting".

Kanskje noe i retning av "Underholdning". Jeg mener ikke dere skal kalle det for det, men kanskje noe i den retning. Så kan det heller deles i flere underkategorier ettersom aktiviteten tilsier er passende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ved å lage en overordnet kategori som heter "kultur" og separere den fra spillkategoriene vil det jo bare skape et kunstig skille innad i det kulturelle begrepet, kontra å for eksempel kalle kategorien for "annen kultur".

På diskusjon.no så var Spill en kategori, og Kultur en annen. Ser ikke heelt problemet, selv om jeg skjønner hva du mener.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, skal ta opp dette med de andre. Jeg er i utgangspunktet for en slik kategori, men jeg vil ikke gjøre noen sprell uten at flere administratorer er enige ;)

Må og tenkes litt på hvor en slik kategori ville passet - og et passende navn på den. Eventuelle forslag eller meninger knyttet til dette utover de som alt er kommet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg synes "Kultur" funker best, innen for der så kan man ha video, lyd, litteratur, musikk osv. Selv om spill er kultur, så gjør det ikke noe at spill har en egen kategori synes jeg.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...