Treningsmagasinet.no Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det er ikke nødvendigvis en god idé å trene ute når det er skikkelig kaldt. Les hva skiløper Jørgen Aukland, trener Trude Dybendahl Hartz og førsteamanuensis Trine Stensrud ved NIH sier om trening i kulda. Les saken her Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har vært lite plaga med sjukdom gjennom min 30 år lange karriere som turløper, maratonløper og birk-trippel-deltaker. Men nå (i mitt 58. år) er jeg blitt forkjøla for 3. gang bare i vinter. Tror jeg er inne i en ond sirkel, der jeg skal prøve å ta att noe av det tapte, dermed blir det for mye trening og for lite kvile, og så sier kroppen stopp igjen etter 3-4 uker. Jeg veit så godt hva jeg egentlig skal gjøre, men har rett og slett for dårlig treningsdisiplin. Tror at kroppen tåler like mye trening som før, men må visst bli 60 før jeg lærer... Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Har problemer med frostskale i kinnene. selv om jeg bruker "bøff" som dekker mesteparten. hva slags teip bruker proffene når det er kaldt? er det lurt med kuldekrem? såfall hvilken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg