Gå til innhold

Nå kommer lesebrettene for fullt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye spennende for tiden,har dere tenkt på mulighetene for å sette sammen en type tablet med 2 skjermer ala en gammel dokumentperm.

Med led skjermer som bruker mindre strøm og så bruke det nyeste av cpu teknologi,varmeutvikling blir heldigvis ett mindre og mindre.

Deretter ligger jo thouts ,gps,wifi,3g(4g)og flashminne mye av samme som er brukt på det siste av mobiler som man bruker i operatør systemet.

Alle skolebøker legges på minnebrikker dette gjelder egentlig alt av bøker.

Den andre skjermen brukes da til arbeids skjerm og man deler og flytter ting som man vill mellom skjermene,dette gjør man også sømløst med andre i samme rom eller nettverk som har tilsvarende mappe.

Etter vært får vi stemmestyrings programmer (stemme til tekst og omvendt)navigering, spill og andre media funksjoner.

Tror dette blir redskap alle kan bruke på skole jobb,fritid ja stort sett til alt

Framtiden er spennende!!!

Med hilsen Knut Grøseth

Lenke til kommentar

Yust presis noe sånnt ja + at hele stasen skal være bøyelig med ny teknologi angående skjermene og selfølgelig mye lettere,dette tror jeg kommer fortere enn noen kan ane,dette blir gøy og revelusjonerende ;-)

Lenke til kommentar

Har selv en Kindle 2 og er kjempefornøyd. At ikke alle ebokformater støttes av de forskjellige lesebrettene er ikke noe problem. Feks kan man bruke freewareprogrammet Celibre e-book managment, som foruten av være et bra bibliotekprogram for ebøkene mine også konverterer smertefritt mellom de fleste formater. Men anbefaler at man kjøper et lesebrett med toutchskjermstyring, hvis man kan få tak i det. Klikkelyden fra "neste side" knappen på Kindle 2 er minst like irriterende i et stille rom som hard tastaturtasting på en lesesal ;-) ØrjanB

Lenke til kommentar

Har vært Kindle bruker i to mnd, og med reising som en del av jobben er dette bare genialt, og jeg er meget fornøyd med produktet. Har lastet ned problemfritt ca. 25 bøker og prisen på Kindle er nå allerede spart inn.

Dog er det ett stort minus med denne, og det er manglen av lys/lyskilde for å kunne lese i mørket.

Jeg ser også utfordringen med rettigheter, mengden med forskjellige lesebrett, mangelen på norske bøker, osv osv, men en eller annen hacker(DVD-Jon kanskje)fikser vel dette ganske snart, he he

Lenke til kommentar

"I mellomtiden kan du låne vanlige bøker på biblioteket. Og det helt gratis."

Genialt! Biblioteket er vår venn!

Og - ikke minst - bibliotekene er allerede i gang med å finne ut av hvordan de kan låne ut ebøker til oss!

Så forvent om få år at vi kan plukke opp en hvilken som helst ebok (og låne lesefjøl om vi ikke sjøl har en som passer), helt gratis og uten problemer.

Heia bibliotekene!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...