eirikol1 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei, eg har att Linux Ubuntu på maskina mi lenge, har og ein iPod Touch 2G 3.0FW og det har irritert meg så frykteleg lenge at eg ikkje har fått lagt inpå nye sanger på iPoden, har eit album av Gary Moore eg vill ha inpå til dømes, og eit par metallica og AD/DC album som eg vill ha ut, men eg får jo ikkje gjort det fordi Apple ikkje utvikler iTunes for Linux, eg har og prøvd med mange andre program som eg har funnet i software centeret på linux ubuntu 9.10, men ingen hjelper. eg har og jailbreaka den med Redsn0w 8 i tilfelle du skulle lure (på den tida windows pcn min funka til hardisken kresja...) har jo kjøpt ny pc som eg skal ha windows på men har ikkje fått RAMen enno (bestilte DDR2 og ikkje DDR3... <_< ) og det tar nokk eit par dager...er det nokon som har ein løsning på noko som kan funke og som har testa det sjølv? eg fekk hjelp av Sputnik for ei stund sida og han referete meg til ei side som ikkje hjalp stort, har prøvd alt som sto der, og siden eg ikkje fekk nokon fleire svar tenkte eg at folk berre trudde den var lagt ned så derfor lager eg denne nye tråden... Takk - Eirik Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Selv om Apple ikke lager programvare for Linux, finnes det flere måter å overføre musikk mellom en iPod og en Linux-PC. Du kan eksempelvis bruke gtkpod, som fungerer sammen med de fleste (alle?) iPod-modellene. Merk dog at Touch-modellen må være jailbreaket for å fungere sammen med programmet. Hvordan du bruker gtkpod under Ubuntu, forklares på hjemmesiden jeg linker til ovenfor. Har ikke erfaring med Touch selv, men regner med at det fungerer fint. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 eg har ikkje fått gtkpod til å funke, eg har òg ein jailbreaka ipod... Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ok. Du kan jo prøve å koble deg på gtkpod sin IRC-kanal. Der finner du helt sikkert noen som kan være behjelpelig om du forklarer nøyaktig hva problemet går ut på. Skulle gjerne hjulpet til selv, men har som sagt ikke erfaring med Touch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå