Gulrotsaft Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 de thåper jeg virkelig at de har fått til. ble innkjøp av 5970 på meg i dag Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 ATI har Catalyst Control Center som dreper pc'en om det blir fare for at varmen skal ta knekken på skjermkortet. Dette er bare en av flere failsafe's som skal hindre deg i å ødelegge noe dyrt. Har en maskin her hvor jeg har satt opp 2 stk HD3780x2 kort i crossfire og inntil jeg får bytta ut standardkjølerne med noe bedre så ligger varmen på rundt 80-100 grader under press uten at maskina mi kneler før jeg presser skjermkortene opp til 112 grader og barnevakta til ATI skrur av pcen. Desverre kan jeg ikke overklokke kortene pga den under pari kjølinga som kommer med kortene... For øvrig så mener jeg å huske at HD4870-serien fra ATI har generelle problemer med nettopp farger og merkelige objekter som dukker opp, uten at jeg skal si dette 100% sikkert. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Alle skjermkort som blir "for varme" får problemer med å rendere bilde. Enten det er kjernen, minnet eller shadere som blir for varme vil du få feil i bildet, eller at skjermkortet rett og slett slutter å reagere. Og det er som oftest innebygget i selve skjermkortet, ettersom at slike ting kan skje utenfor operativsystemet. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Er vel bare å hive på en annen kjøler, eventuelt vannkjøling Er jo også greit å ikke overkoke rommet heller, holde det nogenlunde rent slik at ikke skitt og støv samler seg i pcen og viftene. Endret 2. februar 2010 av Nesumar Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 det som og er lurt, er å kjøpe ein pc kasse med god ventelasjon, og la pcn stå mest muleg opent. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 50-60 grader er for kaldt for et skjermkort, da må det overklokkes mere Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Forskjellige meninger på det. Noen mener det er for varmt og vil ha effekt på grafikkortet, mens andre mener at det vil ikke bli forskjell før på 70, og kritisk på 80 grader. Lenke til kommentar
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ingenting er "for kaldt" for maskinvare. Sålenge det ikke oppstår kondens eller annet som kan kortslutte spiller det ingen trille om det så er -100C. Men nærmer du deg pluss 100C burde det ringe en bjelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå