OleBen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Da var det offisielt, Google har vist Nexus One for første gang. Info om mobilen finner du her: Google phone Jeg hadde Dev 1 fra før, og overgangen til Nexus One var smertefri. Det er en helt eventyrlig mobil, som overgår alle forventninger. Perfekt størrelse, sylskarp skjerm, jeg har fortsatt ikke noe å utsette på den. Er spent på hva prisen blir i Norge... Lenke til kommentar
psi-damage Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One. Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het? Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe? Takk Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One. Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het? Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe? Takk Jeg ville ventet på HTCs egen modell. Den har samme egenskaper, men kommer i tillegg med Sense 3.0 og optisk styring istedet for den lille track-ballen. Lenke til kommentar
jofa1960 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One. Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het? Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe? Takk Jeg ville ventet på HTCs egen modell. Den har samme egenskaper, men kommer i tillegg med Sense 3.0 og optisk styring istedet for den lille track-ballen. "AMOLED capacitive touch screen with pinch-to-zoom capability" får du også på HTC Desire. Dvs. du bruker to fingere til å zoome inn og ut. Det er ikke på Nexus One. Der kommer det et "forstørrelsesglass" som du må trykke på + eller - for å "zoome". Lenke til kommentar
lamabodo_InnleggNO Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One. Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het? Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe? Takk Jeg ville ventet på HTCs egen modell. Den har samme egenskaper, men kommer i tillegg med Sense 3.0 og optisk styring istedet for den lille track-ballen. "AMOLED capacitive touch screen with pinch-to-zoom capability" får du også på HTC Desire. Dvs. du bruker to fingere til å zoome inn og ut. Det er ikke på Nexus One. Der kommer det et "forstørrelsesglass" som du må trykke på + eller - for å "zoome". Dette var forsåvidt riktig om Nexus One da den ble lansert, men to OTA-oppdateringer fra Google har gitt pinch to zoom i både browser, gallery, maps og earth. Videre er det verd å merke seg at Paul på modaco.com, som har portet en lekket beta-utgave av Desire-ROM-en til Nexus, mener ROM-en tyder på at bootloaderen på Desire er låst (som på Tattoo), slik at det vil være vanskelig å roote den/flashe custom-ROMs. Såvidt meg bekjent er det fortsatt ingen som har klart å låse opp Tattoo-loaderen. Som kjent er alt du trenger å gjøre for å låse opp bootloaderen på N1 en ADB-kommando og å akseptere ansvaret du tar ved å gjøre det. Legg til at Google har kastet N1-telefoner etter utviklere, at både XDA-devs og modaco er fulle av folk med telefonen og at HTC har en passe elendig track-record hva softwareoppdateringer angår (jeg venter fortsatt på Hero-oppdateringa jeg ble lovet første gang i september) - så ble konklusjonen min å avbestille Desire og kjøpe N1. Jeg skulle gjerne hatt den optiske trackball-løsninga og hardwareknapper, men særlig HTCs treghet med å få oppdateringer ut gjør at ulempene med berøringsfølsomme knapper og Hero-trackball blir mindre viktige for meg. -LB Endret 26. februar 2010 av lamabodo Lenke til kommentar
xdrea Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 nå er det vel strengt tatt HTC som har laget Nexus One også..? Lenke til kommentar
lamabodo_InnleggNO Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 nå er det vel strengt tatt HTC som har laget Nexus One også..? Det er det, men det er Google som sørger for oppdateringer ift. software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå