Gå til innhold

Gamer.no LAN med litt størrelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker på at må fåes på plass er en samtale med gamer.no og administrasjonen hvorvidt de skal være delaktige i dette LANet og bruk av navnet gamer.no. Det sier seg selv at det er lettere å få lokale, sponsorer osv om man kan si at dette er på en måte i regi av gamer.no. Det er jo også gode muligheter for at kanskje gamer.no har mulighet til å stille på lan med skribenter som kan delta og blant annet skrive om dette LANet og legge det ut på siden. Gamer.no har jo også mange kontakter i det norske spillmarkedet og industrien og ved bruk av disse ville det sikkert vært mulighet for premier og lignende.

Før det bestemmes lokale og tid syntes jeg at de som har ansvaret for LANet bør ta en prat med ledelsen i gamer.no og snakke om hvorvidt dette kan knyttes til Gamer.no og hvor stor deltagelse og bruk av navnet.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker på at må fåes på plass er en samtale med gamer.no og administrasjonen hvorvidt de skal være delaktige i dette LANet og bruk av navnet gamer.no. Det sier seg selv at det er lettere å få lokale, sponsorer osv om man kan si at dette er på en måte i regi av gamer.no. Det er jo også gode muligheter for at kanskje gamer.no har mulighet til å stille på lan med skribenter som kan delta og blant annet skrive om dette LANet og legge det ut på siden. Gamer.no har jo også mange kontakter i det norske spillmarkedet og industrien og ved bruk av disse ville det sikkert vært mulighet for premier og lignende.

Før det bestemmes lokale og tid syntes jeg at de som har ansvaret for LANet bør ta en prat med ledelsen i gamer.no og snakke om hvorvidt dette kan knyttes til Gamer.no og hvor stor deltagelse og bruk av navnet.

Dette er jeg helt enig i :)

Error, vil du prøve å ta deg av dette, eller har du pratet med de allerede? :)

Lenke til kommentar

Jeg har mannet meg opp til å spørre husets matriark, og det går bra at vi sitter i kjelleren om vi passer på å ha igjen dørene. Hvis vi skal være mer enn 5-6 stykker foreslår jeg likevel at folk tar med egne stoler.

Om vi mot formodning må ha det et annet sted så foretrekker jeg Oslo, det er vel mest beleilig i forhold til transport fra andre steder i landet også.

Dette er flott, men sånn som det ser ut nå blir det mest sannsynlig litt for mange personer som kommer til at det blir plass i en kjeller. Uansett er det fint å ha muligheter ;)

Det var en spøk : >

Lenke til kommentar

Godt tiltak folkens! Hvis dette skal holdes i Oslo skal jeg ta meg en tur :) Jeg vet ikke hva leieprisene ligger på her i Oslo, men skoler/gymsaler bør vel være det billigste? Så er det viktig å få tilgang til en linje fri for brannmurer og begrensninger, samt sørge for et skikkelig vakthold med folk over 18 år, med tanke på brann, bråk, tyveri, fyll etc. For internett er det vel viktig med en skikkelig DHCP-server, med QoS og mulighet for diverse restriksjoner slik at trafikken kan fordeles bra, spesielt om tildelt båndbredde blir av det sparsomme slaget. Å ha internett regulert av skole eller offentlig etat er lite morsomt :)

Mener å huske at vi beregnet 2A per deltager når jeg var aktiv med å arrangere LAN, slik at f.eks. 100 deltagere vil kreve omlag totalt 200A fordelt. Eller er jeg helt på jordet nå? :)

Lenke til kommentar

1A holder sikkert i det fleste tilfeller det ja... Men det er når folk begynner å ta med seg ekstrautstyr. Høytalere, ekstra skjermer, spillkonsoller, tver at det begynner å dra på :) Får en ikke mer en 1A per pers til disp så bør det i alle fall begrenses litt hva en får lov til å ta med seg.

Min erfaring med Gateway/DHCP-server er i alle fall at den bør være litt kraftig dersom det går mye forskjellig trafikk igjennom den, og da spesielt torrentrafikk med alle de tilkoblingene som følger med. Dette kommer jo selfølgelig an på antall deltagere, men med f.eks. en mengde på 100+ så holder det ikke med en zyxel-router akkurat...

1000mbit, jøss! :) Hvem fikk dere det fra?

Edit: Synes også tråden fortjener en plass i Community - LAN-Parties, så flytter den dit..

Lenke til kommentar

EDIT: Lagde et forum veldig raskt (har ikke skrevet noen poster enda). Vil dette fungere tror dere?

http://gamerlan.foru...n.net/forum.htm

[quote name='backstabber' date='07.01.2010

Når vi dro til nærmeste lokale el butikk fikk vi bare et headset og musematte til 1k uten noe problem. Var bare å spørre. (snip)

En irc kanal er nullstress å sette opp, har satt opp noen før, må bare finne ut hvordan igjen. Snakker da med irc kanaler med bots osv og ikke en fislete som blir borte såfort ingen er i den til enhver tid.

IRC høres vel egentlig ganske bra ut, men jeg vet ikke hvor godt dette vil virke i praksis. For det første må man være pålogget til en hver tid for å være sikker på å få med seg alt, og for det andre er det vanskelig å begrense en IRC kanal til kun "crew", noe som kan være nyttig i blant.

Det første jeg tenker på at må fåes på plass er en samtale med gamer.no (snip)

Det skal jeg forsøke så fort som mulig.

Jeg har mannet meg opp til å spørre husets matriark, og det går bra at vi sitter i kjelleren om vi passer på å ha igjen dørene. Hvis vi skal være mer enn 5-6 stykker foreslår jeg likevel at folk tar med egne stoler.

Om vi mot formodning må ha det et annet sted så foretrekker jeg Oslo, det er vel mest beleilig i forhold til transport fra andre steder i landet også.

Dette er flott, men sånn som det ser ut nå blir det mest sannsynlig litt for mange personer som kommer til at det blir plass i en kjeller. Uansett er det fint å ha muligheter ;)

Det var en spøk : >

Fail fra min side :whistle:

Angående tech-diskusjonene: Vi trenger et par stykker til som "tech-guys" (husk, du må virkelig kunne de tingene du trenger ift. å være tech-guy på LAN).

Siden jeg tror det er realistisk at mellom 50-100 personer kommer så trenger vi et visst antall med folk som kan fylle denne rollen. Jeg er ikke helt sikker, men kanskje to-tre personer i tillegg til Chanassa? (Chanassa vil lede den gruppen med folk.)

Vi trenger også flere personer som kan hjelpe til å ordne border og stoler osv!

Endret av Error
Lenke til kommentar

Forumet funker med en fin logo på toppen :D Vi fikk 1000mb linje fra skolen. Vi går tilfedig vis på den skolen som har serverene til hele kommunen. Derfor var det godt nett der. Skal det vere i en gymsal må dere være sikker på at alt på skolen sitt interne nett er beskyttet. De sa IT ansvarlige på skolen at det var når vi hadde LAN, men alt på fellesserveren til skolen ble slettet under LANet....

Lenke til kommentar

Hvis dere vil kan vi godt lage en avgrenset forumseksjon her på Innlegg, hvor Crewet får adgang.

Det er jo helt klart det optimale da vi slipper å benytte andre forum og lage nye brukere. Om noen andre skulle bli involvert vil det også være mye enklere å bare henvise til en kategori på Innlegg.no. Det er jo ikke noen stor anstrengelse, men hvorfor gjøre det tyngre enn det det behøver? Grunnen til at jeg mener et forum er bedre enn IRC er fordi man slipper å hele tien måtte være tilgjengelig for å få med seg samtaler. Man kan logge på noen timer senere og lese seg up to date.

Ellers må jeg nesten gratulerer Error med min nominasjon til årets foreløpig lengste quote. Da jeg sto på t-banen med iPhonen kunne jeg nesten ikke tro hvordan den bare fortsatte nedover og nedover og nedover ^_^

Lenke til kommentar

Hvis dere vil kan vi godt lage en avgrenset forumseksjon her på Innlegg, hvor Crewet får adgang.

Det er jo helt klart det optimale da vi slipper å benytte andre forum og lage nye brukere. Om noen andre skulle bli involvert vil det også være mye enklere å bare henvise til en kategori på Innlegg.no. Det er jo ikke noen stor anstrengelse, men hvorfor gjøre det tyngre enn det det behøver? Grunnen til at jeg mener et forum er bedre enn IRC er fordi man slipper å hele tien måtte være tilgjengelig for å få med seg samtaler. Man kan logge på noen timer senere og lese seg up to date.

Ellers må jeg nesten gratulerer Error med min nominasjon til årets foreløpig lengste quote. Da jeg sto på t-banen med iPhonen kunne jeg nesten ikke tro hvordan den bare fortsatte nedover og nedover og nedover ^_^

Det er sant, men jeg vet enda ikke hvor stor rolle gamer.no med innlegg.no faktisk har lyst til å spille. Selv om det er en admin som tilbyr seg å lage dette forumet er det faktisk TST som skal bestemme. Jeg har forresten sendt en melding til TST.

Angående mitt "quote-mountain" skal jeg selvsagt edite dette nå. La ikke merke til det, og siden jeg siterte så mange gikk det rent i surr for meg :p

Edit: Jeg har faktisk quotet flere personer i flere omganger ved bruk av multisitat, men jeg må ha rotet til et eller annet til de grader!

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det blir opp til TST å bestemme hvor mye Gamer.no skal involvere seg i selve LANet ja. Men en underdel på forumet oppretter jeg gjerne for dere.

Hvis den som er ansvarlig kontakte meg med hvem som skal ha adgang så skal jeg ordne det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...