Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Gamer.no LAN med litt størrelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En gamer.no medlem er en gamer.no medlem, uavhengig av hvor lenge han/hun har vært på forumet (eller lurket) etter min mening.

Og hvis en person som har vært medlem i en dag og har postet ett innlegg på forumet kommer på LANet er det mye større sjanse for at han/hun blir aktive!

Som sagt så er jo en god bit av poenget med LANet å bli bedre kjent med hverandre.

Lenke til kommentar

Du kan si at det blir en mellomting. LANet er kun for gamer.no medlemmer (det er mulig at det kan gå an å ta med en venn, men vi må diskutere det først), men samtidig er det jo muligheter for at det er mange som vil bli med.

Hvis alt går i boks får vi et lokale som har plass til opp til 100 personer. Hvis alle disse plassene blir fylt (noe som jeg absolutt ikke kan vite om vil skje) er det jo hverken "lite koselig" eller "public" (i den forstand at alle som vil kan komme).

Lenke til kommentar

Jeg mener iallefall at vi kan kjøre med så mange man føler er komfortabelt. Allerede etter bare èn dag er det over 130 stykker som har meldt sin interesse og det er ikke noe jeg synes vi bare skal snu oss vekk ifra om det skal kalles et Gamer.no LAN. Jeg sier ikke at vi må ha med 130 stykker, men om det skulle vise seg at man har kapasitet og mulighet til 90 ser jeg ingen spesiell grunn til å stoppe på 50 om pågangen fremdeles holder.

Om det er den "interne gruppa" som møter opp eller en gjennomsnittlig bruker har da ingenting å si. Om noen frykter å ikke bli bedre kjent fordi det er flere der så er det jo ikke verre enn å sette seg der man ønsker det.

Lenke til kommentar

Kanskje vi burde få noen i nettverket som tilhører innlegg.no til å skrive noe på sin side(nå tenker jeg først å fremst på gamer.no) om dette lanet. Da kommer jo flere til å registrere bruker og melde seg på lanet. Men dette burde vi egentlig vente litt med til vi har en lokasjon og et tidspunkt. eller hva syntes dere, skal vi spørre gamer.no om de kan slenge ut en større artikkel om dette å se om det kommer fler folk? :)

Error, når den pollen som er aktiv er ferdig, kan du sette opp en poll om når folk eventuelt vil ha dette?

For meg hadde det vært best i sommerferien grunnet at jeg jobber som lærling og samtidig driver eget firma (mer fritid og kan lettere være med å sette opp, ta ned osv)

åsså om gamer.no eller noen andre kunne skaffet oss en hjemme side (gamer.no må da ha subdomener? ) så hadde vi hatt en mulighet til å annonsere oss litt bedre og vise oss litt mer "fram" enn på et forum. dette er også lettere når en eventuell påmelding starter.

Vi som nå er i crewet, vi burde ha et sted hvor vi kunne snakket sammen, da tenker jeg mest på et lukket forum og eller f.eks Msn. Hva syntes dere?

Jeg kommer til å legge meg nå, så svarer ikke på eventuelle svar på denne posten før i morgen.

Natta, luuv all of you <3

EDIT: eventuelt er jo nettby en kanal hvor vi kan ha lukkede grupper, kanskje vi i crewet skulla hatt en gruppe der? Bare et litt trøtt forslag fra min lille side :))

Endret av chanassa
Lenke til kommentar

Kanskje vi burde få noen i nettverket som tilhører innlegg.no til å skrive noe på sin side(nå tenker jeg først å fremst på gamer.no) om dette lanet. Da kommer jo flere til å registrere bruker og melde seg på lanet. Men dette burde vi egentlig vente litt med til vi har en lokasjon og et tidspunkt. eller hva syntes dere, skal vi spørre gamer.no om de kan slenge ut en større artikkel om dette å se om det kommer fler folk? :)

Error, når den pollen som er aktiv er ferdig, kan du sette opp en poll om når folk eventuelt vil ha dette?

For meg hadde det vært best i sommerferien grunnet at jeg jobber som lærling og samtidig driver eget firma (mer fritid og kan lettere være med å sette opp, ta ned osv)

åsså om gamer.no eller noen andre kunne skaffet oss en hjemme side (gamer.no må da ha subdomener? ) så hadde vi hatt en mulighet til å annonsere oss litt bedre og vise oss litt mer "fram" enn på et forum. dette er også lettere når en eventuell påmelding starter.

Vi som nå er i crewet, vi burde ha et sted hvor vi kunne snakket sammen, da tenker jeg mest på et lukket forum og eller f.eks Msn. Hva syntes dere?

Jeg kommer til å legge meg nå, så svarer ikke på eventuelle svar på denne posten før i morgen.

Natta, luuv all of you <3

EDIT: eventuelt er jo nettby en kanal hvor vi kan ha lukkede grupper, kanskje vi i crewet skulla hatt en gruppe der? Bare et litt trøtt forslag fra min lille side :))

Vi har allerede en artikkel på forsiden til gamer.no :)

Angående subdomene og annonsering vet jeg ikke helt hvor nødvendig det er pga. vi har denne tråden. Det er tross alt ingen andre en gamer.no medlemmer som er invitert (muligens unntak, kanskje alle kan ta med 1 venn, det er uklart.)

Men jeg er enig med at vi trenger en webside hvor folk kan betale og melde seg på. Vi får se i morgen eller i løpet av de neste dagene hvordan vi gjør dette.

Jeg støtter også forslaget om at crewet burde ha et lukket forum hvor vi kan diskutere oss imellom. Jeg kan sette opp et superenkelt phpBB forum eller noe i den dur.

Angående tidspunkt er jeg ikke sikker på det enda. Jeg vil først og fremst skaffe lokaler, sånn at vi kan legge LANet til tider hvor lokalene vi bruker er ledige.

Jeg hadde personlig ikke tenkt å vente så lenge som til sommerferien. Uansett synes jeg at vi burde ha en god pause mellom vårt LAN og TG. (Gjelder uansett om lanet er før eller etter TG.)

Lenke til kommentar

Glem ikke Atsjonas. Slenger meg på den, prøv å ikke gjør det i påsken. Nårsomhelst ellers fungerer fett for meg, though. Nå burde vi nok få konkretisert en god del før vi snakker veldig mye med Gamer.no, men ingenting er umulig! Kan godt være en "public relations" figur av ett eller annet slag jeg. Uten at jeg skal komme med altfor gærne påstander så tror jeg ganske mange har sett meg en eller annen plass på forumet. :)

Lenke til kommentar

Som du sier hadde en side for registrering og nyheter vært veldig praktisk, men om Gamer.no er villige til å la brukere få en underside og leke med blir jo noe helt annet. Jeg ville iallefall vært skeptisk om jeg hadde blitt spurt om noe sånt. Uansett er det vel ikke nødvendig enda, da man først må få lokaler og antall grovt skissert opp. Men det er jo klart at om Gamer iallefall kunne puttet navnet sitt på det så hadde det kanskje blitt en del lettere med tanke på hvem som vil leie ut... (dådyrøyne igjen ^^).

Et eller annet sted man kan planlegge er iallefall et must og er vel også rimelig enkelt å ordne.

Lenke til kommentar

Synes det er greit at man må være medlem for å kunne komme, men synes det blir litt feil å begrense antallet før vi i det hele tatt vet hvor mange som kommer. Jo større LAN, jo bedre (med visse begrensninger). Er da ingenting i veien for å sosialisere bare fordi det er andre der også.

Vi må vite hvor lokalet skal vere/hvor stort det skal vere for og kunne si i hvordan by det skal ligge. Siden 70% ikke drar på LAN utenfor hjemmbyen sin er det umulig å si hvor mange som kommer uten å vite hvor det skal vere.

Det skal også nevnes at den første crew-medlemmen er på plass. Chanassa var den "heldige" og tar plassen som "Tech-guy".

Jeg vil og vere med! Jeg kan bidra med alt som jeg kan gjøre i fra kontorstolen + litt erfaring.

men hvordan stiller gamer seg til dette? Er de med å arrangerer, jeg tenkte støtte fra dem osv. After all trenger vi switcher og annet stuff :)

Send mail rundt til forskjellige nettbutikker og spør om de kunne hjulpet med utstyr. Sannsynligvis vil de bli mer interesserte om det er mulighet for reklame eller noe lignende, men det er sånt man bare må regne med. Man må vel også regne med å få et lass nei "Nei", så ta det du får :p

Når jeg var med og arrangere LAN sendte vi mail til nesten alle nettbutikker + gamer, hardware +++. Fikk nei fra alle.

Når vi dro til nærmeste lokale el butikk fikk vi bare et headset og musematte til 1k uten noe problem. Var bare å spørre.

Mitt tips er å ta de nærliggende lokale data butikkene. Gå en runde gjennom hele byen å spørr alle. De store kjedene slik som elkjøp & expert gir gjerne bort ting uten å mukke. Til de mindre butikkene kan vi henge opp bannere innei lokalet.

Når vi arrangerte LAN in the middle of nowhere (80 pers LAN) kjørte vi 1 mil til nærmeste by å samlet inn premier til en verdi over 7k. Om gamer.no går bra fortiden kan vi kansje se den veien også? Et godt tips er jo å selge mat der. Når vi arrangerte LAN bestillte vi mat rett fra de som lager den og tjente gode penger, baker man selv er det jo nesten 100% fortjeneste.

Beklager at det blir mange refferanser til olsbor LAN her men det er det jeg har erfaring fra :p

EDIT: Tid er viktig her. Det er ikke sjans i havet at dette skjer før sommerferien. Om det skjer sprenges hodet mitt! Når vi arrangerte LAN i klassen brukte vi skype til alt av planlegging. Men om de som bor i Oslo kan møtes hadde jo det vert awesome!

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Hei igjen og god morgen folkens :)

Det er som det blir sagt her, att skal man arrangere et bra Lan må man ha tid til å planlegge litt og jeg trur ikke dette blir noe av før sommerferien, det er for langt kort tid rett å slett.

Til deg som sa du ville være tech, jeg vil snakke litt med Error, har noen ideer om hvordan vi bør organizere crewet :)

Til Error, jeg kommer til å skrive en PM til deg, fint om du svarer på den så fort du får den :)

Lenke til kommentar

Vedrørende alt snakket om hvordan dere som har tenkt å arrangere dette burde organisere dere så høres det å sette opp nye fora, opprette Nettby-grupper og slike ting fryktelig overdrevet ut. Hva med en IRC-kanal? :)

Takk! Godt det ikkje berre var meg som synst det. Nettby?! Come on...

Er ingenting i vegen for at dette kan skje før sommarferien, det er ikkje TG det er snakk om her :) Men då må sjølvsagt dato og lokasjon setjast snarast, helst bør det vel vere klart i løpet av månaden.

Lenke til kommentar

Vedrørende alt snakket om hvordan dere som har tenkt å arrangere dette burde organisere dere så høres det å sette opp nye fora, opprette Nettby-grupper og slike ting fryktelig overdrevet ut. Hva med en IRC-kanal? :)

Takk! Godt det ikkje berre var meg som synst det. Nettby?! Come on...

Er ingenting i vegen for at dette kan skje før sommarferien, det er ikkje TG det er snakk om her :) Men då må sjølvsagt dato og lokasjon setjast snarast, helst bør det vel vere klart i løpet av månaden.

Som sagt, et trøtt forslag fra min side :p

Lenke til kommentar

En irc kanal er nullstress å sette opp, har satt opp noen før, må bare finne ut hvordan igjen. Snakker da med irc kanaler med bots osv og ikke en fislete som blir borte såfort ingen er i den til enhver tid.

Høres bra ut :o

Er det da jeg skal gjemme meg i et hjørne for jeg har aldri brukt IRC før, aldri trengt det (A)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...