Landeplagen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Noen ganger når jeg spiller eller ser film på 360'n min blir fargene rare. Det virker som om fargen blå ikke eksisterer, og blir erstattet med grønn/rød. Alt blir litt "traurigere". Jeg bruker en HD-composite (eller så er det component) kabel fra xbox til forsterker, og så til TV. Jeg er sikker på at det ikke er TV'en. Ellers er jeg usikker. Har prøvd å endre fra/til 720/1080 på xboxen uten hell. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Gamez Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Noen ganger når jeg spiller eller ser film på 360'n min blir fargene rare. Det virker som om fargen blå ikke eksisterer, og blir erstattet med grønn/rød. Alt blir litt "traurigere". Jeg bruker en HD-composite (eller så er det component) kabel fra xbox til forsterker, og så til TV. Jeg er sikker på at det ikke er TV'en. Ellers er jeg usikker. Har prøvd å endre fra/til 720/1080 på xboxen uten hell. Noen som vet hva det kan være? mulig det kan være RRoD som er i fødselen.For ca 2 år siden hadde jeg det problemet når jeg spilte noen ganger,i tillegg til merkelige farver forsvant også lyden av og til.Gikk vel en ukes tid så var RRoD et faktum.Trenger selvsagt ikke være det samme som kan skje hos deg,men du bør ha tlf nr. til MS kundeservice klart i tilfelle... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 mulig det kan være RRoD som er i fødselen.For ca 2 år siden hadde jeg det problemet når jeg spilte noen ganger,i tillegg til merkelige farver forsvant også lyden av og til.Gikk vel en ukes tid så var RRoD et faktum.Trenger selvsagt ikke være det samme som kan skje hos deg,men du bør ha tlf nr. til MS kundeservice klart i tilfelle... Ah. MS vil nok være lite hjelpsomme, da xboxen jeg har allerede har vært til reparasjon for en god stund siden. Da blir det nok ny 360. Er kanskje like greit. Lider ingen økonomisk nød, og en Elite har større harddisk, samt passer bedre med oppsettet mitt i og med at den er svart. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Tviler på det har noe med rrod å gjøre og uansett så fikser ms den gratis uansett om den har vert på reparasjon 2 ganger. Har du testet å koble xboxen direkte til tven eller bruke andre kabler for å utelokke feil med forsterkeren og kablene. DU har nok komponetkabel (blå-grønn-rød+hvit-rød lydkabler) Endret 7. januar 2010 av Head_Hunter Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 De fikser den vel ikke om garantien er gått ut? Jeg tror muligens den blå ledningen er problemet. Virker som fargen blå forsvinner når dette skjer. Vanskelig å teste, siden det ikke skjer regelmessig. Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 du må huske at i norge har vi reklamasjon på 5 år så lenge du kjøpte xboxen i norge og for mindre enn 5 år siden så reparerer dei den for deg. men kan ambefale elite, men tror de e lurt av deg å få takk i eit sånt transfer kitt, vis du har live så kan du recovre, men da får du bare profilen din og gamerscore lagrede ting må du vel elten ha de kittet eller minnebrike. går du for elite og har hd-tv så kan du også kjøpe hdmi kabbel. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Reklamasjonsretten er på fem år, men då er det selgar som er ansvarleg, ikkje Microsoft (i alle fall ikkje direkte). Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Som jeg sa i går: Prøv en annen kabel Lenke til kommentar
Heretic_InnleggNO Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Får du samme problemet hvis du kobler komponentkablene direkte inn i TV-en? Hvis ikke ligger problemet i mellomleddet - recieveren, og koblingene der i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå