Gå til innhold

ICC lock-out system.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå raidet en god del opp igjennom tiden, og nå i det siste har jeg gått litt mer hardcore en jeg har gjort i fortiden.

Problemet er bare dette, jeg hater å vente.

 

Er det bare meg som synes det å vente på bosser og lock-ups er ufattelig kjedelig, samtidig så må man løpe rundt i ICC med bedre gear en hva dropper der(hittil).

En kamerat av meg som spiller mage og er på et helt annet nivå, han gidder ikke å gjøre ICC25 engang fordi han er i TogC25 heroic gear og det å kjøre ICC25 er faktisk NEDGRADERING av gear.

 

Boss lock-out system er etter min mening det beste Blizzard har å tilby for å holde alle på samme nivå, men er det så smart?

Det vil si at ingen kommer til å bry seg en døyt om hvem som fikk realm first, for alle drepte den samme bossen samtidig som deg, takket være "equal lock-up" i bosser.

Akkurat samme som med de 4 første bossene som er der nå, alle guilds i verden og pappan dems cleara jo de 4 første i løpet av en time.

 

Ikke at jeg bryr meg om realm/world first, men det er en del av konkuransen, og med boss lock-up som er nå, blir det eneste som skiller guild fra guild bare timing, for alle andre kommer til å downe samme boss som deg i løpet av 2-3 minutter uansett.

 

Boringcrown 25, takk for 3-4 mnd med venting, pve er så win.. nawt

/pve rant off.

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være litt slitsomt å vente så lenge, men det er fortsatt litt konkurranse med å være første kill på realmen, med tanke på at det kommer til å være et stort rush om hvem som går igjennom fortest og lærer seg taktikker fortest.

 

Men det kommer ikke til å ta 3-4 måneder mellom hver wing i raidet, starten kan hende at tar litt tid, men jeg tror ikke de neste delene tar så lang tid. Cataclysm høres ut til å være nærmere enn vanlig mellomrom mellom expansions også. Tipper det tar 2 måneder kanskje med hele + en stund der man fortsetter med raidet og åpner heroic versjon, så kommer Cataclysm rundt, tja April/Mai =)

 

Ps. Hadde lite med det faktum hele tråden ble startet om, men pytt pytt :p Men agreed, litt lang tid hvis det skal ta en måned mellom hver wing.

Endret av Remnant
Lenke til kommentar

Med 3-4mnd venting tenkte jeg mer på heroic opening, men jeg tror også det kommer til å ta lengre tid da man må denge Arthas for å unlocke heroic.

Alt jeg gjør om dagen er 1 random heroic for så å logge over på Roguen min og kjører BGs, det er alt WoW er atm, det og dailies.

 

/bored

 

Plagueworks åpner på onsdag etter patch, det var... 5 uker mellom wing 1 og wing 2 opening?

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at de gradvis åpner flere og flere wings (?) av ICC er nok at Blizzard ikke vil gi ut alt innholdet samtidig og dermed forlenge levetiden til Wotlk. Nok et kynisk trekk dessverre, de gjorde det samme med Argent Tournament. Hele daily-quest systemet er der av samme grunn. Blizzard liker å hemme framgangen til spillere sånn at de selv kan regulere når de må lage nytt innhold osv.

 

Sidenote: Trodde TotgC25 hadde ilvl 264? ICC25 har ihvertfall også det.

Lenke til kommentar

Levetiden til Wotlk sluttet da de begynte med boss lockout i TotgC, og la til DKs.

Venter bare på Cata atm, rated BGs er det eneste som holder meg spillende.

 

3 uker til neste lock-up, jippi, bare gå inn med PvE guilden min om en 6-7 timer, kommer ut igjen 2 timer senere og da er det bare å vente i 3 uker på nye bosser..

Er så udugelig kjedelig.

Lenke til kommentar

Mmo-champion melder nå at det er 2 uker mellom wings åpner.

Typisk, rett etter at jeg sier at de kommer til å bruke evigheter, noe som har vist seg sant i så veeeeeeeeldig mange tilfeller, så går de og gjør det absolutte motsatte denne gangen.

 

Vet ikke om jeg skal grine eller le, grine fordi det fortsatt er venting, eller le fordi de kanskje (bare kanskje) har de skjønt at de ikke kan vente for lenge med hver wing.

Jeg tror egentlig de bare har gjort en feil, tipper de mente 2mnd mellom wings åpner.

 

2 uker er fortsatt alt for mye, med tanke på at det er x antall forsøk på noen bosser.

De vil jo ikke skru opp hvor mange forsøk man har, for da går det for fort..

L2lag harde raids som i vanilla? Oo

Lenke til kommentar

Hvis det er så grusomt, ikke spill det. Blir for dumt å klage. Ja, det er for å drøye tiden, men alternativet ville ikke vært å lansert alt idag. Det ville vært å vente til absolutt alt var ferdig. Kjenner selv en som har dillet rundt i ICC beta og nevnt at de fleste senere kampene var langt fra ferdig.

 

Argent tournament dailies tar tid, ja, delvis for å begrense hvor fort en person kan peise gjennom de. Men "liker å hemme framgangen til spillere sånn at de selv kan regulere når de må lage nytt innhold osv"? HÆ? Det tar vesentlig lengre tid å lage innhold enn det tar å spille gjennom det, det gjøres slik for å gi utviklerne tid til å lage mer, ikke for å være drittsekk men for å gi deg noe smått å dille med om det frister. Å lage nytt og spennende innhold tar tid og krefter, er ikke bare å knipse med fingrene.

 

Vanilla wow var vanskeligere, ja, men mye av det var a) idiotisk B) nostalgi. MC var utrolig enkelt, vanskelig kun fordi raid UI'en til blizzard var ekstremt mangelful og de fleste aldri hadde spilt raids før. BWL var vanskelig fordi det faktisk var litt mer spennende bosser der, samme gjelder ZG. Begge var utrolig gøy derimot og Nefarian var virkelig stress på dps'n.

 

AQ40 så begynte det virkelig å bli noe, C'thun var vanskelig og var en av få fights hvor alle måtte forventes å vite hva man skulle gjøre gjennom hele fighten. Som forsåvidt var hysterisk morsom. Naxx var vanskelig, ja, men de fleste fights var bare tilbakestående. Heigan kom man fram til, gjerne med ett par døde på veien og alle med halv helse/mana. Thaddius sin polarity kunne skape gigantiske lagg spikes som kunne få flere drept...

 

Det er egentlig kun en ting som irriterer meg i ICC og det er gear. Jeg er enhancement shaman, det finnes 1! item med expertise til meg i hele instancen. Til og med tier 10 eier ikke en eneste expertise. Hver eneste strenght ring/neck/back har expertise, alle agi items utenom 1 back har det ikke. Syns det er toskette å ignorere 3 classes som faktisk bruker expertise.

Lenke til kommentar

Hvis det er så grusomt, ikke spill det. Blir for dumt å klage. Ja, det er for å drøye tiden, men alternativet ville ikke vært å lansert alt idag. Det ville vært å vente til absolutt alt var ferdig. Kjenner selv en som har dillet rundt i ICC beta og nevnt at de fleste senere kampene var langt fra ferdig.

 

Argent tournament dailies tar tid, ja, delvis for å begrense hvor fort en person kan peise gjennom de. Men "liker å hemme framgangen til spillere sånn at de selv kan regulere når de må lage nytt innhold osv"? HÆ? Det tar vesentlig lengre tid å lage innhold enn det tar å spille gjennom det, det gjøres slik for å gi utviklerne tid til å lage mer, ikke for å være drittsekk men for å gi deg noe smått å dille med om det frister. Å lage nytt og spennende innhold tar tid og krefter, er ikke bare å knipse med fingrene.

 

Vanilla wow var vanskeligere, ja, men mye av det var a) idiotisk B) nostalgi. MC var utrolig enkelt, vanskelig kun fordi raid UI'en til blizzard var ekstremt mangelful og de fleste aldri hadde spilt raids før. BWL var vanskelig fordi det faktisk var litt mer spennende bosser der, samme gjelder ZG. Begge var utrolig gøy derimot og Nefarian var virkelig stress på dps'n.

 

Det er ikke jeg som klager, jeg bare konstaterer det åpenbare. Spiller fortsatt jeg, men hopper nok av i seneste framtid, bare for å få en pause til Cataclysm.

 

Selvfølgelig tar det lenger tid å lage innhold enn og spille igjennom det - nettopp derfor må de kontrollere tidsmengden slik at spillere ikke sitter med tomme hender, da forlater de spillet. Man får også den følelsen av at nytt innhold er rett rundt hjørnet hele tiden, men i mange tilfeller venter man bare på å bygge opp nok emblems/reputation (Ahn'Qiraj war effort anyone?). Når det er sagt har WoW en ekstrem mengde innhold fra før av, jeg skal ikke klage så mye.

 

Hvis de hadde sluppet hele ICC-instancen umiddelbart hadde antageligvis Arthas vært død nå eller i nærmeste framtid. Jeg forstår at de må drøye den for å tidslinjen til Cataclysm til å fungere, samt unngå den situasjonen Naxxramas i classic og Sunwell i TBC ga, nemlig alt for kort tid til å fullføre den siste instancen, som ble lagt til fordi de slapp "hovedbossen" for tidlig (selvom classic ikke hadde noen hovedboss).

 

Er selvfølgelig enig i at classic WoW var herlig, men mye skyldes nok (som du sier) nostalgien. Det var også litt mer.. straightforward å raide før - man trengte ikke utallige badges og emblems, det var ingen lockouts, ingen hard modes. Samtidig vil jeg si at det er bra at WoW blir mer kompleks og tilbyr tøffe typer for de mest ivrige spillere og tilby casual spillere noe å gjøre også.

Lenke til kommentar

Hvis det er så grusomt, ikke spill det. Blir for dumt å klage.

Jeg er enig i resten du sa, om at mesteparten av hvorfor vanilla var så elsk er nostalgien, og følelsen av å faktisk gjøre noe i den lille verden av pixeldyr og pixeldrager.

 

Hvis det er grusomt så ikke spill det.

Lite problem der, jeg har sagt til guild leader'n i PvE guilden at jeg skal være med frem til Arthas også får vi se om jeg fortsatt liker å slå på scripted pixels og hoppe vekk fra fæle ting på gulvet.

Det var foressten PvE 101, ikke stå i fæle ting på gulvet.;D

 

Jeg er en mann for mitt ord så frem til Arthas skal jeg, om jeg så må vente, men det forandrer ikke faktum at ventetiden er helt for j...ja.

 

Jeg bruker 85% av tiden i WoW på Roguen min i BGs og denger rød-navna alliance nisser uansett, fordi det finnes jo ikke noe PvE progress.

PvE bare stoppet med ICC, og det som er ille som du også nevner er jo at de har glemt at expertise finnes, og faktisk brukes! :o

Så hva gjør man, man farmer TogC25/heroic fordi det er jo ikke noe annet..

gg?

 

Samtidig vil jeg si at det er bra at WoW blir mer kompleks og tilbyr tøffe typer for de mest ivrige spillere og tilby casual spillere noe å gjøre også.

Dette blir litt off-topic, men jeg ville bare si at det de gjør med casuals, og bare gir de ca alt de vil ha, enten BoA items, emblems og annet gear uten å faktisk ha gjort noe for det, er helt latterlig.

Gå i WSG, sjekk midfield, de er vanligvis hodeløse kyllinger som bare er i WSG for å gjøre dailien, og bryr seg full bøtte om du vil ha assist med flag carrying men istedet bare går og jakter på en alliance.

Som de 2sec senere dør av, fordi han faktisk var der for å spille spillet og ikke løpe i sirkler.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Helt enig i at gear de får er langt over det de fortjener, men samtidig ser jeg det de gjør fra et business-perspektiv. En annen løsning jeg hadde likt bedre hadde vært å gi casual-spillerne 2/3 tiers under det beste gearet, ikke som nå, når de får det nest beste.

 

Edit:

 

Å si at det bare er å slutte og spille synes jeg blir for lett. Det må være lov å rette kritikk mot spillet og samtidig mislike noen aspekter.

Endret av Joananas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vegret meg lenge mot å registrere meg på dette forumet (Selv om jeg daglig leser). Men denne gangen klarte jeg ikke å dy meg.

 

Du klager over at ICC har dårligere gear enn hva du finner i TOGC, noe som er veldig feil. Generelt har gearet i 3.2 vært sinsykt dårlig optimalisert, som i form av at du ender opp med 500 hitrating. Togc dropper også "bare" 258 gear, og om jeg tar en kjapp titt på din pve shaman så har du to items som er over 258, hvorav ingen er fra togc. Gearet i ICC er langt bedre enn hva du finner i ToGC, samtidig må du faktisk bruke en kvadrananometer av huet ditt for å ikke komme deg under hitcap og expertisecap, noe jeg igrunn setter pris på.

 

Du klager over gating selv om du enda ikke har fullført Plagueworks på hverken 10 man eller 25man. For ikke å snakke om eldre content som togc som du konstant jabber om, der har du ikke fullført noe som helst. Kan gjerne gå enda lengre tilbake, å se at du ikke engang har fullført Ulduar. Alle som er halvt seriøse med PvE gir blanke faen i ICC normal, det er når hardmodes kommer det gjelder. Når Lich King faller så er alle bossene åpne for heroic, å det er da det virkelig løpet begynner. Nå er det rett og slett bare forberedelse for heroic mode, samt litt enkel læring om bossene. De alle fleste i guildet jeg er i vil være enige at gating er ganske teit, men ingen av oss klager noe spesielt over ICC, heller det motsatte der folk er fornøyd med å få prøve ut bossene på barnematmodus før vi kan begynne å dælje løs som voksne menn gjorde i vikingetida.

 

Sytinga di blir litt svak, for du har nesten ikke fullført noe av det virkelig vanskelig kampene i wotlk (Av typen Alone in the darkness).

Lenke til kommentar

Hehe, jeg syns ikke alle kampene i ICC opp til nå har vært lette (gjerne sikter da til putrius og den nye wingen), men Hardmode systemet er ett av de mest geniale tingene blizzard har laget. Det gir casuals mulighet til å raide nyere content, og det gir topp guildene noe å bryne seg på.

 

Jeg er ikke i noen topp guild, vi er vel ca 14 moldensere som spiller sammen og koser oss. Klarer togc 10 ganske greit (sleit i starten, men det føltes veldig givende når vi tok en ny boss), og de 2 første wingene i icc 10 og første i icc 25 mann med halvt pug. Har ingen planer om å sitte her å si at ICC er lett før alt er dødt, på hardmode. For det blir ganske toskette å si noe er lett før man har greid det vanskeligste.

 

Shammy'n min sliter med en ting i ICC tho, expertise. Jeg har akkurat nå ca nok, takket være back fra første boss og tier 9.5 gloves. Men foruten en ring som dropper i plagueworks 25 er det ingen expertise items med agi. Strenght classes i guilden derimot nærmer seg stygt parry cap, litt forandring der (gjerne ved å gi tier 10 gloves expertise istedefor hit) hadde virkelig hjulpet.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg syns ikke alle kampene i ICC opp til nå har vært lette (gjerne sikter da til putrius og den nye wingen), men Hardmode systemet er ett av de mest geniale tingene blizzard har laget. Det gir casuals mulighet til å raide nyere content, og det gir topp guildene noe å bryne seg på.

 

Jeg er ikke i noen topp guild, vi er vel ca 14 moldensere som spiller sammen og koser oss. Klarer togc 10 ganske greit (sleit i starten, men det føltes veldig givende når vi tok en ny boss), og de 2 første wingene i icc 10 og første i icc 25 mann med halvt pug. Har ingen planer om å sitte her å si at ICC er lett før alt er dødt, på hardmode. For det blir ganske toskette å si noe er lett før man har greid det vanskeligste.

 

Shammy'n min sliter med en ting i ICC tho, expertise. Jeg har akkurat nå ca nok, takket være back fra første boss og tier 9.5 gloves. Men foruten en ring som dropper i plagueworks 25 er det ingen expertise items med agi. Strenght classes i guilden derimot nærmer seg stygt parry cap, litt forandring der (gjerne ved å gi tier 10 gloves expertise istedefor hit) hadde virkelig hjulpet.

 

Off Topic:

 

må si meg litt enig i mangel av expertise gear og alt for mye ArP gear til mail classer og for ikke å nevne det dårlige utvalget av våpen til enhance shamans... mens alle andre melee klasser svømmer i hauger av nye våpen sitter enhance med 1-3 brukbare våpen på normal ICC 25

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...