Gå til innhold

Trenger et nytt MMORPG


Anbefalte innlegg

Hei, først og fremmest vil jeg bare lige gøre opmærksom på at jeg er dansk, men er gift med en norsk, bor i Norge og arbejder i norge... Og jeg elsker denne hjemmeside, følger dagligt med selvom jeg først nu endelig er blevet oprettet som bruger... (lidt for dårligt) ...

 

Men håber i forstår mig, når jeg nu skriver på dansk .. ;)

 

Jeg har spillet WoW siden den første Beta version... og fik endelig brudt den "dårlige" cirkel ... og slettede endelig min WoW account...

 

Men nu har jeg prøvet "næsten" alt inden for MMORPG da jeg elsker den genre, men der er ligesom ingen af dem der ligesom gir mig det "kick" wow gav mig... Så kan man spørge mig hvorfor jeg droppede WoW ... og få at give den lange forklaring så kommer den her, hvis du er ligeglad hop så hop over ;)

 

*** Hvorfor? ***

 

Fordi det blev for let... Jeg elskede de tidlige dage hvor det var svært at få loot, hvor man så op til folk der havde lidt coolt gear, og man havde faktisk respekt for dem... og den tid man vidste de havde lagt ind i spillet ... Hvor nu kan hvem som helst, bruge 1-2 timer på at få "high lvl" gear og der mistede jeg ligesom feelingen med mit elskede spil.

 

Og så er der alle de små ting ved spillet som man bare begynder at irretere sig over... fx *trade channel* behøver vel ikke sige mere...

 

Jeg kunne jo blive ved, med det er jo ikke derfor jeg spør...

 

*** ***

 

Men for at nævne dem jeg har prøvet :

 

Lotr Online ... Det er okay... men der er ligesom ikke den ... *WOW* følelse ... der mangler ligesom nået.

 

Age of Conan ... Købte spillet da det kom ud, og selvom jeg havde en rimelig okay computer på det tidspunkt, var det jo helt umuligt at spille det! Og se blev det lidt ensformigt rimelig hurtigt.

 

Champions Online ... -.- ... en feil ...

 

EvE Online ... Elskede det spillet, men jeg fandt mig rimelig hurtigt fortabt uden at jeg spurgte alt og alle om råd til hvordan jeg skulle komme videre og der mistede jeg ligesom følelsen for det... og jeg hørte folk som bare brugte 8-10 timer bare på at sidde og *mine* .. Men ville ønske der var et online spil ligesom det fantastiske Freelancer... Fantastisk space-spil

 

Så er der jo Diablo 2... Men det er efterhånden kørt igennem for mange gange til at det er nogen vits i at nævne...

 

Så er der City of Heroes / Vilians... Og det er da også okay, men det er lidt for enkelt og mere børne venligt føler jeg ... eller er i uenige??? Burde jeg gi det en chance til??

 

Borderlands ... Det har jeg til PS3 og jeg elsker det ... Men mangler et PC spill.. ;)

 

Men for at afslutte en lang... lang historie.. Så sad jeg nu for at min data og overvejer ... HELT seriøst... at downloade WoW igen ... selvom jeg helst ikke har lyst til det... og der for kommer jeg med min desperate bøn om hjælp... hvad foreslår i at jeg prøver???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kiggede på Aion for at par dage siden, men var lidt skeptisk ... Men det kunne da være at jeg skulle prøve det...

 

Vil gøre mere eller mindre alt for at undgå WoW ;) ...

 

Everquest 2 ... hmm ... Er det ikke ved at være lidt gammelt?, et af de spil man skulle have været med på fra starten for at få følelsen? ..

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale Aion, og foreslår at du leser vår anmeldelse av spillet. Spilte selv dette i noen uker etter lansering, men siden jeg egentlig ikke har all verden av tid å investere i et slikt spill, ble det ikke til at jeg fortsatte. Selv om det ikke er helt ulikt World of Warcraft, vil jeg si det er en forfriskende opplevelse, og at det definitivt er verdt en titt. EverQuest II har jeg ikke drevet nok med til å kunne uttale meg om.

Lenke til kommentar

Hovsa for at svarer på Shampoo sit indlæg ...

 

Som sagt, prøver alt jeg kan for at undgå WoW, 5 år med spillet er blevet nok nu ... og er bange for at blive ... hehe hægtet på det igen..

 

Men glæder mig selvfølgelig som et lille barn til Knights of the Old Republic kommer ud ... men igen hvem ved præcis hvornår det kommer... og samme med Diablo 3 .. Som begynder at ligne en fantastisk efterfølger til et af mine top favorit spil...

Lenke til kommentar

vell jeg vil nå anbefale at du prøver ut AoC igjen siden veldig mange forandringer har blitt gjort og det har blitt et fantastisk spill. kjøpte det selv ved realease med sluttet for det ikke holdt mål, men nå er det veldig bra.

 

videre vil eg foreslå APB (all points bulletin) som er et MMO som er veldig basert på GTA hvor man har fullt ut GTA gameplay i et MMO så det kan jo bli veldig intressangt. dette kommer første kvartal i år.

 

også tilslutt henger eg meg på ShampooMacTavish sin anbefalelse nemmelig the secret world. det er i værtfall spillet eg venter på og det omhandler då verden vår i nåværende tid hvor alt mulig ondskap har komt frem og dommedag er nært og slikt. dette var egentlig elendig forklart av meg, men foreslår du leser om det. det har ikke fått en utgivelse dato enda dessvere, men eg vil tippe det kommer i slutten av 2010. (som sagt, eg kan ta veldig feil her)

Lenke til kommentar

Everquest 2 ... hmm ... Er det ikke ved at være lidt gammelt?, et af de spil man skulle have været med på fra starten for at få følelsen? ..

EQ2 kom vel ut ca 4 mnd før WOW, dvs ca 5 år siden. Gammelt? Tid er relativt.

 

Tror poenget hans er at han nesten må ha vært med fra starten for å komme seg inn i det spillet.

Lenke til kommentar

Siden du sier du virkelig likte EVE vil jeg anbefale å prøve det igjen, og bli med i EVE University så snart du kan. Der kan du få opplæring, det er masser av folk som svarer på spørsmål og du kan prøve ut så og si alle aspekter av EVE. Hvis det er lenge siden du spilte det så har nybegynner-delen (tutorials) blitt forbedret kraftig med de siste patcher (spesielt med Apochrypha, og litt med Dominion som var den siste patchen).

 

Hvis du ikke liker mining trenger du ikke gjøre noe av det (men du bør gjøre litt i noen få tutorial missions helt i starten siden du vil gjøre alle de oppdragene). Etter det kan du gjøre nøyaktig hva du vil: PVE-missions, frakte varer for andre spillere mellom stasjoner (og få betalt for det) eller drive med PVP og mye annet.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke være et MMORPG kan du kanskje kikke på X3 Terran Conflict (anmeldelse på gamer.no). Jeg tror du vil like det hvis du likte Freelancer (selv har jeg ikke spilt Freelancer, men de blir ofte satt i litt samme bås).

 

Jeg har hatt mange timer med X3. Hvis du leser anmeldelser så går mye av kritikken på en del bugs. Mange av disse har blitt rettet og spillet er derfor vesentlig bedre enn ved release.

Lenke til kommentar

Selv så spiller jeg Anarchy Online og Aion for tiden mens jeg venter på Star Trek Online som kommer om en måneds tid (og TSW, men det er nok ett godt stykke lenger frem i tid). Siden du likte EVE så kan jo dette være ett spill som kan passe deg.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spiller Aion, storkoser meg meg det og anbefaler det sterkt. Dog kan det nevnes at det er koreansk og at man derfor kommer ikke utenom grinding. Om dagen holder jeg på med Hot Heart of Magic til Fenris/Miragent set og all farminga av boiling bloods kan bli kjedelig i lengden, men DP/Dredgion runs er fin avkobling. Det samme er rifting/PvP.

 

Når det er sagt så er alle MMO grindere og quests ingenting annet enn mer grinding, det være WoW eller et hvilket som helst annet MMO. Mange sier at Aion ikke har nok innhold men det er bare tull, selv har jeg mer enn nok å gjøre etter å ha vært lvl 50 en god stund. Jeg har "bare" fullført 703 av 1500+ quests og jeg er en av dem som liker å fullføre alle quests som jeg kommer over.

Lenke til kommentar

Everquest 2 ... hmm ... Er det ikke ved at være lidt gammelt?, et af de spil man skulle have været med på fra starten for at få følelsen? ..

EQ2 kom vel ut ca 4 mnd før WOW, dvs ca 5 år siden. Gammelt? Tid er relativt.

 

Tror poenget hans er at han nesten må ha vært med fra starten for å komme seg inn i det spillet.

 

Jeg ville absolutt prøvd eq2! Er et utrolig bra MMO. Og jeg ville sagt nei til spørsmålet ditt. Jeg ble med 3 år etter launch, hadde pause på 1 år og kom tilbake. Ble like oppslukt begge gangene(og er oppslukt nå :p)

 

Kikk på eq2-tråden http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=7161 og på http://everquest2.station.sony.com/ ;)

 

-Audun

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ser ut som om du leter etter et mer "voksent" MMO for den viderekommede.

Jeg foreslår Lineage eller Lineage 2.

Lineage er ikke så ulikt Diablo 2 på utseende, mens Lineage 2 ligner på Aion.

Disse spillene handler først og fremst om (mye) group-grinding, epic raids og PvP.

Begge spillene vil presse enhver spiller til randen, og kanskje lenger.

Et ord som beskriver Lineage-serien: Hardcore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...