Gå til innhold

Sniktitt: Split Second (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hissige biler, gigantiske eksplosjoner og sabotasje. Nam.

Les hele saken

 

ENDELIG! Et bilspill til xbox der man kan spille i splitscreen og skyte kameraten din til helsike!

 

Husker jeg hadde et spill i samme sjangeren til playstationen min i gamle dager. Der var det vel ikke noen runder, men poenget var rett å slett å finne og drepe motspilleren. Du hadde masse forskjellige våpen og biler å velge imellom. Husker til og med det var en skolebuss. Veldig morro :)

 

Om dette blir slik jeg håper det blir blir det garantert kjøp :)

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Dette virker lovende! Pure falt i smak nettopp på grunn av dets over-the-top vinkling på spillbarheten, og hvis dette blir noe alá det samme (med hopp byttet ut med eksplosjoner) virker det som om det er noe i gjære her. Lovord på lovord fra dere understreker egentlig bare det jeg har trodd. Å vinne bassert på hvor mye du kan ødelegge for andre ser ut til å være en alternativ tolking av sjangeren som kan bidra til mang en underholdende time, så ser frem til å lære mer om dette.

 

Fikk dere vite noe om hvor mange det er som kan spille lokalt samtidig?

Lenke til kommentar
Husker jeg hadde et spill i samme sjangeren til playstationen min i gamle dager. Der var det vel ikke noen runder, men poenget var rett å slett å finne og drepe motspilleren. Du hadde masse forskjellige våpen og biler å velge imellom. Husker til og med det var en skolebuss. Veldig morro

 

Vigilante ja :D Men dette spillet så unektelig fett ut. BLir spennende å se hvordan det blir

Lenke til kommentar
Husker jeg hadde et spill i samme sjangeren til playstationen min i gamle dager. Der var det vel ikke noen runder, men poenget var rett å slett å finne og drepe motspilleren. Du hadde masse forskjellige våpen og biler å velge imellom. Husker til og med det var en skolebuss. Veldig morro

 

Vigilante ja :D Men dette spillet så unektelig fett ut. BLir spennende å se hvordan det blir

 

Ja Vigilante tenkte jeg på og. Men mange gode minner fra Twisted Metal 3 og ja :p

 

Krysser fingrene for dette spillet.

Lenke til kommentar
Dette er ikke hvordan ting ser ut i virkeligheten, men hvordan folk tror at de ser ut. I stedet for en moderat eksplosjon når en bil totalvrakes velger de å pumpe ut tre gigantiske.

 

Disse to setningene understreker egentlig veldig godt poenget deres om folks forventninger til virkeligheten. Artikkelforfatteren forventer tydeligvis at biler eksploderer (om enn på en moderat måte) når de totalvrakes. :D

Lenke til kommentar

Hehe, for all del, folk flest har vel en noe Hollywood-orientert oppfatning av fenomener som eksplosjoner, våpen og ymse. Det er jo nye utviklere har bevist gang på gang.

 

Det var en morsom keynote på GDCE i august (nå kommer jeg ikke på hvem som holdte den) hvor de skisserte dette. De hadde avholdt spilltesting hvor våpen stod i fokus. Der ble en MP5 trukket frem som eksempel, med sin originale størrelse og lyd. De som prøvde spillet kom med konsekvente tilbakemeldinger i retning av at våpenet var urealistisk lite, "føltes feil" og skadet for lite.

 

Ved å gjøre maskinpistolene 30% større og erstatte lyden med den fra en større angrepsrifle, derimot, var alt som forventet. Plutselig var skaden riktig og våpenet føltes "slik det burde".

 

Det er morsomt hvordan vi plukker opp sånne ting uten å stusse over det, men så lenge det fører til større og mer sexy eksplosjoner i spill så lar jeg meg gjerne lure :)

Lenke til kommentar

Ville ikke vært for rask med å konkludere med at vi lar oss lure når de gjør sånn som i eksemplene dine. Det kan heller være noe de blir tvunget til å gjøre for å kompensere for begrensninger i spill.

 

Det at de erstatter lyden på en MP5 med lyden fra f.eks. en AG3 er helt greit. Lyden i spill er jo normalisert slik at du vil få høyt volum hele tiden, men konsekvensen blir jo da også at skikkelig, skikkelig høye lyder ikke kan bli særlig mye høyere uten å lage kraftig skurring i høyttalerne. De blir dermed tvunget til å enten nedjustere volum på MP5en eller bytte ut lyden med en som er "kraftigere". Dette minner meg forøvrig på at jeg savner skikkelig realistiske våpenlyder i spill. Det er flere måter å gjøre det på enn med rent volum. Tenker spesielt på løsningen i filmen HEAT, hvor lydene reflekterte fra bygninger og hørtes helt fantastiske ut. Kan ikke komme på å ha hørt samme effekt i et spill.

 

Opplevelsen av størrelsen til våpenet kan også være en konsekvens av begrensninger i spillets Field of View, noe som kan få objekter i kanten av skjermen til å se litt annerledes ut enn de egentlig er. Samtidig ser du jo alltid våpenet i vinkel og får ikke noen god følelse av hvor langt det er.

Lenke til kommentar

For all del, det er definitivt flere grunner til at slike grep gjøres. Det er likevel ikke til å stikke under en stol av man har helt andre forventninger til "virkeligheten" på grunn av den skeive fremstillingen i ulike medier. Hvor mange går ikke rundt og tror at man flyr på metervis av et pistolskudd? I det skisserte eksempelet var det for øvrig snakk om et tredjepersonsspill, og tar jeg ikke helt feil var det vel Remedy som brukte Max Payne 2 som eksempel.

 

Våpnene i det spillet vises i fullstørrelse fra ulike vinkler. Essensen av størrelse- og lydproblematikken gikk uansett på hvordan vi faktisk opplever våpenet som svakere om det er antatt underdimensjonert. At det kan være nødvendig å gjøre de overdimensjonerte av praktiske grunner er selvsagt ingen umulighet, men det var ikke kjernen i dette eksempelet :)

 

Er for øvrig enig i at Heat skildrer skuddvekslinger på unik måte, både med tanke på realisme og intensitet.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Ser at dette vil bli sluppet også til PC. Har noen informasjon om hvilke spesifikasjoner som kreves for å kjøre dette spillet med flott kvalitet i god framerate?

 

"System Requirements" er ikke blitt sluppet enda. Men regner med kanskje noe liknende kravene til NFS:Shift?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...