Gå til innhold

[LØST] MW2 - massivt lav FPS

Anbefalte innlegg

Har begynt å få store problemer med Modern Warfare 2. Spillet gikk glatt før, jeg spilte på 1680 oppløsning, AA satt til x4, instillinger ellers satt på High (ikke Extra). Både singleplayer og multiplayer gikk helt glatt, og alt funket ellers helt fint. Ingen FPS-drop eller noe som helst (skulle bare mangle, grafikken er ikke SÅ bra).

Jeg brukte da to Radeon 4850-kort i Crossfire, fire GB DDR3-Ram og en habil Core 2 Duo prosessor.

Så begynte det å skje ting. Begynte å få blåskjerm og litt av hvert. Fant ut at grunnen var et av skjermkortene som blir alt for varmt (var oppe i 90 grader). Fikk sendt det inn, og i mellomtiden sitter jeg med ett skjermkort. Det var rundt denne tiden at MW2 begynte å fuske. Spillet er rett og slett helt uspillbart. Uansett om jeg setter instillingene så langt ned at det hele minner om en variant av Doom 2, hakker spillet med en gang det begynner å skje ting. Dette er uoverkommelig hakking. Klarer ikke å gjøre noe som helst, egentlig.

Dette gjelder både i MP og SP.

Jeg har prøvd å installere nyere drivere og eldre drivere. Jeg har til og med prøvd å låne fattern sitt 5770-kort, men til ingen nytte. Han prøvde å spille spillet på sin PC med mitt kort, og han har ingen problemer med å kjøre det på enda høyere instillinger enn det jeg har (min skjerm takler ikke 1920-oppløsning).

Ingen andre spill har samme problem. Jeg spiller Crysis, Batman Arkham Asylum, Ghostbusters og et utall andre spill uten å få noen som helst problemer med FPS'en.

Jeg har ikke peiling på hva problemet kan være, og har nærmest gitt opp min søken etter en løsning.

Er det noen andre som opplever det samme problemet, og eventuelt har en løsning? Det hadde vært VELDIG fint å få spilt spillet igjen, slik jeg gjorde før.

Edit: Fant ut hva problemet var. En instilling i BIOS'en hadde av en eller annen grunn endret verdi. Da jeg rettet på denne, fungerte spillet nok en gang som det skulle. Virkelig snodig at CoD var det eneste spillet som ble påvirket...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...