Gå til innhold

Win XP og spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Quote:

On 2002-02-04 09:30, Ronnyb skrev:

Min erfaring er at alle spill funker helt fint i XP, noen spill som Need For Speed Porsche Unleashed trenger du bare fixe litt på for å få det til å virke men ellers funker alt helt fint.

Hvorfor må det fixes? Jeg bare installerte det uten noe mere fixfax, og jeg får jo spilt. Hva skal være problemet egentlig?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 14:08, ZoLan skrev:

Jeg har problemer med Max Payne i XP. Kjøpte spillet på Elkjøp i går, men det vil ikke funke. Hva er galt? Noen som vet?

Trur du må laste ned ein patch frå produsenten (trur eg såg ein tråd om dette i går)

Lenke til kommentar

Valg av windows er LETT!

For stabilitet: Windows 3.11

For spill/generell kompabilitet: Windows 98SE

For sikkerhet/kontorapplikasjoner: Windows 2000

For farger, brukervennlighet og problemer langt oppetter ørene: Windows XP eller ME

Dette er hvertfall mine erfaringer. Noen kan kjøre XP uten problemer, men hos meg kræsjer det pga min stil... Ser ut til at både 2k og 98SE takler meg, men XP klarer det IKKE!

Lenke til kommentar

Need 4 speed porsche: funker helt fint hos meg nå, men før måtte jeg stille på pagefilen. (tror det var i en beta versjon av XP)

En kompis får det ikke til å funke i det hele tatt, så det har sikkert noe med hardware å gjøre.

Need 4 speed 4 funker i hvertfall ikke uten patch. (jeg har strevd lenge men ikke funnet noe som funker, men det skal gå an)

Max Payne funker helt fint, og kjenner ingen som har hatt problemer med det.

Max Payne er forresten w2k og XP kompatibelt - det står i Readme.txt

Ellers er det kun Driver (det playstationspillet) og noen DOS spill som jeg ikke får til å funke i XP, men som funker i win98.

Ca 95% av alle spillene går an å laste ned en patch eller noe slikt for å få dem til å funke i XP.

Dessuten så vil alle nye spill funke i XP.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 14:08, ZoLan skrev:

Jeg har problemer med Max Payne i XP. Kjøpte spillet på Elkjøp i går, men det vil ikke funke. Hva er galt? Noen som vet?

ZoLan

Jeg oppdaterer alltid spillene før jeg spiller dem. Gå til spillprodusentens hjemmeside og last ned patch. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Amen.. Jeg formatterer og installerer xp daglig.. Tror nesten jeg må gå tilbake til w2k..

Dette forundrer meg til stadig. Hvorfor kaster folk bort så mye tid på å reinstallere?

Det er jo bare å installere Win som du er fornøyd med og lage et image med Ghost. Neste gang du roter til, laster du bare inn imaget på 5 min. Mye enklere enn å reinstallere. Raskere er det også.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 14:26, FauSt_ skrev:

Valg av windows er LETT!

For stabilitet: Windows 3.11

Wow, lenge siden du brukte 3.11? Windows 3.11 var kjent for mange ting, men stabilitet var hvertfall ikke en av disse tingene. Kan enda føle frustrasjonene bre seg når jeg hører 3.11.. DOS derimot er stabilt, dog bortimot ubrukelig. Windows 95 var faktisk en velsignelse dengangen..

Windows XP fungerer helt fint og stabilt, det krever litt av maskinenen, men ikke unaturlig mye. Det er tross alt en videreutvikling av win2000(og NT4), så det er ikke verre enn 2000(endel bedre etter min mening). Windows ME er en annen historie, men også det funker greit dersom man setter opp systemet fornuftig og ikke forventer for mye. Selv fjernet jeg ME da jeg fikk XP, fordi XP kjører de fleste spillene like bra som ME i motsetning til win2000 som jeg brukte parallelt med ME før. Endelig er min drøm om et OS og kun NTFS gått i oppfyllelse etter godt og vel mange års venting.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 00:13, covah skrev:

Quote:

Amen.. Jeg formatterer og installerer xp daglig.. Tror nesten jeg må gå tilbake til w2k..

Dette forundrer meg til stadig. Hvorfor kaster folk bort så mye tid på å reinstallere?

Det er jo bare å installere Win som du er fornøyd med og lage et image med Ghost. Neste gang du roter til, laster du bare inn imaget på 5 min. Mye enklere enn å reinstallere. Raskere er det også.

Det er dette jeg nå vil forsøke å få til, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skal få imaget til cdr over scsi brenneren min. Jeg lager bootdisk med cd-rw støtte, men når jeg booter fra den får jeg masse feilmeldinger. Eneste plassene den tilbyr å lage image er på floppy zip-100. Det blir liksom litt knapt da.. Kloning til annen HD fungerer bra, men da må jeg jo ha en disk dedikert til dette, noe jeg ikke har for øyeblikket

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-04 09:35, Petter Kolbotn skrev:

Spill og XP er ingen dårlig kombinasjon. De fleste spilla virker, og viss du ikke klarer å starte dem er det bare til å skifte litt på instillingene så virker det. Aldri bruk ME! Det er noe dritt!

Hvorfor er det no' dritt? Jeg har brukt det i snart et år. Nesten et år uten problemer. WinME er jo det desidert beste hvis vi ikke tar med WinXP (for det har jeg ikke prøvd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...