Steve Vice Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Darksiders Utvikler: Vigil Games Utgiver: THQ Platform: PlayStation 3, Xbox 360 Utgivelses datoer: 5. Januar, 2010 (USA), 8- Januar, 2010 (Europa) Sjanger: Action-adventure Spillmoduser: Single-player Tenkte jeg skulle vie litt oppmerksomhet til et spill som har fløyet langt under radaren min alt for lenge og jeg mistenker det kan være flere som ikke helt har fått det med seg heller. Darksiders er et Zelda/Devil May Cry-aktig åpen-verden spill hvor du spiller War, en av "The Four Horsemen of the Apocalypse". Apokalypsen har brutt ut før tiden og verden er lagt i ruiner. Det er din oppgave som War å finne ut hvem som står bak. Fanget i en kamp mellom engler å demoner blir det din oppgave å finne de resterende "Horsemen" (hestemenn høres for dumt ut ) og hva eller hvem som ledet dem til å sette i gang Det endelige oppgjøret for tidlig. *Fritt oversatt etter Wikipedia. Spillet har igrunn gått meg hus forbi lenge fordi jeg, noe smalsynt, sjelden bryr meg med THQ's utgivelser. Dette spillet ser ut til å bryte med rekken av generiske spill, med en distinkt stil som ihvertfall får meg til å tenke på Warcraft, hjernen bak det er artistiske er Joe Madureira som er kjent fra Battle Chasers og Uncanny X-Men. Spillet fylles også med mektig melodisk actionfilmpreget orkestermusikk, og godt utførte mellomsekvenser med imponerende kameraføring. Spillet setting og åpne variant er noe som virkelig appelerte til meg, og bare jeg hører "Zelda-inspirert", så spisses ørene automatisk. Spillet kommer allerede ut i neste uke (uke 1 i 2010). IGN Preview Bilder Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Anmeldelser: Play Magazine: 10/10 PLAYR: 9.5/10 Game Informer: 8.5/10 Game Vortex: 95% GamePro: PS3 - 92% / 360 - 91% Gamers Temple: 98% IGN: 9.0/10 Informasjon: Wikipedia: Darksiders artikkel GameInformer: Darksiders Review IGN AU: Darksiders Review Endret 31. desember 2009 av Steve Vice Lenke til kommentar
Tackli Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Spillet fanget min oppmerksomhet for kort tid tilbake, og er som du sier et spill mange antakeligvis ikke har fulgt med på i nevneverdig grad. Desto mer positivt er det da å se spillpressen tydeligvis er imponert over det de har fått servert. Ut ifra de videoene jeg har sett lover dette meget godt, og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. Har bare 6 andre spill jeg må gjennomføre først... Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Har bare 6 andre spill jeg må gjennomføre først... Øy, sliter med det samme Tror jeg må legge fra meg disse "completionist" tendensene mine, jeg blir jo aldri ferdig med spill, og dette er noe jeg virkelig gleder meg til nå. Morro når man oppdager et spill man virkelig har lyst på som kommer ut en uke senere Lenke til kommentar
Einride Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Aldri høyrt om dette spelet ein gong, men ser jo stilig ut. Satsar på at det kjem demo til PS3 eller X360. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Aldri høyrt om dette spelet ein gong, men ser jo stilig ut. Satsar på at det kjem demo til PS3 eller X360. Ifølge et intervju med David Adams så hadde de ikke ressurser til å lage en demoversjon av Darksiders desverre:( http://www.gameguru.in/action/2009/23/no-demo-for-upcoming-darksiders-vigil-games/ Lenke til kommentar
Tackli Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Øy, sliter med det samme Tror jeg må legge fra meg disse "completionist" tendensene mine, jeg blir jo aldri ferdig med spill, og dette er noe jeg virkelig gleder meg til nå. Morro når man oppdager et spill man virkelig har lyst på som kommer ut en uke senere Har faktisk lagt meg på den linja nå, at jeg skal prøve å gjennomføre de spillene jeg har liggende før jeg kjøper noe nytt. Nå kjenner jeg meg selv altfor godt til å virkelig tro jeg klarer det. Skal vi se, hvilke spill har jeg liggende igjen...Prototype, Uncharted 2, Assassins Creed (eneren), Tomb Raider Underworld, Dead Space, Condemned 2, RE: Darkside Chronicles og Umbrella Chronicles, Daead Space Extraction, CoD:WaW, CoD:MW2, Half Life 2: Episode 2, Portal, Left 4 Dead 2...and the list goes on... Så hvorfor i all verdens land og rike skulle jeg ikke gå til innkjøp av Darksiders!? Jo flere jo bedre Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Dette spillet fanget interessen min da jeg så de første video klippene, såpass at jeg la inn en forhåndsbestilling hos gamestop. Er et av spillene som inngår i tilbudet bytt-inn-to-spill + 1,- krone. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Har ikke noen spill jeg vil bytte inn nå så jeg forhåndsbestilte det på elkjop.no for 449,- (0,- kr i frakt) Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Hørte om dette for noen år siden, så blir nok til at jeg kjøper det. Trenger noe å fylle tiden fram til Mass Effect 2 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Har bare 6 andre spill jeg må gjennomføre først... Øy, sliter med det samme Tror jeg må legge fra meg disse "completionist" tendensene mine, jeg blir jo aldri ferdig med spill, og dette er noe jeg virkelig gleder meg til nå. Morro når man oppdager et spill man virkelig har lyst på som kommer ut en uke senere Legg på rundt 15 spill til og du har det jeg sitter igjen med . Får aldri tid til å runde de for jeg kjøper nye hele tiden så bunken blir bare større og ikke mindre. Men Darksiders er et spill jeg har sett litt på, men har valgt å se ann anmeldeser før et eventuelt kjøp. Nå ser det ut som at det blir et solid spill utifra anmeldeser, så skal ha meg dette også. Et spill til i bunken... Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Hehe virker som dette er et vanlig problem, jeg er også i samme situasjon som Ikkebrukforetnavn over her. Dette spillet så jo virkelig interessant ut. Det har også gått meg helt hus forbi, men så lovende som det ser ut må jeg jo nesten prøve det. Endret 31. desember 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Typisk at dette kommer på dagen samtidig som Bayonetta som også er av noe samme typen spill (er vel Devil May Cry utvikler som står bak?). Har fulgt med på dette lenge, men var ikke lenge sia jeg fant ut at slippdaton krasja litt Og om bare 1 måned så kommer jo også Dante`s Inferno som føyer seg til listen av akkurat denne typen spill. Har sett at alle har såpass egen stil at jeg blir nødt til å anskaffe hver og en, hehe. Stakkar lommebok (Final Fantasy, Mass Effect2 og God of War3 kommer vel også ikke så alt for langt unna disse...) Endret 3. januar 2010 av Terjee Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har vært obs på dette spillet en god stund nå (en grunn til at jeg fortsatt kjøper gaming-blader), og skal så klart ha dette når det kommer ut. ...Hvis jeg får råd. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Typisk at dette kommer på dagen samtidig som Bayonetta som også er av noe samme typen spill (er vel Devil May Cry utvikler som står bak?). Har fulgt med på dette lenge, men var ikke lenge sia jeg fant ut at slippdaton krasja litt Og om bare 1 måned så kommer jo også Dante`s Inferno som føyer seg til listen av akkurat denne typen spill. Har sett at alle har såpass egen stil at jeg blir nødt til å anskaffe hver og en, hehe. Stakkar lommebok (Final Fantasy, Mass Effect2 og God of War3 kommer vel også ikke så alt for langt unna disse...) Darksiders tror jeg kjører en litt mer åpenverden løsning Metroid/Zelda stil. Så jeg tror det skiller seg greit ut fra Bayonetta. Artistiske stilen i spillet er også noe jeg setter stor pris på, samt War ser heftigere ut en de fleste i denne sjangeren Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Typisk at dette kommer på dagen samtidig som Bayonetta som også er av noe samme typen spill (er vel Devil May Cry utvikler som står bak?). Har fulgt med på dette lenge, men var ikke lenge sia jeg fant ut at slippdaton krasja litt Og om bare 1 måned så kommer jo også Dante`s Inferno som føyer seg til listen av akkurat denne typen spill. Har sett at alle har såpass egen stil at jeg blir nødt til å anskaffe hver og en, hehe. Stakkar lommebok (Final Fantasy, Mass Effect2 og God of War3 kommer vel også ikke så alt for langt unna disse...) Darksiders tror jeg kjører en litt mer åpenverden løsning Metroid/Zelda stil. Så jeg tror det skiller seg greit ut fra Bayonetta. Artistiske stilen i spillet er også noe jeg setter stor pris på, samt War ser heftigere ut en de fleste i denne sjangeren Ja, som jeg sier så ser alle disse spillene forskjellige nok ut til at jeg må ha alle Synd det ikke blir noen DS:W demo. Har spilt demo av både Bayonetta og Dantes Inferno og vet iafall at de kommer til å slå an her i gårn Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har gleda meg til dette en stund og forhåndsbestilte det fra elkjop.no i går! Jeg bare håper for guds skyld jeg får det på release!(eller før ) Dette spillet blir knall, jeg står over Bayonetta i motsettning til mange andre siden jeg overhode ikke likte det, da ville jeg heller gått for Dante's Inferno i såfall. Men anyway, gleder meg som en liten unge til og kicke ass som War! Lenke til kommentar
FST Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Er det noen som helst multiplayer eller co-op. Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Er det noen som helst multiplayer eller co-op. Nei, desverre...hørt noen anmeldere si at det var det eneste grunnen til at det ikke fikk top score Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Skjønner ikke hvorfor det skulle få trekk for å ikke inkludere en elendig multiplayer, bare fordi de fleste andre spill gjør det. Multiplayer er oppskrytt. Lenke til kommentar
FST Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Skjønner ikke hvorfor det skulle få trekk for å ikke inkludere en elendig multiplayer, bare fordi de fleste andre spill gjør det. Multiplayer er oppskrytt. Så lenge de bruker tid på å polere multiplayer så er det aldri oppskrytt. Hvis de gjør som de fleste å bare slenger på en dårlig multiplayer burde de heller brukt tid på singleplayeren. Jeg vet ikke med dere men jeg mener alle spill er bedre med co-op. Det er vell grunnen til at jeg liker Halo så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå