Gå til innhold

Optimalisering av ps3 og tv!

Gjest medlem-239413

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-239413

Hei!

Nå har det seg slik at jeg har ps3, hdmi kabel, og en Sony LCD 46" FULL HD tv Bravia WE5500 modell.

Det jeg lurer på i forbindelse med dette, er om det er innstillinger på ps3-en eller på tv-en som kan forbedre grafikken under spilling osv?

Jeg hadde en 42" plasma tv uten HD før, og merker så klart enorm forskjell allerede nå med HD. Men om det kan bli enda bedre med å justere noen innstillinger, så er jeg takknemlig for alle svar. :)

God jul! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-239413

Nesten ingen spill kjører høyere enn 720P så der vil du ikke merke stor forskjell. Du kan likevel aktivere 1080P i menyen så du får full pupp der det går.

Du kan også prøve ut forskjellige instillinger på selve TVen for bedre kontrast og farger.

den står på 1080p hele veien... så da får jeg vel maks ut av spill som kun er laget for 720 anyway? Har prøvd diverse innstillinger på kontrast og farger på tv-en, er godt fornøyd osv, er ikke det. Lurte bare på om det gikk ann å skvise mer ut av greiene, ettersom jeg ikke har så innmari god peiling på akkurat innstillinger i forhold til hdmi osv.

men takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Video Settings:

BD\DVD Video Output Format (HDMI) set to Automatic.

BD 1080p 24 Hz Output (HDMI) On.

Display Settings:

RGB Full Range (HDMI) Full

Y Pb\Cb Pr\cr Super-White (HDMI) On

Er vel det eneste du trenger å huske på når det gjelder film/spill. Du trenger ikke skifte innstillinger når du bytter mellom film og spill. PS3 gjør det automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...